Wat voor vliegenspray helpt het best?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Wat voor vliegenspray helpt het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 20:55

Mijn pony word rond deze tijd helemaal gek van de vliegen, ik heb al meerdere sprays geprobeert, maar veel helpt het niet. Waar hebben jullie goede ervaringen mee qua spray's, welke merken en waar gekocht?


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:00

ik heb een spray van 20 euro, en nog steeds komen er vliegen, zelfs als ik er superveel op spuit. het is ook een goed merk, vraag me af of die vliegensprayen wel goed helpen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:10

soms verschilt het ook een beetje per paard waar je het op gebruikt. Leovet bijvoorbeeld, in die witte fles, werkt heel goed op Zep maar niet op Nescio. Ik heb nu Vliegvrij en dat werkt goed op zowel de Welcome als Nescio, maar het is wel enorm duur. Boos!

De eigenaresse van mijn stal maakt het zelf met 1 deel water, 1 deel azijn en 1 deel dettol. Ik ga eens kijken hoe mijn paarden daar op reageren, maar als het niet goed werkt geef ik toch liever wat meer centjes uit...


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:13

ik heb ook vliegvrij, bj horselover 2 voor 40 euro Frusty
op Passion werkt het dus niet

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:16

Voor de vliegen die er n zijn, helpt niet veel. Volgens mij is het nog steeds het beste ervoor te zorgen dat het bloed van je paard niet lekker is: knoflook en appelazijn voeren dus. Verder gebruik ik heeeel veeel azijn en soms een goedkope muggenspray, alleen tijdens het rijden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:26

Ik heb vliegvrij wat goed helpt en veerust de rest helpt niet bij mij of zweet hij eruit.
Ik voer knoflook door zijn eten met foenegriek en dat helpt erg goed

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:39

Wij gebruiken ook veerust. Ik gebruik het trouwens ook in huis.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:55

wij hebben phaser (volgens mij van leovet weet het niet zeker)
werk wel goed

Party!! Party!! dit is mijn 400ste berichtje (sorry moest het even kwijt) Party!! Party!!

xx jen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:59

je kunt bij de kruitvat nu ook een spuitbus kopen ,
maar 2,50 gewoon eigen merk, stinkt wel erg maar helpt bij mijn paard wel goed

Kiekeboe

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:05

Hebben ze misschien ook spuitbussen die niet van die vreselijk enge geluidjes maken. Nicole is er namelijk panisch voor. Grrr. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:25

Ik vind veerust ook de beste.
Maar uiteindelijk helpt niks als ze gaan zwten.

En Kawa heb ik mak gemaakt voor de spuitbus door het in het begin niet rechtstreeks om hem te spuiten maar op een spons.
Zo wende hij alvast aan het geluid.
En daarna begonnen met op zijn kont spuiten en steeds verder richting hoofd.

Nu kan ik hem overal spuiten.
Hoofd doe trouwens nooit, ben bang hem in de ogen te spuiten Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:26

Ik gebruik sinds kort Atex Fly Spray
( http://www.allesvoormijnpaard.nl/shop/p92.html
)
Dit helpt niet echt tegen de vliegen, maar tegen de dazen werkt het wel goed. Het is ook wel ni echt goedkoop 17,25€, maar je kan ook een grote bus komen om bij te vullen en dat scheelt wel wat Knipoog

rinnie1982 schreef:
Hebben ze misschien ook spuitbussen die niet van die vreselijk enge geluidjes maken. Nicole is er namelijk panisch voor. Grrr. Boos!

Er zijn ook zo van die gels (wel geen ervaring mee) en vaak kan je zo'n product van in een spuitbus ook gewoon op eens spons doen en dan daar je paard mee inwrijven (wel iets verspillender denk ik)

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:54

Ik gebruik tijdens het rijden veerust. maar heb laatst ook een middeltje gebruikt dat verschrikkelijk stinkt.Je stinkt dan letterlijk een uur in de wind.

