Stelletje *socialen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Stelletje *socialen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 21:16

Misschien is dat alleen mijn mening maar toch....

Vanwege het mooie weer zijn mijn moeder, mijn vriend en ik vanavond lekker naar het strand gegaan met onze jack. Lekker 1,5 uur in het zand geten en een beetje gespeeld met onze hond. Iedere keer als we zagen dat er een hond aankwam deden we Janssen vast want we weten dat hij vervelend kan doen tegenover andere honden. Het is niet altijd zo maar soms wel. Hij is vroeger eens gegrepen door een golden retriever en daar heeft hij een trauma aan overgehouden.

Maar goed ik dwaal af. Op het moment dat wij onze hond weer hadden aangelijnd om weg te gaan zien we in de verte een staffordshire ( tenminste dat dacht ik dat het was) aanlopen. Die mensen al roepen: kom terug, blijf, kom terug.
Maar nee hoor, die hond vliegt zo op onze hond af. Onze hond boos omdat hij aan de lijn zit en die ander los is. Die hebben een tijdje staan vechten. Mijn vriend had onze jack vast en probeere hem er tussenuitt te trekken. Ik probeerde die andere hond bij zijn achterpoten te grijpen en een van die mensen probeerde zijn hond te grijpen.

Vraagje: Is het nou zo moeilijk om je hond aan te lijnen op het strand als hij niet luistert?


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:43

Tja, voor sommige mensen dus wel.
Anders luistert ie altijd hoor! zeggen ze dan doodleuk!

Helaas ken ik het maar al te goed....Er zijn hier trouwens al meerdere topics over geweest.
Als je je hond niet onder controle kan houden laat hem dan simpelweg NIET los.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:19

Kennelijk wel ja. dat komt omdat de consequenties toch niet voor hen zijn. Gewoon hond strenger opvoeden, OF aanlijnen. Maar zij doen geen van beide. índerdaad aso's zoals jij zei.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:32

Onze honden luisteren niet, en met zijn tweeen vallen ze ook andere honden aan, maar ik laat ze dus ook nooit los !!! ik weet namelijk dat als ik ze roep, ze niet luisteren, en alleen oog hebben voor de andere hond !
Maar eerlijk is eerlijk, als ik mijn honden aangelijnd heb, en iemand anders heeft zijn hond los, en die komt richting Spike en diva, en ze krijgen ruzie, eigen schuld, dan moet die man die andere hond maar aanlijnen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:12

zo'n staffordshire, die staan toch op de 'verboden lijst'? En dan ook nog los laten lopen als ze niet goed zijn opgevoed. Echt stom zeg, vin dik ook niet kunnen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:55

Een vriendin van mij liep met haar hond in het bos. Deze hond luistert goed. Opeens stopt er een auto en die mensen stappen uit. Ze doen de deur van de auto open en hun hond grijpt meteen de hond van mijn vriendin. Die vriendin er dus tussenin gesprongen en die heeft haar hond gepakt. Haar hond zat onder het bloed en onder de wonden. Bij het voorbeen zat een hele diepe lange wond. Die mensen hebben wel de DA-kosten betaald, maar wij vonden dat ze aangift had moeten doen. Stel je voor dat zo'n beest een klein kind grijpt.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:06

Onze hond is nu al 3 keer aangevallen door een hond, de eerst keer door een jack russel, 2e keer door een bouvier (en sindsdien heeft ie een angst voor grote zwarte honden Verdrietig ) en de laatste keer door een zwarte terrier kruising. En de laatste keer was het toch wel het ergst, die hond liet niet meer los en m'n vader heeft hem eraf moeten trappen. Onze hond had zn hele rug open liggen. Is dus flink gaan ontsteken. Dus de volgende ochtend meteen naar de dierenarts: 3 flink grote gaten waar heel veel pus en vieze troep, bloed enzo uitkwam. (ok, ik zal jullie de verdere details besparen Haha!)

Maar goed, hier liepen dus ook elke keer die andere honden los. En dan krijg je dat verhaal van: Ja, maar dat doet ie anders nooooooit... Nou en onze hond ziet er heus niet zo agressief uit dat elke andere hond hem spontaan aan wil vallen hoor! (bastaardpoedel van 45 cm... maar het is wel een bikkeltje!)

Ik heb er dus zo'n hekel aan wanneer mensen hun hond los laten op straat. Ok, op speciale velden of in het bos/strand etc wanneer het rustig is, weinig andere honden, dan heb ik er geen problemen mee. Zolang ze hun hond maar terug roepen wanneer er een andere hond aankomt! Je kent je hond toch meestal wel goed genoeg om te weten wat hij/zij doet lijkt mij????

Ok, dit is een veel langer verhaal geworden dan ik van plan was *LOL* Maar kan ik me vaak nogal over opwinden..... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie