halsverlenger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 14:54

Hoi,

Ik heb van de paardensportzaak een halsverlenger voor mijn shet gekregen, weet iemand of het nut heeft???????
Ze gooit altijd haar hoofd omhoog tijdens het lopen....

Renee



Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:58

aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrggggggghhhhhhh.
Zo te horen ken jij dit ding niet en ga je er mee rijden ook Frusty Frusty .
Erg frustrerend.
Ik ga bijna slapen en morgen wil ik je het hele verhaal vertellen waarom ik dit ding zo haat.
gRoetejs!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:00

Over longeren met halsverlenger (elastiek)heb ik al veel enthousiaste verhalengehoord van verschillende mensen, zelf nog niet echt mee bezig geweest, maar ermee rijden...lijkt mij niks, en al helemaal niet met een shet (is niet denigrerend bedoeld hoor - ik heb alleen het idee dat een shet zich niet zoveel aan zal trekken van een elastiekje)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:06

Voorlopig ga ik niet slapen dus zal ik het evn uitleggen wat ik tegen dat ding heb.
Een halsverlenger vind ik klote doordat ik veel mensen ermee heb zien rijden. Maar het paard liep wel in zo'n leuk schijnkrulletje maar de achterhand was ver te zoeken en toen ze hem eraf haalde was het weer hetzelfde. Wat ik ook een nadeel aan de hvl vind is dat het te elastisch is. HEt paard kan als het ware zichzelf lang en kort maken wanneer hij wil dus nooit een mooi licht contact op 2 teugels kan hebben.
Over longeren weet ik er nix over.
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:12

Steef heeft het bij het rechte eind. Zelf vind ik het ook ondingen. Het is voor het paard niet mogelijk er een licht verend contact op te zoeken.
Rij dan liever met een gogue, stootteugel of thiedeman. Daar leert een paard iets nuttigs van.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:30

Mbt tot longeren gebruik ik altijd touwtjes ipv een halsverlenger. Bevalt me erg goed. Mbt tot het rijden, ben ik een voorstander van een gogue of thiedemanteugel.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:15

Ik ben wel voorstander van halsverlenger met het longeren.
Hij is elastisch, dus er kan niet echt wat verkeerd gaan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 09:11

Ik heb haar ermee gelongeerd, samen met mijn buurmeisje die haar fjord er ook mee heeft gereden en ze heeft er wel verstand van volgens mij..
Ze liep inderdaad mooi aan de teugel (oftewel in de krul) en toen vroeg ik aan haar of de achterhand erbij was, en ze zei dat je duidelijk kon zien dat dat zo was (vraag me niet hoe, ben altijd manegeruiter geweest). Overigens rij ik niet op haar maar ik loop met haar aan de lange teugel, da's goed voor de afwisseling en ze heeft er de grootste lol in, ze doet buiten ook veel meer haar best dan wanneer ze op het land aan het werk is (niet het land waar ze op staat) of in de bak, daar vind ze geen bal aan...
Maar goed elke ervaring is welkom...
Groetjes Renee

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 09:23

Als je blieft pas op met dingen waar je zelf geen verstasnd van heb, simpele bijzets kunnen martelwerktuigen worden als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Dus waarom doe je hetniet op een gewone manier?
kim uit het nabij gelegen dorpje grootebroek Cool

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 09:47

Hoi Kim,

Waar woon je precies in Grootebroek?? Misschien kun je me eens helpen??
Overigens heb ik gister gewoon weer met haar gelopen en ondanks het weer (wind, onweer) was ze redelijk te houden, ze was lekker aan het werk en zocht zelf mijn hand een beetje op. Maar een nieuwe streek van haar is als ik haar met mijn stem wil laten aandraven (heb eigenlijk nooit een zweep mee) en het niet meteen doet zet ik soms een beetje een hardere stem op en dan gaat ze stilstaan en vervolgens achteruit lopen. Dit vind ik natuurlijk niet echt leuk maar het vervelende aan haar is dat ze niet de berm ingaat maar gewoon de weg op. En ze is niet vooruit te branden. Ik heb een keer met een zweep gelopen en een tikje gegeven als ze het weer deed maar dan komt ze omhoog, tijdens het steigeren draait ze om en dan staat ze ineens verkeerd om, en niet een keer, nee elke 3 stappen, ik laat de zweep dus maar weer thuis om te voorkomen dat ze verkeerdom komt te staan. Ik kijk nu wel altijd of er een auto aankomt als ik haar wil laten aandraven en neem haar terug als er een auto aankomt, eigenlijk niet echt slim.. Ideetjes????? Altijd welkom!!!!
Renee

Jolien__
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:44

Polly schreef:
Ik heb haar ermee gelongeerd, samen met mijn buurmeisje die haar fjord er ook mee heeft gereden en ze heeft er wel verstand van volgens mij..
Ze liep inderdaad mooi aan de teugel (oftewel in de krul) en toen vroeg ik aan haar of de achterhand erbij was, en ze zei dat je duidelijk kon zien dat dat zo was (vraag me niet hoe, ben altijd manegeruiter geweest). Overigens rij ik niet op haar maar ik loop met haar aan de lange teugel, da's goed voor de afwisseling en ze heeft er de grootste lol in, ze doet buiten ook veel meer haar best dan wanneer ze op het land aan het werk is (niet het land waar ze op staat) of in de bak, daar vind ze geen bal aan...
Maar goed elke ervaring is welkom...
Groetjes Renee

Maar moet je een halsverlenger eerst hard aanspannen en dan alsmaar losser laten?

Loule Loule Loule Loule. Just obsessed!
Opgeven is geen werkwoord!

midgie

Berichten: 7243
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:32

Nou zou in elk geval les nemen en die halsverlenger je vulniszakken mee dicht knopen,
Probeer het zelf op te lossen met de juiste techniek en gebruik daar geen hulpmiddelen voor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:23

ik vind het ondingen
paarden gaan er vele te makkelijk op/in hangen
leuk in de krul van voor, maar verder lopen als een dweil

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:27

.

2misty2

Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:40

Ik heb alleen maar goede ervaringen ermee. Longeer me fries ook met halsverlenger. Voornamelijk lang laag lekker ontspannen. Ze heeft net dat beetje nodig om te zakken. Echter hangt me halsverlenger altijd slap maar als ik er niks aan hang krijg ik net niet het resultaat wat ik wil bereiken. En ja ook van achter is ze actief. Ik vind een halsverlenger zelfs nog wat prettiger dan een vaste teugel. Zo kunnen ze minder snel de boel vastzetten.

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:43

jolieneuuh, jij hebt wel heel diep moeten graven om een topic van ruim 8 jaar oud omhoog te schoppen :') .

2misty2

Berichten: 2228
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:45

Ik zie het nu pas :P

Trotse eigenaar van Be-Yon ( Sandreo x Precious Slotti )
B +10 L1+19 L2+12 M1+10 M2+ 10 Z1+2

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:31

Oud topic, slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers