cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd je met cap?

ja, tuurlijk!
48 (57%)
ja, liever niet maar is verplicht
15 (17%)
nee, val er toch niet af
5 (5%)
nee, omdat....................
16 (19%)

Totaal aantal stemmen: 84


haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 12:51

Hoi

Ik wil wel eens weten wie er nou aan zijn veiligheid denkt met rijden. Dus, wie rijdt er met cap? Waarom wel/niet?

Ikzelf rijd met cap, ten eerste omdat ik nog verplicht ben maar ook omdat het veiliger is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:53

Het zijn rotkrengen. Ik zal er nu nooit eens een vinden die zodanig past dat die lekker zit en mij totaal niet hindert.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:55

behalve op hon rij ik alles met cap (en hon rij ik practisch niet meer, dus eigenlijk kan ik zeggen dat ik altijd met cap rij)
Het rijden met jamaica gaat nu super goed. Ik rij "al" 2 weken zonder ook maar een moment dat ik dacht van goh, ik had er naast kunnen liggen.
Moet zeggen dat het, nu het zo goed gaat, verleidelijk wordt om geen cap op te zetten, maarja, je vergeeft het jezelf nooit als je er dan juist af flikkert

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:58

ik rij altijd met cap, ook al zijn ze harstikke braaf ofzo, je weet maar nooit! Haha!

zeker met jonge pony's doe ik altijd een cap op.

gr linda

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:03

Rij altijd met cap. Ben vaak gevallen, waarvan ook keren dat ik blij was dat ik een cap op heb.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:08

Ik heb een Casco, die voel ik nauwelijks als ik m op heb, dus draag ik hem gewoon. Veiligheid voor alles Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:12

sinds een weekje rijd ik met cap trouwens mijn optie zit er niet tussen ik rijd af en toe met cap want op wedstrijd rijd ik met een hoedje

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:14

ja... Ik rijd ALTIJD met cap... En daar heb ik zo mijn redenen voor...

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:14

dat van die vrouw niet hoeft waar ik rijd.
Maar liever doe ik het zelf wel!
Geeft een veiliger gevoel

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:16

ik rij altijd met cap, behalve op shetjes Haha!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 13:32

vanda's schreef:
ja... Ik rijd ALTIJD met cap... En daar heb ik zo mijn redenen voor...


Hoezo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:34

Zoekfunktie?

Dan zie je de 300 topics hierover Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:35

Rijd wel met cap en heb vandaag gezien waarom.
Was er nog nooit afgevallen dus daarom was ik wat laks maar sinds een jaartje rijd ik buiten en op vreemde paarden wel met cap en was vandaag blij dat ik er eentje ophad want ben keihard op mijn hoofd gevallen.

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu niet meer mee rijd. Ik heb wel met een cap gereden heb toen ik met manègepaarden (vaak jonge paarden) reed en toen ik net mijn eigen paard had dat 4 jaar was (vooral voor het rijden in de buitenpiste en de buitenritten). Ik besef dat er altijd nog wel iets kan gebeuren, maar zet hem toch niet meer op; te véél vertrouwen in mijn paard zeker of 'nonchalence' van mezelf... Je zweet er ook zo in (zeker in de zomer) en je haar wordt er ook niet beter op... Slechte excuses, maar zo is het bij mij, moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:42

Qiana schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu niet meer mee rijd. Ik heb wel met een cap gereden heb toen ik met manègepaarden (vaak jonge paarden) reed en toen ik net mijn eigen paard had dat 4 jaar was (vooral voor het rijden in de buitenpiste en de buitenritten). Ik besef dat er altijd nog wel iets kan gebeuren, maar zet hem toch niet meer op; te véél vertrouwen in mijn paard zeker of 'nonchalence' van mezelf... Je zweet er ook zo in (zeker in de zomer) en je haar wordt er ook niet beter op... Slechte excuses, maar zo is het bij mij, moet ik eerlijkheidshalve zeggen.


