laagste puntenaantal ooit gereden ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

laagste puntenaantal ooit gereden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 22:46

ik vroeg me af wat het laagtse puntenaantal is dat jullie ooit hebben gereden. Ik had namelijk de 15de een wedstrijd in lelystad en ik had hele lage punten...ik schaam mij diep Bloos bijna een verliespunt ik had namelijk 120 punten!! Bloos Bloos
ook wel terecht hoor maaar het was wel ff schrikken toen ik het zag.
gelukkig (nou ja gelukkig) was er een reden waarom het zo slecht ging .
er was springen naast mijn ring en dat vind jive nogal 'leuk' dus wassie nogal druk en ging hij sleuren , wou niet inbuigen,ging er een keertje vandoor in de proef ,ging in verkeerde galop(doet hij anders nooit),mijn middendraf was middengalop....enz Slapen Frusty Lips are sealed Huilen
niet echt fantastisch.
ben ik de enige die het voor elkaar krijgt zulke lage punten te rijden (ik rijd L1)

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:03

132, ik kwam niet verder dan de grote volte op het midden... Lips are sealed

en ik heb een keer afgegroet, mn pony zat ongelofelijk te kijken in 1 hoek en daar kreeg ik hem uiteindelijk nog langs, maar toen werd hij later in de proef zo gespannen en boos dat hij alleen nog maar omhoog ging en ik dus rondjes draaiend probeerde niet achterover te vallen en weer een vooruit knop te vinden. Halverwege maar afgegroet, toen gewacht tot hij weer op 4 benen stond en toen pas kon ik de ring uit..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:16

126 (was ook niets te veel) in een L2 proef waarin ik onder andere het volgende heb gedaan:
- halthouden, enkele passen achterwaarts: Pablo stond verankerd in het zand en ik heb net zo lang zitten trekken tot hij achteruit ging
- galop aanspringen: deed hij niet, na een klap met de zweep wel, maar wel vierkant de lucht in en bijna door de spanten
- overgang draf: lukte dus ook niet, vol op de rem tot hij stil stond, en idem bij de overgang naar stap.
Laten we het erop houden dat hij lastig was die avond

Bij de oude telling 92 (89 is een minpunt) in een M2 proef omdat Trammelant niet voorbij de B-E lijn durfde te komen aangezien er achter de jury auto doodenge stinkende varkens zaten. Bij de middengalop over de lange zijde lukten de wissels om de pas in ieder geval wel Haha! Haha! De jury vroeg me wat er aan de hand was (daarvoor moest hij dus naar mij toekomen!) en heeft me vriendelijk bedankt, de rest van de proef mocht ik wel overslaan. Ik was laatste (joh) maar geen minpunt en dat was het enige wat ik toen nog belangrijk vond.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 06:36

114 Bloos en met het comentaar erbij dat de pony lichtelijk onbestuurbaar was (zacht uitgedrukt..) Na de proef moest ik ook nog bij de jury komen en die raadde me aan de pony te verkopen omdat ze bang was dat ik er mee ging verongelukken. De hele proef deed ie niets anders dan stijl overeind komen en een aantal keren scheelde het een haartje of we waren achterover geklapt. Overigens kon je met deze pony in een volgende proef ook zo 170 pt. halen. Het kwam wel vaker voor dat ik op wedstrijden in de ene proef laatste werd en 10 min. later in een andere proef eerste.. Een keertje begon de proef heel goed alleen halverwege, net bij de juryauto begon ie weer te zeiken. Hij sprong op en landde echt bijna op de juryauto! Jury zowat een hartaanval..

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:51

138 is mijn laagste,
enkele passen achterwaarts werden er een stuk of 10, maar daarna kreeg ik der niet meer naar voren (dat was in een blubberbak) ik was zo'n beetje vastgezogen.... Frusty Haha!
de middendraf werd galop en dat soort dingen...

