"Rider"zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

"Rider"zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 16:03

Wie kent dit merk of heeft zelf een zadel van het merk "rider".
Het schijnt duits te zijn. Graag jullie ervaringen met dit zadel.

groeten Curly


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:11

Ik heb een Rider Dressage gehad; en t was echt een FLUT zadel!!! Terwijl ik er 550 gulden voor betaald had, was het nog glopednieuw toen ik t weg bracht en kreeg ik er maar 200 gulden voor terug. de binnenkant had een flapje dat loszat waardoor het op de schoft drukte, en het zadel zat ook totaal niet lekker. het was ook slechte kwaliteit want na 2 x gebruiken zaten er al slijtage plekken op... Ik had het gekocht van ktb@.... nog iets, kaatje ofzo heette die vrouw, ik heb het zadel toen opgehaald bij Riant in Beekbergen... Ik ken trouwens ook meer mensen die een zadel van haar gkeocht hebben, o.a. een veelzijdigheidszadel, die ook niet goed was.
Ook verteld ze tegen iedereen een ander verhaal. Bij mij vertelde ze dat haar broer in duitsland een zadelfabriek had en daar de zadels vandaag komen, en tegen iemand anders die ik ken heeft ze gezegd dat haar vriend die zadels maakt.. Verward
Dus; NIET KOPEN!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 17:35

ja dat verhaal had ze bij mij ook,
normaal koste het zadel 600 euro en nu maar 250 euro.
Nou daar ga ik maar niet achteraan dan.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:38

Hallo,

Ik ben het helemaal met hierboven eens.
Leen of zoiets van www.zadelmarkt.nl verkoopt ook deze zadels en nog 2 andere personen hier in nederland.
Ik vond het zadel 100000000 X niets Misselijk Huilen Misselijk Huilen Misselijk Huilen Misselijk Verdrietig Frusty Frusty
Je kon er gewoon niet opzitten.
De boom was heel erg breed en je zat er bijna in een splagaat op je paard.
Ik heb er 2x op gereden en had blauwe plekken aan de binnenkant van m'n bovenbeen.
Slechte kwaliteit leer echt nep en co Boos! Boos! Boos! Boos!

Groetjes:Corina

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:30

corina schreef:
Hallo,

Ik ben het helemaal met hierboven eens.
Leen of zoiets van www.zadelmarkt.nl verkoopt ook deze zadels en nog 2 andere personen hier in nederland.
Ik vond het zadel 100000000 X niets Misselijk Huilen Misselijk Huilen Misselijk Huilen Misselijk Verdrietig Frusty Frusty
Je kon er gewoon niet opzitten.
De boom was heel erg breed en je zat er bijna in een splagaat op je paard.
Ik heb er 2x op gereden en had blauwe plekken aan de binnenkant van m'n bovenbeen.
Slechte kwaliteit leer echt nep en co Boos! Boos! Boos! Boos!

Groetjes:Corina


Ik heb ook een zadel bij haar gehaald of het de rider dressage is weet ik niet maar het zadel blijft bij prima! Ik heb het nu al driekwart jaar en het is nog zo goed als nieuw. Maar ja het is dan ook niet intensief gebruikt.
Maar Leen van zadelmarkt (of voorheen go.to/zadels) verkoopt hele andere zadels hoor!
Dat zijn ranger zadels en dat is echt een heel stuk anders nog.
Dat zadel heb ik ook gehad maar dat was echt niks!
Dan was dit zadel al een hele vooruitgang.
Het zadel is wel een beetje breed maar ik heb doelbewust een brede boom gekozen.
En ik heb nog geen blauwe plekken van het zadel gehad. Zowiezo moet een nieuw zadel altijd ingereden worden.

En ja voor 550 gld vind ik het toch wel een beetje wat je mag verwachten. Je kunt voor dat geld ook geen kieffer of stubben verwachten natuurlijk!
Het zadel ligt nu toevallig op een stoel naast mij en ik moet zeggen er zit nog geen slijtplekje op. Ook geen losse flapjes die op de schoft drukken??

Dus het is maar wat je zoekt! Wil je gewoon een leuk zadeltje voor een zachte prijs dan kun je best gaan kijken hoor.
Je kunt toch het beste oordelen als je het zadel gaat bekijken.
Ik ben toen ook wezen kijken daar en ze had ook die dekens die half bokt heeft besteld. Bij haar waren ze toen volgens mij zelfs iets goedkoper dan bij die andere van martkplaats. Haar eigen paard had ook één van die dekens op dus ik kon gelijk zien hoe het lag. Helaas had ze op dat moment niet de maat die ik nodig had maar die kon ze wel krijgen.
Aangezien ik op dat moment niet perse een deken nodig had heb ik het maar even laten zitten maar ze was zelfs bereid om hem langs te komen brengen als ze de juiste maat had.