Maar wat doen jullie in de wei tegen de dazen?
ik heb echt medelijden met Laiser, hij zit echt helemaal onder de bulten. Net alsof hij een enge aandoening heeft Verward

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:00

grrrrr die dazen ja!!!!!1 Boos! Boos! Boos! dat zijn echt ****beesten zeg!! tijdens een buitenrit laatst ook echt 5 ofzow op de kont van mun fjord, niet normaal!! en ze komen ook steeds terug als je ze dood slaat ofzow he?! Boos! Frusty Boos! Lips are sealed
maar ik spuit dan anti vliegspray op (veerust ook gloof ik, zo'n groen gele fles) en dat helpt echt best wel goed!! en goed afspuiten na het zweten helpt ook... Lachen

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:04

Ik heb ook vliegvrij!
zo'n gele fles met verstuiver..
die is heel erg goed! Meurt ontzettend en alleen die helpen!!

Dus Vliegvrij!


kus
Frederike

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:07

ik gebruik zelf derby. en ik ben erg erg tevreden over. die veerust werkt dus op mijn paardjes niet.

derby is ook niet goedkoop maar je moet het verdunnen met water.
mijn paardjes hebben het ook niet zo op spuitbussen daarom dat ik altijd zo'n verstuiverflesje gebruik. van die soort waar normaal haarlak inzit. Haha!

en als ik het bos in ga spuit ik niet alleen m'n paard in maar mezelf ook anders word ik gestoken door die Lips are sealed beesten

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 00:04

ik mak zelf mijn spray (na veel te hebben geprobeerd!)

Neem een goedkope fles azijn, voeg hieraan toe een half flesje (kleintje) dettol, een half flesje t-tree olie, geraniumolie, lavendelolie (allen etherische olieen), doe het in een plantenspuit en voila klaar je eigen vliegenspray. Het meurt als een gek maar blijft dit ook doen als ze gaan zweten.

Als ik in het bos rij dan roepen mensen me echt na dat ik een stinkknol heb!
Geeft me niks, de muggen, vliegen en dazen (horzels) blijven lekker weg!
Ik spray mijn paardjes voor ze de wei ingaan in 's morgens.

Een nadeel, je moet het iedere dag opnieuw doen, en tegen regen is het niet bestand

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:37

Dit recept heb ik wel eens op Bokt zien staan, ik weet alleen niet meer van wie het was Frusty

1/2 liter apelazijn mixen met 1/2 liter water, daarbij 3 eetlpetels vloeibare honing, en een aantal druppels essentiele knoflookolie. Dit doe je in een lefe fles en doe je 1 keer dagelijks over het voer. Met een liter doe je ongeveer een maand. Ze stinken dan echt ontzettend! Ze hebben dan een stuk minder last van vliegen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:22

ook heb ook veerust en die werkt op mijn paardje goed heb ook zon stik maar dat vind ik maar niks gebruik die aleen in de buurt van haar hoofd als ze er erg veel last van heeft Lachen

kusssies brenda Kusje

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:58

fjordentinker schreef:
grrrrr die dazen ja!!!!!1 Boos! Boos! Boos! dat zijn echt ****beesten zeg!! tijdens een buitenrit laatst ook echt 5 ofzow op de kont van mun fjord, niet normaal!! en ze komen ook steeds terug als je ze dood slaat ofzow he?! Boos! Frusty Boos! Lips are sealed

je moet ze eerst doodslaan,en dan een eindje voort'rollen'dan 'rolt' hun kop eraf ofzoiets.is wel niet echt tof,maar dan zijn ze wel dood.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:39

Ik had atex-flyspay, maar erg duur. Alleen onder het rijden en na een paar keer was de fles leeg. Nu Veerust, en een vliegengel bij de Welkoop vandaan (vervliegt minder snel)

Ik voerde vorig jaar knoflookolie, maar merkte weinig verschil. Hij stonk wel zei mijn vriend Misselijk en ik dus ook Verdrietig

Nu heb ik een eczeemdeken en het is echt ideaal voor in het land. Ook in deze warmte was hij niet bezweet, hij wordt niet meer gestoken en staat heerlijk rustig en ontspannen. Enige nadeel is dat zijn schouders kaal zijn geschuurd omdat hij steeds wat naar achteren glijdt. Misschien dat ik ook maar zo'n deken van heel fijne vitragestof moet maken, voor onder het rijden Haha! Zoveel takken hangen bij ons toch niet over de ruiterpaden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, rocky_1995 en 72 bezoekers