Ik moest toen nog 1 winstpunt halen om M1 te starten die haalde ik gelukkig wel in de 2e proef met 165 punten Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:57

121 met Floor!Ze had een veulen van een maand oud en de wedstrijd was bij ons op de weilanden. ze kon het veulen horen Huilen Ik heb een proeflang op een dribbelende en krijsende merrie gezeten.
groeten heb ik 2 keer tijdens en mislukte piaffe gedaan omdat ze echt niet stilstond.. weet je wat het ergste was??? Ik was geen eens laatste!!
Met lodewijk was het laagste in de M2 142 en toen was ik ook nog 4de Verward

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:57

138, mijn eerste keer M1. Was zelf eigenlijk wel tevreden maar had een bietje strenge jury: mr Boom. Ik was niet laatste en heb in de M1 nu al 4 winstpunten van de 5 wedstrijden. Best goed dus.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:23

mijn laagste puntenaantal is 131 in de B:o Bloos . We hadden wedstrijd in schaijk en het was ontzettend glad. Ze was kei vaak uitgeschoven en deed de stelling niet en liep super voorzichtig enzo. De middendraf had nauwelijks meer verruiming dan de arbeidsdraf. De wedstrijd erna ook in de B was ik tweede met 164 pt. Das nus nogal een verschil!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:47

Ik heb wel eens 104 punten gehaald, maar dat was in de oude telling, omgerekend kom je dan op 52% = 135 punten in de nieuwe telling.

Mijn record is 183 punten met Levi's in de L. 70,38% dus. Daarmee heb ik nog steeds het record van Jantien nog niet verbroken, dat staat op 143 punten oude telling = 71,5% Dan moet ik dus 186 punten scoren.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:43

Mijn laagste punten met Jur zijn rond de 145 punten, eerste keer M1. Daarna heeft ze dat weer helemaal goed gemaakt! *LOL*

Hoogste punten zijn bij een Kringkampioenschap in de B, 178 punten en daarmee was ik dus kringkampioen. In de L 1e met 175. M weet ik eigenlijk niet meer, heb alles bijgehouden op de computer dus kan het zo nakijken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:02

Mijn laagste punten met Graziano zijn 133, dat was toen in Kootwijk Schijnheilig
Hij was niet eens echt vervelend, maar hij wilde gewoon niks. Niet doorlopen, niet nageven, niet inbuigen.. niks.

Mijn hoogste is 169, in de B.

Maar kom op Deeb, komt vanzelf weer goed! Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:13

mijn laagste is 142 dat was mijn 1e wedstrijd in de B.
de 2e wedstrijd had ik 167 en toen ben ik gaan springen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:16

Mijn laagste was met Sando in de (L) 142 pt en het hoogste met Sando in de (B) was 180 pt. En met de oude telling, hahaha.. niet lachen...
Dat was op een manege pony`tje... 96 pt.... hihihi.. en het hoogste ehh... moet ik even denken hoor, dat zal wel met sando zijn geweest, maar dat lag zo rond de 138 punten geloof ik.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:43

Mijn laagste puntenaantal was 149 in de L1. Ze stond toen nog niet op ijzers en het had net flink geregend. Doordat ze helemaal gleed in de middengalop (op de grote volte) heeft ze de hele proef veel te voorzichtig gelopen.
Mijn hoogste aantal punten was 179 in de B. Dat was een winst van 12 punten op de nummer twee Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:05

Ik ben écht zielig. Ik weet niet wat voor telling het was, maar het was onderling op de manege, ik was 10 of 11 en ging ook een wedstrijd rijden op zo'n pony. Kreeg ik van mijn instructeur 116 punten (zal t nooit vergeten), maar ik werd wel 4e, van de 5...
Daarna is het alleen maar beter gegaan, met een andere manegepony (jaren later) heb ik mijn hoogste puntenaantal gehaald: 156, was ook onderling, maar toch.
Met Joop ben ik nooit verder gekomen dan 2 proeven, 143 punten en 148 punten geloof ik. Ik vond het zo deprimerend (leuke combinatie, probeer eens een ander bit), met een vierjarige bom door de bak scheuren en dan proberen een volte te draaien. Bak was te klein (15 bij 32 of 35) en hij kon nog helemaal niets. Dat heb ik dus ook nooit meer gedaan. Ik deed mezelf er geen plezier mee, maar Jopie al helemaal niet, die werd zo stikzenuwachtig van al die knolletjes en die miepjes, was echt niets voor hem. Hij is inmiddels al 11 en kan veel meer, maar ik heb eigenlijk niet echt de behoefte om mijn record nog eens te breken. Ik vind het veel leuker om thuis in onze bak en in het bos lekker te prutsen, gaat heel goed, en al die stress mogen ze houden! Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:29