Dus qua service vond ik het tien keer beter dan zadelmarkt!!
Ook mocht ik het zadel eerst passen en mocht ik het terugbrengen (geld terug!) als het niet pastte, bij zadelmarkt mocht ik het alleen ruilen voor een ander model terwijl ik geen ander model wilde.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:34

HOe zijn die kunstof zadels dan van KTB?? Het lijkt heel wat op de foto, maar is het de moeite waard om 160 euro uit te geven??
Ik ben nu wel beniewd?? Ik ben natuurlijk verwend met een Daaleman, maar redelijke C-merken hou ik graag in m'n achterhoofd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:09

germie schreef:
HOe zijn die kunstof zadels dan van KTB?? Het lijkt heel wat op de foto, maar is het de moeite waard om 160 euro uit te geven??
Ik ben nu wel beniewd?? Ik ben natuurlijk verwend met een Daaleman, maar redelijke C-merken hou ik graag in m'n achterhoofd.


Die kunststofzadels heb ik niet gezien want die had ze destijds nog niet.
Ik heb alleen de dressuurzadels gezien. Hiernaast had ze ook neopreen beenbeschermers/hoofdstellen/sjabrakjes enz.

Ze haalt deze spullen gewoon van de fabriek. Ze koopt het tegen inkoopsprijs en verkoopt het dan zelf en aangezien je dan niet al die ruitersportzaaktoeslagen krijgt (die moeten ook de huur van het pand e.d. eruithalen) blijft het goedkoper dan in de winkel.

Ze leverde ook aan ruitersportzaken en manege's. Want toen ik zei waar ik vandaan kwam wist ze direct twee ruitersportzaken te noemen waar ze ook leverde en een manege in de buurt die ook bij haar diverse dekens e.d. had gekocht.

Ik ben toen met mijn ouders langsgeweest en die hadden ook een goede indruk van haar gekregen. Dat was bij Leen van zadelmarkt destijds wel anders.
Ik zou zeggen, als het niet te ver weg is ga dan gewoon eens kijken!
Ik ben bij haar op stal geweest (ze heeft zelf meerdere paarden) in klarenbeek. Je kon ook duidelijk zien dat ze erg veel om haar paarden en andere dieren (liepen ook nog zwijntjes rond) gaf.
Ik mag dat wel in iemand. Ze had er ook nog een shetje rondlopen die ze samen met wat vriendinnen zwaar verwaarlooosd had aangetroffen. Ze heeft hem toen meteen van de eigenaar gekocht tegen slachtprijswaarde en mee naar huis genomen.Het beestje had vanalles, dierenartsrekeningen waren hoger dan het beestje waard is maar omdat hij verder geen pijn had wilde ze het wel proberen. Nou dat beestje was echt hartstikke lief en je kon duidelijk zien dat er goed voor alle beestjes gezorgd werd.

Dit zie ik tien keer liever dan zo'n Leen uit urk die echt een zakenman is. Een echte handelaar. Ik kon alleen op een bepaalde dag komen maar dan moest ik 's ochtends eerst naar enschede om examens te maken. Dt had ik vantevoren gezegd en dat was geen probleem. Nou was ik dus al vanaf 's morgensvroeg 7:30 onderweg en vanaf enschede naar urk is nog een heel eind (allemaal van die binnendoor weggetjes) en toen we daar aankwamen (twee uur 's middags!!) kon er nog geen kopje koffie af terwijl ze wisten dat we gewoon twee uur hadden moeten omrijden om toch even langs te komen.
Overigens ging het toen om aankoop van een tweede zadel bij hun aangezien de eerste voor geen meter pastte. Ik had bij de eerste geen mogelijkheid om er naar toe te gaan (heb het zadel dus laten verzenden) ik kon het dus niet meer ruilen. Er is me ook niet aangeboden om het zadel in te ruilen terwijl ik het helemaal niet gebruikt had.
Het zadel wat ik hierna kocht was ook nog eens goedkoper dus ik vind dat ik het op zijn minst tegen dat zadel had moeten kunnen inruilen.
Maar ja een echte handelaar. Ik had er in ieder geval een heel slecht gevoel bij.
Voor mij gaat het toch ook een beetje om de service.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:25

Ik heb wat info gevraagd bij ktb.
Ze heeft vzh zadels, dressuurzadels en kunstof zadels.
Verder dus hoofdstellen.
Inderdaad ook het verhaal van die fabriek in Duitsland van die vriend. Het lijken op de foto goede zadels.
Maar dat lijken die vna zadelmarkt.nl ook.

