Inbreken in je eigen huis met dank aan de katten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Inbreken in je eigen huis met dank aan de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 15:28

Zaterdagmiddag zat ik fijn in de tuin een kopje thee te drinken. Pling Thee op, ik wilde weer naar binnen, omkleden en naar de knollies toe. Pling Zat de deur dicht. Heuh???? Verward Verward

Wat was er nou gebeurd? Een van mijn katten was op de onderste knip gaan staan om naar buiten te kijken en daardoor was die knip naar beneden gegaan en zat de deur vast. Boos!

Iedereen die een sleutel van het huis heeft zat dat weekend toevallig in het buitenland... ik moest even slikken.... Bloos Frusty

Tak gezocht om via de brievenbus de voordeur open te krijgen, maar dat wilde niet erg lukken. Ben tot de conclusie gekomen dat ik geen inbreker ga worden, want daar ben ik niet handig in! Knipoog

Gelukkig heb ik een fijne buurman die wel eens vaker mensen uit de buurt geholpen heeft met inbreken (in hun eigen huis natuurlijk... Haha! ) en die had een speciaal gevormd ijzerdraad waarmee hij na even worstelen de voordeur open kreeg.

Ik was erg opgelucht moet ik zeggen. Ooit heb ik al eens een raam in moeten gooien in mijn vorige huis en dat is toch erg wrang hoor! Lips are sealed En die katten??? Die waren schijnheilig naar boven gevlucht! }> Frusty

Maar goed, volgende keer als ik in de tuin zit, doe ik mijn sleutels in mijn zak! Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:34

Haha, hebben ze bij de ouders van mijn vriend ook eens gehad. Die hadden in de vakantie een hond te logeren en die verbleef als er niemand thuis was in de gang. De keukendeur is altijd op slot met sleutel en knippen, dus niet van buiten open te maken. En de voordeur is normaal alleen op slot, anders krijg je hem niet dicht van buitenaf. Nu had de hond waarschijnlijk met zijn achter poot de knip een stukje omhoog gedaan, waardoor de deur ook niet meer open wilde.
Gelukkig is de vader van mijn vriend niet zo dik en stond het zolderraampje op een kier...
Hij is via de schuur op het dak geklommen en zo door het raampje en kon toen beneden weer normaal de deur opendoen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:41

Mijn ouders hebben eens ingebroken in het huis toen wij lagen te slapen Dromen Slapen
Ik had fijn alle deuren op de knip gedaan en de sleutel aan de binnenkant erin laten zitten Haha! Lips are sealed
Ze hebben gebeld (telefoon naast mijn hoofd) niemand reageert. Ballen tegen de ramen gegooid, aan gebeld maar NIEMAND!!! werd wakker (we waren met 4 nog thuis). Toen is mijn moeder door het bovenlichtje gegaan.....(ze is dus niet dik... Haha! )

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:55

Haha, ik heb onlangs net hetzelfde meegemaakt..enkel toen was het net na de winter en dus niet erg warm Frusty

Mijn hond was ontsnapt dus ik en m'n broer rennen als een gek naar buiten (want er kwam net zo een kreng van een kruising rotweiler aan)..kunt het al raden de deur waait dicht...Ik had geen schoenen aan, enkel een broek en een licht truitje en tja ..daar sta je dan.hoezo je hebt de sleutels laten binnen liggen Frusty Verward Lips are sealed

Al een geluk kwam m"n moeder een half uurtje later thuis, het was nix te warm en die stomme hond kon lekker door z'n speciale deurtje op de warme zetel naast de kachel gaan liggen Boos!
Maar nee wij zaten op dat terras....helemaal verkleund en onderkoeld...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 16:01

Ik ben dus niet de enige.... Haha!