Mijn laagste aantal punten is 139, in de L, absoluut dieptepunt Haha!
Moet er alleen ff bijzeggen dat ik niet 100% functioneerde aangezien ik 2 weken voor die wedstrijd een klap van een ander paard had gehad en pas net weer aan het rijden was, achteraf had ik ook gewoon thuis moeten blijven.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:38

Mijn laagste aantal is 138. Dat heb ik hier al vaker gehoord, maar bij mij was het in de Z Bloos 135 is daar een verliespunt.
Maar ja, als je een vos hebt die iets vréselijk eng vindt, dan is het ook vréselijk eng en ga je er dus niet heen.
Verder loopt hij bijna altijd winstpunt hoor, dus het is hem vergeven Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:01

mijn laagste aantal was een paar jaar geleden met de hengst in de M, 121 pnt, maar toen was ie een beetje erg "hengst"

mijn hopogste was 181 in de L, met dezelfde pony!

gr linda

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:03

hoogste in de B was ook met floor 176 met lodewijk was dat 173
in de L met lodewijk 169 gereden.
In de M1 is 166 het hoogste en in de M2 162 het hoogste maarja dat kan nog veranderen Schijnheilig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:11

Mijn laagste was 147 op mijn eerste wedstrijd, was trouwens niet officieel, want ik was zo zenuwachtig dat ik bijna moest kotsen Misselijk Haha! . Gelukkig is het daarna wel goedgekomen. Mijn record is nu 169 in de B.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:33

mijn laagste was 132 in het M1,ik had een jury die geen pony's wou jureren{die is dus ook nooit meer geweest Knipoog }er kwam ook niemand boven de 145 Haha!
mijn hoogste is 186,in het L,zelfde pony...
bij de paarden ben ik nooit onder de 140 geweest,en mijn hoogste is de eerste proef M2,176!{met mijn andere paard in de B en in het M1 tussen de 170 en de 176 gehaalt!}
ik HAD wel goede paarden:D

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:52

133 was me derde wedstrijd en ik reed net 2 maandjes pony haha
mn hoogste is 192 in de B

xxx Linda

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:13

138 punten. Toen ging Verona er in de galop steeds vandoor en toen wilde ze niet in de volte Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131989
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:02

Met m'n eerste pony heb ik eens een verliespunt gereden in de M2.
Hij was altijd al lastig met de binnenwedstrijden, zag altijd wel spoken in een bepaalde hoek; dan wordt het bakje wel erg klein Haha!
Nou ja, het ging dus al maanden van kwaad tot erger, en we hadden allemaal het idee dat ie een loopje met me nam in de proef.
Onder het motto van "dan doet ze toch niks".
Fout dus, want toen was ik hem zo beu dat ie het echt geweten heeft.
De uitgestrekte draf verprutste ie weer eens, terwijl dat z'n allersterkste punt was.
Was constant al aan het klooien, elk onderdeel mislukte eigenlijk doordat ie het liep te verstieren, maar vooral die uitgestrekte draf was de druppel.
Terwijl ik de hulpen gaf voor het uitstrekken peerde ie er echt tussenuit, en toen was ik het zo beu dat ik hem tegen het schot aan geparkeerd heb en hem flink op z'n sodemieter gegeven heb.
Dat het uiteindelijk aanstellerij was bleek achteraf wel, want de wedstrijd daarna liep hij voorbeeldig, en scoorden we maarliefst 3 winstpunten in 1 proef.
Nooit meer ergens last van gehad, overigens Cool Haha!

Toch vreemd, dit voorval is nu toch al wel een jaar of 15, 16 geleden en ik kan het me nog herrineren als de dag van gisteren !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JenniferU en 33 bezoekers