Ik heb de foto's van kaj gezien het zadel ziet er goed uit. goede kussens enzo en geen slijtplekken.
Misschien dat kaj ze kan plaatsen....
Dan zien jullie een zadel van bijna een jaar oud dat gebruikt is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:03

HEt zadel van Kaj:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:09

Thanks voor het plaatsen!

Ik ben daar niet zo handig in Bloos

Maar ja mij bevalt het zadel in ieder geval prima!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 14:10

Op die laatste foto ziet het leer er bij de kussens niet echt strak uit, lijkt me niet echt fijn voor het paard.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:21

curly2day schreef:
Op die laatste foto ziet het leer er bij de kussens niet echt strak uit, lijkt me niet echt fijn voor het paard.


Dat is op het punt dat het zadel gebogen is.
Als het leer daar strak gespannen zou zitten dan zou het scheuren als je het op het paard legt
Het zadel ligt hier ook maar even los op de kop.

Kan je verzekeren dat mijn pony er nog geen gebroken haartje van heeft gehad.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:32

Elk zadel heeft wat stukken waar de kussens niet helemaal strak lijken. Dit is niet erg, je kunt het zadel wel laten opvullen, maar zolang het goed op de rug ligt moet je het niet doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 16:24

Kai, ik bedoelde de kussen, want zolang die niet geheel glad zijn kan het paard er last van hebben, dus dan moet je dat zadel al best wel snel opvullen , want zo oud was het zadel toch nog niet of wel ??

groeten

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 18:25

Idd, en t stukje leer wat bij de schoft zit in de kamer, moet je maar eens voelen, dat hoort er tegen aan te zitten, maar hier zit het al heel gespannen lager dan t hoort, en dat gaat steeds losser en losser zitten tot je paard ineens een wondje op zn schoft heeft.. Tadaa.... Frusty Huilen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 00:48

Nathalie schreef:
Idd, en t stukje leer wat bij de schoft zit in de kamer, moet je maar eens voelen, dat hoort er tegen aan te zitten, maar hier zit het al heel gespannen lager dan t hoort, en dat gaat steeds losser en losser zitten tot je paard ineens een wondje op zn schoft heeft.. Tadaa.... Frusty Huilen


Dat stukje leer waar jij het over hebt zit bij mij niet los hoor!

En volgens mij zei je dat jouw zadel maar een paar keer gebruikt was dus dan was het bij jou al meteen.
Ik heb het zadel al sinds oktober en het zit nog steeds niet los. En zowiezo snap ik het niet helemaal? Je bedoelt het stuk dat voor in de kamer zit, dat stuk ligt toch los van de schoft? Bij mij in ieder geval wel!
Al zou het los laten dan ligt het nog vrij van de schoft omdat er nu eenmaal ruimte tussen de kamer en de schoft ligt.
En de kussens hoeven echt nog niet gevuld te worden hoor!
Dat lijkt misschien zo van de foto maar deze foto is erg onscherp dus niet echt te beoordelen.

Nog even voor Nathalie: als je het zadel echt zo slecht vindt, dan vind ik het niet zo netjes van je dat je het zadel in de advertentie die je hier op bokt hebt geplaats wel ophemelt!

Je schrijft daar dat het een fijn zadel is en in dit topic zeg je dat het voor geen meter zit??

Smaken verschillen natuurlijk maar over elk merk kun je wel goede en slechte verhalen vinden hoor!
Ik ken iemand die zweert bij hulsebos terwijl je daar ook de meest negatieve verhalen van hoort. Ook over kieffer zijn er zeer uiteenlopende meningen.
Ik blijf erbij voor 250 euro vind ik het een heel net zadel!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 07:45

Opvullen hoeft niet hoooor, zolang het zadel maar goedd op het paard ligt. Er zijn ook mensen die beweren dat je elke 2 jaar volledig nieuwe vulling in hetzadel moet stoppen, terwijl dit ook niet zo is.
Pas als het gaat klonteren moet je er wat aan gaan doen.
Zo slap vind ik die kussens echt niet, als dat wel zo was, dan moet ik dringend alle zadels die ik voor verzorgpaarden gebruik laten vullen en dat zijn er een stuk of 6, en al die paarden hebben nergens last van.
Ik vind het nette kussens zo op de foto hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:45