Heel slecht ik weet het maar op mijn eigen paard rijd ik ook zonder cap.... Als ik op andermans paard rijd altijd wel... Schijnheilig

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:45

Ik rijd sinds kort met een veiligheidscap na over een hoop nare ongelukken te hebben gehoord. Daarvoor eigenlijk altijd zonder gereden. Gisteren met het warme weer heb ik getwijfeld maar hem toch opgezet...

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:49

op manegepaarden rijd ik altijd met cap(tok noemen wij dat Haha! )
maar mijn vriendin en ik rijden samen altijd een paardje,als die eigenares weg is.daar rijd ik echt niet met tok op .omdat die gewoon een beetje veel traag is Knipoog maar ze is wel heel lief,en kan heeel goed springen, dat doe ik ook al zonder Schijnheilig (met haar dan toch)
soms denk ik ook wel eens,moet dat nu echt?als je zo op een of andere superbrave manegepony terecht komt... Gaaaap maar kom,daar rijd ik toch zo goed als nooit op Haha!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:53

ik rij in de bak nooit met een cap! ik haat die krengen en moet zeggen dat ik de vernieuwde versie al helemaal niets vind!
als ik naar buiten ga doe ik hem wel op omdat mijn paardje gewoon niet zo betrouwbaar is (zachtjes uitgedrukt Haha! ) en het dus wel moet maar met uitstappen en zo doe ik het weer niet.

misschien stom maar ja.

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:53

Citaat:
Was er nog nooit afgevallen dus daarom was ik wat laks maar sinds een jaartje rijd ik buiten en op vreemde paarden wel met cap en was vandaag blij dat ik er eentje ophad want ben keihard op mijn hoofd gevallen.


ernstig? hoop dat je er gauw geen last meer van hebt Cool

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:01

sweetbuddy schreef:
ernstig? hoop dat je er gauw geen last meer van hebt Cool
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61797 maar dankzij de cap helemaal geen last van m'n hoofd. Scheelt ook een heleboel zand in je haar trouwens, waar m'n cap zat was ik nog schoon Cool

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:10

Ik rijd altijd met cap en daar heb ik ook zo mijn redenen voor, nou ja, eigenlijk maar een reden: Wietze! *LOL*
Ik heb er echt al zo ontzettend vaak naast gelegen Haha! Nu nog maar af en toe *klop, klop* maar in het begin zo ontzettend vaak dat ik je me echt niet meer zonder cap op dat beest krijgt Tong uitsteken Ik reed eerst met zo'n gewone simpele cap, en eigenijk nooit ergens last van gehad, maar nu toch maar een goede veiligheidscap gekocht. Heb hem al een keer mogen uittesten }> en hij is goedgekeurd hoor *LOL*

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:10

Ik rij met cap op de manege (manegepaarden). Op mijn verzorgfjord rijd ik zonder cap omdat ik het niet nodig vind. Ik ben wel begonnen met cap te rijden maar nu doe ik het niet meer.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:20

Nee, ik rij bijna nooit met cap,k ook niet op vreemde paarden. Ja, ik weet het dom dom dom.
Met de tijd is het gewoon zo gekomen.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:20

mn 3jarige rijd ik eigenlijk altijd met veiligheiscap (gister voor het eerst vergeten, zal de geweest zijn). springen en buitenrijden altijd cappie op. Met paarden die ik echt vertrouw ben ik er misschien te makkelijk in... Mijn cap (pikeur) zit opzich helemaal niet zo rot meer (het was even wennen, maar nu heb ik er geen last meer van) De enige rede om hem af te laten is dan dus dat het niet stoer staat misschien.. nou ik heb inmiddels over genoeg ongelukken gehoord om maar besloten te hebben dat het er minder l*llig uitziet als ik met rijden een cap opheb dan dat ik straks met mn kop tegen een paal klap. In risico vollere gevallen heb ik dus gewoon mooi mn cappie op en wat anderen daarvan vinden is hun probleem.

Dat neemt niet weg dat ik tot voor kort ook altijd zonder reed en mn pikeur in de kast lag te wachten op dagen dat ik springwedstrijd of -les had hoor....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:01

alleen op vreemde paarden en als ik ga springen draag ik een cap. Ik vind het zo verschrikkelijk! Moet toch maar zo'n casco aanschaffen