lange nagels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

lange nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 18:30

k probeer me nagels te laten groeien endat is gelukt. k heb nu vrij lange nagels. maar ik vindt het nog al irri tant bij de paarden. bv als ik rij ofzo of als het weiland ga uitmesten en k hou die stomme schep te hard vast dan laat ik zo een nagelafdruk in me hand staan
wie heeft er ook lange nagels waar mee het wel goed gaat?? want k vindt het eigelijk best zonde om ze af te knippen want van die stompjes staat ook niet echt mooi.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:17

Ik heb nooit lange nagels. een randje van 1 milimeter wit zit erboven en that's it.

En trouwens, lange nagels vind ik zowieso niet erg praktisch als je met paarden bezig bent, dan maar liever afknippen dan dat ik ze breek ofzo.
Laatst bijgewerkt door Nintu op 16-06-02 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 19:19

k ga ze afknippen, k vindt het zo verschrikkelijk irri, het is dan wel zonde maar jammer dan

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:01

Ik heb ze ook altijd kort. Lang vindt ik een beetje onpraktisch, vooral bij de paarden. Alles gaat eronder zitten en ik ben ook altijd bang dat ik zit te krabben.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:28

De een is lang, de ander is kort. Ik probeer mijn nagels lang te laten groeien, maar er komen steeds scheurtjes in door het omgaan met paarden. Erg irritant dus.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:58

altijd lang gehad
gewoon 2x in de week nagellak opdoen,gewoon een verhardende laag..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:43

Ik heb vrij lange acryl nagels en ik moet zeggen dat ik er nooit problemen mee heb gehad. Lachen

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 00:47

ik heb ook lange nagels ,af en toe breekt er een af ,maar dat kan gebeuren.Gewoon alles goed bij houden met de vijl en nagelak.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 01:00

Ik heb eigenlijk geen problemen met lange nagels en mesten e.d. Des te vervelender zijn ketting (om je hals) slotjes, die krijg ik niet open of dicht.... Haha!
Nou zijn mijn nagels niet overdreven lang....

Troep onder mijn nagels haal ik altijd met een oude tandenborstel weg....krijg je ze weer superschoon van! Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:28

voordeel: Ik mag geen lange nagels! (horeca) dus heb nergens last van Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 00:30

Ik heb altijd lange (record is 'rand' van 13 mm, haha) en gelakte nagels en nooit problemen (en doe btw ook horeca werk, maar dat is een bijbaantje....er is nog nooit iets over gezegd!).
Tsja, er scheurt weleens iets en ik blijf verven met die nagellak af en toe, maar over het algemeen gaat het prima.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 00:49

lange nagels zijn goed voor, achter je rug te krabben Haha!
andere de ogen uit te steken, schroeven los te draaien Lachen

er blijft alleen maar rotzooi onder plakken, ze breken af, zitten in de weg, en mega irritant met rijden, manen blijven er aan zitten, krassen in je zadel, enzo.

ik zou dus nooit lange nagels hebben bij de paarden, afknippen mijn advies Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:27

Ik heb ook lange nagels, en behalve dat ik ze 10 x per dag goed moet schoonmaken heb ik er helemaal geen last van. Hoelang mn nagels zijn weet ik niet, maar dat verschilt ook wel per nagel. heel soms breken er nagels af als ik bij de paarden ben maar dat is zelden.. gewoon goed bijhouden en verharden!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:22

ik heb er ook altijd last van vooral bij het mesten en bij het rijden. daarom draag ik altijd handschoenen (stom woord eigenlijk Haha! ). met poetsen enz. niet want dat vind ik irritant maar met mesten is het wel handig. met rijden draag ik ze zo wie zo anders glijd de teugel helemaal door mijn vingers! Verward

handschoenen dragen scheelt trouwens ook een hoop gesneuvelde nagels Knipoog

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:23

ikzelf heb vrij lange acryl nagels, en heb nergens geen last van.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:52

Heb ook lange nagels, maar die scheuren echt af als ik ze niet verhard.Als er een scheurt doe ik gelijk alles er maar af. Knipoog
Met rijden is het wel irritant, en met paarden gaat er altijd troep onder zitten.
Dus na de paarden is het altijd even schrobben! *LOL*

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:08

Ik heb geen lange nagels. Nooit gehad.
Vind ik echt irritant bij de paarden, ze worden alleen maar vies en zitten in de weg. Haha!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:28

Ik had lange nagels totdat ik 4 keer per week ging rijden, mesten poetsen enz. Ik vind het alleen maar lastig als je met paarden bezig bent. Er zit dan altijd vuil achter en ze breken ook sneller af. Ik zou dit wel kunnen voorkomen maar heb geen zin om de hele tijd met mijn nagels bezig te zijn.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:29

Spirit schreef:
Ik heb geen lange nagels. Nooit gehad.
Vind ik echt irritant bij de paarden, ze worden alleen maar vies en zitten in de weg. Haha!


de mijne zijn nooit vies.........

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:32

Sando schreef:
ikzelf heb vrij lange acryl nagels, en heb nergens geen last van.


ik heb die ook gehad,moet zeggen dat ik in het begin eerst wel moest wennen met die plastic dingen Haha!
ik heb ze maar 1x gehad omdat ze me te duur werden Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:33

Ik snap niet dat jullie nagels zo vies worden. Een keer douchen en het is schoon, als er al wat onder zit. Als ik kortere nagels heb blijft er meestal meer achter hangen dan als ze lang zijn. Verward Maar bij mij breken ze vaak af bij het aansingelen. Verdrietig bij mij is dus nu de ene nagel kort en de andere lang (op het moment 3 korte)

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:59

ik heb ook redelijk lange nagels, en ik vind het bij de paarden niet zo'n succes, je krijgt er hele vieze rauwranden van (tenzij je er een potje nagelak eroverheen heb gegooit, dat zie je dat niet) en ze breken bij mij altijd af Frusty

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 00:10

Hmm, ik ben juist niet veel met m'n nagels bezig.....laten groeien scheelt weer knippen Haha!
En ik moet wel eens bij lakken ja, maar soms loop ik ook wel een aantal dagen 'halfgeverfd' rond...nou en.

Maar ik heb van nature ook 'sterke' harde nagels, ze breken gewoon niet Lachen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:49

Ik heb ze altijd kort,maar ik heb het voordeel dat ik niet zo snel 'stompjes' uiterlijk krijg als ik ze afknip.Bij mij komen er veelste snel scheuren in,of ze breken af.En die vieze randjes eronder.Ik heb het wel is geprobeerd,maar van mij hoeft het niet zo Misselijk

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 09:58

ik heb me nagels nu afgeknipt en ik moet zeggen dat ik het wel handig vindt bij de paarden. me klasgenootjes vonden het maar zonde maar die snapen er toch niks van. zehadden zoiets vanzonde dat je dat doet voor e paarden. nee hoor, voor mij geen lange nagels meer!