Iets kopen uit het buitenland (Amerika)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramo
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Putten

Iets kopen uit het buitenland (Amerika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 16:05

Heeft iemand hier wel eens iets besteld van ebay (Amerika)? Hoe ging dat en komen er veel kosten bij?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:27

Nou..... het is ernstig gevaarlijk! Verslavend is het zeker, slecht voor je portemonnee en zeker voor kastruimte.
Er komen inderdaad kosten bij. Ten eerste de verzendkosten maar die kun je van te voren opvragen bij de verkoper. Hangt af van formaat en het gewicht van wat je hebt gekocht. En dan kunnen er achteraf nog eens douanekosten overheen komen, berekend naar het bedrag wat je hebt besteed. Over het algemeen is het toch goedkoper, zeker als je pas weer in Nederland hebt rondgekeken in een westernshop.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:56

Hangt er vanaf wat (hoe zwaar dus) je koopt. Vraag altijd van tevoren of ze naar Nederland willen versturen (bied aan de werkerlijke shippingkosten te betalen, meesten hebben voor de US n.l. een vast bedrag) en zo ja, hoeveel het dan zal zijn.
Grof gezegd kun je het bedrag in $$ maal 2,5 doen voor het bedrag in guldens (tja, wat iets kost reken ik nog altijd om naar guldens, anders weet ik nog niet of het goedkoop of duur is Knipoog )
Een paar voorbeeldjes: ik heb twee showhalsters gekocht, shipping was voor de ene $15 en voor de ander $10. Hoofdstel+teugels (veel zilver), shipping $15. Showkinketting, shipping $8
Dat moet je gewoon bij je maximum prijs (wat je er aan uit wilt geven) op tellen... maar vooral als je de 'koopjes' hebt (mazzel en slim bieden) dan is het zeer zeker de moeite waard. M'n ene showhalster is hier in Nederland zéker min. 400 á 500 gulden waard, ik heb em voor 185 gulden. M'n showhoofdstel heb ik voor ongeveer het zelfde bedrag... In Duitsland heb ik twee jaar geleden een dergelijk hoofdstel inclusief teugels voor ruim 1000 DM zien hangen!!
Veel succes en, zoals ze daar zeggen, HAPPY BIDDING! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:03

Idd altijd eerst de verkoper vragen of hij wil versturen en hoeduur het wordt. Ik vraag ook altijd naar het gewicht om te kontroleren of er niet iemand snel rijk wil worden aan de verzending Verdrietig

Kijk ook naar de feedback van de verkoper (klikken op nummer achter de naam), zijn er negatieve feedbacks NIET KOPEN. Want met die oceaan ertussen heb je weinig kans op verhaal als er iets mis gaat.

Op het moment doen de zendingen er erg lang over. Iets wat volgens USPS er 4-7 dagen over had moeten doen, is 4 weken onderweg geweest.

Maar het blijft verslavend *LOL*

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:14

ik zou alleen iets kopen uit het buitenland als ik heeeel zeker van mijn zaak was...
een vrouwtje bij ons op de manege had een zadel uit Amerika laten komen, ze werd verzekerd dat er niks mis mee was hij mistte alleen een paar concho's...

enkele weken later...

het zadel is gearriveerd en ze brengt het naar Arthur om die concho's erop te laten zetten...belt Arthur evenlater op....blijkt het zadel op 4!!!!!! Bloos plaatsen gebroken te zijn, en het ergste is nog dat ze al betaad heeft Frusty

dus als je iets over wilt laten komen...5x dubbel checken!!!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:27

Ik ga volledig met Carys mee. Buiten dat is het heel duur. Ik heb dit dus vaak als ik iets vanuit Nederland of Belgie wil bestellen. Zelfs kleine pakketjes naar mijn ouders zijn duur!