Goh, vreemd dat ik dat zadel dus ook niet doorverkocht heb.. Toen ik erachter kwam dat dat allemaal niet goed was. Ik dacht dat ie op mn pony niet goed paste en tja ik ben nou eenmaal gewend aan kniewrongen, wat dat zadel helemaal niet heeft dus ik kon er niet op zitten. ik wilde m verkopen, maar ik moest zsm een nieuw zadel hebben, ik kwam de ruitersportzaak binnen in apeldoorn, en ze keken me aan of ik gek was (eerlijk waar) hij heeft het zadel zitten bekijken en t was gewoon niks waard.. ik heb er ook maar 200 gulden voor terug gekregen, en dat vond ie m eigenlijk niet eens waard. ik heb toen van hem een zadel gekocht (een a merk) en daar ben ik veel blijer mee, die gaat de deur niet meer uit. Dus als je een goed zadel wilt kun je beter een a-merk kopen waarmee je 20 jaar doet dan een b merk waarbij je om de 3 jaar een nieuwe moet kopen, en zeker bij die rider dressage.. (dat merk bestaad trouwens niet eens, heeft ze dus zelf verzonnen)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:57

Nathalie schreef:
en zeker bij die rider dressage.. (dat merk bestaad trouwens niet eens, heeft ze dus zelf verzonnen)


Bij mij heeft ze ook nooit dat merk genoemd???
Er staat geen merk op en ze heeft bij mij ook nooit gezegd dat dat het een rider dressage was.
Ik heb trouwens echt op veel slechtere zadels gezeten.Ik kan lekker rijden op dit zadel hoor.
En ja als je nu een a-merk hebt genomen dan is dat zeker een verschil met dit zadel. Dat is toch ook logisch?

Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.Overigens vind ik 200gld inruilwaarde erg weinig hoor. Ik heb het zadel in het begi een keer op een ander paard gepast omdat zij ook een nieuw zadel zochten en die man vond het ook een heel net zadel terwijl ze zelf een kieffer hadden. Ze zochten een zadel voor dat meisje omdat ze zelf de kieffer op een ander paard gebruikten.
Ik weet niet of ze uiteindelijk dat zadel genomen hebben hoor.

En tja dat je het zadel hier niet verkocht hebt is dat zo gek dan?
Er staan zoveel advertenties hier ik denk dat heel veel mensen hun spullen niet hebben verkocht. Ligt heus niet altijd aan het materiaal.

Het is beslist geen a-merk! Maar dat verwacht ik ook niet voor die prijs. Ik kan er goed op zitten en mijn pony heeft ook geen klachten.
En ja als je een zadel met kniewrongen gewend bent dan zal het zadel zeker anders zitten. Maar bij een dressuurzadel heb je dat wel meer.
Toen ik mijn pony heb ingereden heb ik ook bewust een veelzijdigheidszadel gebruikt omdat je bij een dressuurzadel nu eenmaal wat minder "voor"je hebt als het ware.

zelf zit ik in een dressuurzadel lekkerder, op een veelzijdigheidszadel krijg ik nog weleens pijn in mijn rug, maar voor een wild paard dat nogal bokt neem ik altijd een veelzijdigheidszadel omdat dat nu eenmaal meer geschikt is. Dat lijkt me gewoon het verschil in zadels. Ik heb meerdere mensen gehad die op dit zadel hebben gereden en ik heb geen klachten gehad. Dus laten we het er maar op houden dat smaken gewoon verschillen. Ik zou ook wel een a-merk zadel willen kopen of liever nog op maat gemaakt. Maar omdat ik daar toen geen geld voor had heb ik hiervoor gekozen en het bevalt prima. Het zadel zal ongetwijfeld minder lang mee gaan dan een echt goed a-merk (waar tegenwoordig ook steeds meer troep tussen zit) maar dat wist ik vantevoren.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:41

Ik bedoelde niet dat ik t zadel hier niet verkocht heb, omdat niemand t goed vond ofzo.. Nee ik heb de koop afgehaakt toen ik wist van mn zadelmaker dat t niet veel waard was. Ik ben nog naar een andere zadelmaker gegaan (hele goede, ik ga tenslotte niet voor nix van eindhoven naar apeldoorn rijden) en ze keken me daar echt, eerlijkwaar, raar aan. en tegen mij heeft ze wél gezegd dat t een rider dressage was (staat tevens ook in haar advertentie's!!) maargoed, idd smaken verschillen.
en wat dat stukje over een veelzidjigheidszadel ermee te maken heeft? Verward
iig, ik ben nu hartstikke blij met mijn zadel.. en jij hebt gewoon geluk gehad dat ie zo goed ligt op je pony en dat jij erop kanr ijden.. ik houd t maar bij mn daalemannetje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bietjah87, StonedRomy, XladyX en 93 bezoekers