Problemen... wie kan me helpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Problemen... wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 11:18

Hallo

Ik ben gezakt voor mijn HAVO examen.
Op 1 tiende punt..... Huilen
Maargoed, daar kan ik nu niets meer aan veranderen, en heb een probleem. Ik zou na de Havo Makelaardij gaan doen, een DOC opleiding.
Op een voorlichtingsavond werd gezegd: Ookal haal je je Havo Diploma niet, je kunt hier toch terecht... Nou daar zijn wij dus ook vanuit gegaan.

Nu ben ik dus gezakt, heb naar die school gebeld om een gesprekje te hebben, nu kan dat dus helemaal niet zonder HAVO diploma!!!! Verward
Ze gaat haar best doen bij de IB groep of ik via een MAVO traject naar binnen kan stromen...allemaal heel ingewikkeld, maar ze ging haar best doen... Ik denk dus dat ik gewoon niet toegelaten wordt... ik heb tenslotte geen Havo Diploma en het is een HBO opleiding... Huilen

Nu moest ik dus gaan bedenken van die vrouw wat ik wil gaan doen als ik niet toegelaten wordt. Maar ik weet helemaal niets!!! Ik heb al 5 jaar nagedacht voordat ik wist dat ik Makelaardij wou gaan doen!! Dus nu moet ik van haar even in 2 weken wat anders gaan verzinnen.... Huilen

Ik weet dus echt niet wat ik wil! En waarschijnlijk ben ik voor veel scholen toch al veel te laat voor inschrijven. Dat wordt dus waarschijnlijk een jaar werken... Verdrietig

Wie o wie heeft er toch een leuk idee wat ik kan gaan doen?
Ik wil niet 4 jaar nog naar school, ik wil een opleiding van 2 a 3 jaar.
En dat moet dus wel op MBO niveau.

Ik denk aan niets anders, en ik voel me echt.... **** Verdrietig Huilen Boos!
Als ik gewoon 1 tiende hoger had gehaald dan had ik herexamen mogen doen en had ik nog alle kansen gehad... maarja.....

Ik hoop dat iemand van jullie mij goede raad kan geven!

Groetjes Linda


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:21

Voor dat ene vak een zomercursus doen, dan heb je toch nog je Diploma (dan wel in deel certificaten). En kan je alsnog makelaardij gaan doen.
Waarom doe je 't anders niet over? Wat is nou 1 jaar op je leven.
Als je eerst MBO doet kan je ook instromen maar ben je wel wat meer tijd kwijt.
Succes!!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:26

ga gewoon nog een jaartje havo doen, over 10 jaar ben je blij dat je het toch nog hebt gedaan. Kun je daarna lekker een hbo opleiding doen.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 11:28

Hoi

Ja daar heb ik ook aan zitten denken... een zomercursus.
Maar daar heb ik niets aan als ik dat wil gaan doen, want ik heb echt mijn HAVO diploma nodig... geen certificaten.

Ik wil niet nog een jaar naar deze vreselijke school.
Ik heb hier nooit plezier gehad.
Ik ben in 4 Havo ook al een keer blijven zitten.
Ik heb dus 3 jaar gedaan over 4 en 5 havo.
En daar voor ook al 3 jaar.
Als ik nu nog een jaar doe, dan heb ik 7 jaar gedaan over de HAVO.
En waarom zou ik het nu wel halen, denk ik dan....
Pfff.... ik baal er gewoon van.

Groetjes Linda

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:08

Als je zoveel moeite hebt gehad op te havo, dan gaat het HBO ook erg moeilijk voor je worden.

Je kan je nog wel inschrijven voor opleidingen hoor! Volgens mij kan je tot 1 oktober nog in een opleiding geplaatst worden, maar misschien niet alle opleidingen, omdat die dan vol zitten


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:08

Waarom solliciteer je niet gewoon bij een makelaarskantoor en volg je de opleiding intern Verward Daar was ik ook mee begonnen maar ik ben er mee gestopt (is niet mijn branche de makelaardij) nu werk ik nog steeds op een makelaarskantoor maar dan als secretarieel medewerkster!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:25

Ik heb de hbo-opleiding makelaardij gevolgd aan HBO-Nederland. Deze zit op verschillende plaatsen in nederland. Het is een particuliere opleiding en het is een opleiding van twee jaar theorie eventueel gevolgd door een jaar stage.
Dus als je dan eerst nog een jaar de havo overdoet kan je daarna alsnog de hbo-opleiding in twee jaar doen. Het laatste stagejaar was niet verplicht en je mag eventueel ook gewoon gaan werken en als je dan een verslag daar van maakt geldt dat ook als stage.

Ik heb geen stagejaar meer gedaan omdat ik al genoeg studiepunten had gehaald zonder het derde jaar.

De toelatingseisen zijn: *een havo-diploma of:
* een mbo-diploma of:
* minimaal 21 jaar.

Ik zou als ik jou was gewoon je havo diploma eerst halen en dan de opleiding volgen. Aangezien het toch maar 2 of 3 jaar is bespaar je toch al tijd!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:31

Anders 1 jaar PABO en dan heb je als je goed je best hebt gedaan je propje (propedeuse) en mag je instromen in het 2e jaar of in het 1e jaar. Dit verschilt per school.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:35

doe gewoon dat ene vak waarvoor je gezakt bent over. Dan ga je dat een jaar doen in deelcertifcaten. Als je tijd over hebt, kun je misschien bij de LOI ofzo al iets gaan doen wat met makelaardij te maken heeft. Dan heb je en een "leuk" jaar en je doet al iets in de richting die je graag wilt.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:06

Als je het echt graag wilt, zou ik ook gewoon nog een jaartje HAVO overdoen en er keihard voor blokken.

Het leven is een gebakje!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:20

Wat raar dat je met certificaten niet toegelaten wordt Verward

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:31

Misschien een staatsexamen HAVO? Dan hoef je alleen maar examen te doen in de vakken waarvoor je gezakt bent En je hoeft het niet op je school te doen. Maar het vergt wel heel wat inspanning van jezelf, want je zult jezelf alle stof uit het hoofd moeten zien te leren. Suc6 iig ermee!
Is er trouwens niet een MBO opleiding die ongeveer op hetzelfde neerkomt. Dan zou je die kunnen gaan volgen en als je die afhebt zou je misschien wel in het 2e jaar van de door jouw gewenste HBO opleiding kunnen instromen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azhari, Esther, inge_romeo, Iselda, Laibadji, leonie1988, Lizzy__87, MartinJJ, Polarize, SemrushBot, TessaxQuincy, XxLMMxX en 228 bezoekers