Dat ene moment, dat je net ontdekt dat je je huis niet in kan.... dat moment.... Even paniek! Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:04

Ik heb hetzelfde gehad in mijn vorige flat. Daar zaten van die handels op aan de binnenkant en mijn kat was op de onderste gaan staan en sloot zo de deur af. Omdat de flats inbraakproof waren was een flinke hamer nodig om het raampje te breken. Toen nog een ijzerdraad om de handel open te maken. Gelijk dat ding van de deur afgehaald! Gelukkig viel het raampje onder de verzekering en kostte het me dus niets.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:38

Ik ben een keer zo ontzettend blonT geweest!
Mijn ouders waren op vakantie en ik ging s'ochtends voordat ik naar mijn werk moest de hond uitlaten. Nu heb ik 2 jassen een paardenjas en een gewone jas...trek ik de deur dicht...*slik* mijn sleutels zaten nog in mijn paardenjas! Help! Scheve mond

Sta ik daar met die hond en ik moest nog werken ook! Ik met die hond naar mijn werk (gelukkig werk ik buiten en maar 3 uurtjes) hem daar vastgebonden en na mijn werk bij mijn zus langsgegaan die een reservesleutel had *pfieuw*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:08

Haha, dat gebeurt je dus ook maar 1 keer! (als het goed is) Die katten soms Extreme duivel
Wel verdacht dat je buurman zo goed kan inbreken...Overigens had ik het laats nog met de auto, sleutel erin laten liggen nadat ik hem aan de passagierskant had opengemaakt. Deur dicht gegooid en sleutel erin, autootje op slot. Oepsie, vooral als je dringend weg moet en je reservesleutel pleite is. Ik ben niet zo'n goeie voor dat soort situaties, kan er altijd erg chagrijnig van worden!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:14

Hahahah, heb ik ook gehad, vorige huis zat de onderste knip vrij los...
ik liep even naar buiten met de 'baby' (toen nog wel) op mijn arm en mijn (toen) 2 jarige loopt achter me aan en smijt zo de deur dicht...ja hoor de knip viel dus net genoeg dicht om niet meer open te kunnen.
Ik was al heeeeeel erg blij dat ik de baby op de arm had en die niet binnenlag in de box ofzo.
Ik heb mijn man thuis laten komen van zijn werk, daarna een extra sleutel gedeponeerd bij de aardige buurvrouw waar ik sindsdien vrij goed mee bevriend ben, we zijn nu ook toevallig allebei naar dezelfde nieuwe buurt verhuist.
Ik liep dus in een korte broek een shirt en mijn man zijn schoenen als (te te te) grote slippers Haha!

Gelukkig had die buurvrouw luiers in de maten van mijn kindertjes, aangezien die van haar dezelfde leeftijd hebben *LOL*

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:36

ik ben zelf ook wel eens zo dom geweest om weg te gaan en de deur dicht te gooien terwijl de sleutels nog aan de binnenkant van de deur zitten.
vriendje boos (quote vriend: "hoe vaak heb ik nou al gezegd dat je die sleutels niet in de deur moet laten zitten").
nou daar stonden we dan..haha

we waren net van plan om met wat vrienden weg te gaan... nou toen is een vriend van ons bij ons op het balkon geklommen en is via de deur bij het balkon naar binnen gegaan (waar gelukkig geen haken op zaten).

en het mooie van alles is... ik moest me lach in houden...nou probeer dat dan maar eens .....hihihi Lips are sealed

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:40

Mijn collega had zoiets dus met haar auto, een Volvo met centrale deurvergrendeling. Ze ging even gauw de kinders de school binnen brengen, liet de sleutels in het contact zitten en de hond, een Jack Russel, tevens springkikker, bleef ook in de auto.

Raad je het al...? }> Haha!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:10

Haha.... zoiets hadden wij ook een keer gehad.
Ik was toen nog klein en ik was met mijn vader en moeder ergens naar toe geweest, maar toen deed mijn vader de deur achter zich dicht en toen was hij erachter gekomen dat hij zijn sleutels vergeten was, (zijn autosleutels, maar daar zit ook de huissleutel aan).

En mijn oma die een reservesleutel heeft was toen ook op vakantie.
Dus mijn vader heeft van alles geprobeerd en toen is hij met een ladder op het dak geklommen en heeft het ruitje van de zoderraam ingeslagen.
Dus wij hadden schade en toen bleek het dat mijn moeder de sleutels in haar zak had gedaan, haha.
En dat was ze zelf helemaal vergeten Lips are sealed

Gelukkig konde we er later allemaal om lachen (maar op dat moment....)