lid worden van rijvereniging / ponyclub ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

lid worden van rijvereniging / ponyclub ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 11:50

Zijn jullie lid van een rijvereniging , ponyclub of iets dergelijks ?

Waarom , wat betaal je ervoor , en wat krijg je ervoor / kun je ermee ?


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:52

Ik ben lid van een rijverniging. Kost me 275 gulden per jaar (geen idee hoeveel euro Tong uitsteken) Daarvoor krijg ik les (1x per week, maar mag vaker) en mag onbepertk gebruik maken van de binnenbakken (erg handig als je zelf alleen een buitenbakje hebt)

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 14:56

Bedankt voor je reactie !

Hoevaak is er dan les , en van welk niveau ?
Betaal je niks extra voor de lessen zelf of een bepaald bedrag als je vaak meerijdt Verward

Mag je zomaar op elk moment van de dag *bij wijze van spreke Haha! *
de bak gebruiken en ook springmateriaal enzo ?

Hihi , ben niet nieuwsgierig hoor , valt best mee Knipoog ....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 14:59

Ik ben lid van een rijvereniging (www.ovj.nl)
daar heb ik alleen maar een startkaart bij verder hebben zij ook geen lessen enzo.
wat ik precies betaal weet ik niet.
Daarnaast ben ik lid van nog een vereniging WWNA waarbij ik dus gebruik kan maken van 2 binnen en 2 buitenbakken.
Ik kan daar ook naar de spring en de dressuurles (dus 2 keer per week) maar dat doe ik niet zovaak omdat ik priveles heb

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:34

Ik ben lid bij Zuiderpark in Rotterdam.
Dit was voor mijn startkaart (waar ik helaas geen gebruik meer van maak!)
Ik betaal 75 gulden per jaar om lid te mogen zijn.
Wat krijg ik ervoor? Geen flikker. Ik zou het clubblad moeten krijgen maar forget it... krijg helemaal niets.
Maar goed, het is geen hoog bedrag en je moet toch ergens lid zijn.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:46

Ik ben ook lid van een pony club.
En zou ook niet zonder willen/kunnen!
Ik kan daar gebruik maken van binnen+buitenbak+zomers zetten ze in het weiland een bak uit. Dan heb ik in de winter 1x per week les, en zomers 2x. We krijgen echt goed gediplomeerd les. Op het niveua wat je zelf rijd..
En dan hebben ze altijd onderlinge wedstijden (denk 6x per jaar gem.) Organiseren buiten ritten, ponykampen, thema avonden (en voor de kleine ruitertjes nog veeeel meer) etc. etc.
Kosten denk ik nu zo'n 150 Euro, we zijn de laatste tijd behoorlijk omhoog gegaan, omdat we een nieuwe binnen hal hebben aangelegd, en een heel stuk terrein hebben moeten kopen (ivm. overleiden eigenaar)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 16:36

ik rijd ook op een ponyclub, en betaal 375 gulden per jaar. We krijgen een keer in de week les. De ene week dressuur en de andere week springen. Er worden ook onderlinge wedsrtijden gehouden, en buitenritten, enz. Je krijgt op je eigen niveau les, en mag ook onbeberkt voor jezelf rijden, en ook het materiaal gebruiken wat er staat.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:08

Je kunt op elk niveau rijden. Van BB tot Z. Springen/dressuur kun je ook nog uit kiezen. Ik rij zelf bij de B springen/dressuur paarden (met m'n pony, omdat ik toch bijna 18 word). We hebben ook een ponyclub en daar heb je ook weer verschillende niveaus.

Er zijn ook vaak extra lessen/clinics waar je aan mee kunt doen (zoals extra dressuurlessen, crossles etc).

Voor de lessen betaal je niets extra, zit er gewoon bij in. En er zijn 2 bakken+nog een buitenbak (1 bak van 20x60, 1 van 20x40 en de buitenbak is iets van 60x20) en als de bak vrij is (dus geen les) kun je er altijd rijden. Wel rijden er dan nog meer mensen, maar dat is logisch Lachen En hindernismateriaal mag je ook gewoon gebruiken. Je kunt geloof ik rijden van 8 uur s morgens tot laaaaat s'avonds!

weet je genoeg??? Haha!

Liefs, Renée

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:47

Ik rijd ook op een ponyclub. Het kost 175,- per jaar, en ze organiseren buitenritten, wedstrijden, en ponykampen. Het is een hele gezellige kleine club, je krijgt les van iemand die zelf Z rijdt, maar we springen bijna nooit. Dat is wel jammer, maar de bak is daar iets te zwaar voor.
Je mag er altijd in rijden, en er is 1 x per week les.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 18:06

Dus bij jullie wordt er gewoon op bepaalde dagen en tijden les gegeven
en daar mag je "gratis" bij mee rijden zo vaak als je wilt ?

Je betaald voor (veel) lessen niks extra dan ?

Ik denk er ook over om lid te worden van een rijvereniging hier in de buurt ,
dus ben even nieuwsgierig hoe dat elders allemaal geregeld is Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:11

Ik ben lid van de Gooische Jachtvereeniging, www.gjv.nl alleen voor een startkaart, verder niets.

Nulla tenaci invia est via

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:23

FF gekopiëerd van de site:

De rijvereniging is opgericht in 1945 en bestaat dus al meer dan 50 jaar.

Het doel van de vereniging is:

*het beoefenen van de paardensport in verenigingsverband
*het bevorderen van een goede relatie tussen mens en paard

De vereniging kent recreatieruiters en wedstrijdruiters. Voor de wedstrijdruiters is de vereniging aangesloten bij de basisorganisatie NKB en NHS Op dit moment starten er veel combinaties regelmatig op wedstrijden in dressuur en springen. Naast deze 2 disciplines is er nog de afdelingsdressuur, waarbij met viertal of achttal gereden wordt. Ook worden ieder jaar crosstrainingen gegeven aan ruiters die zich willen richten op de samengestelde wedstrijdsport. Voor niet wedstrijdruiters is er de mogelijkheid om zich aan te sluiten bij de recreantengroep, waarbij gezelligheid en ruitersport samengaan. De recreantengroep heeft 2 oefenavonden per week.
De leden van de vereniging kunnen gebruik maken van de trainingsavonden van de vereniging, waarbij door een gediplomeerd instructeur les gegeven word in springen en dressuur. Daarnaast worden er regelmatig gastinstructielessen gegeven. Zie voor de lestijden en trainingsavonden de pagina met de bezetting van de accommodatie. Buiten de lessen om kunnen leden gebruik maken van de accommodatie om vrij te rijden en te trainen.

Door de vereniging wordt elk jaar een Concours Hippique georganiseerd in augustus. Verder worden er indoor dressuur- en springwedstrijden georganiseerd en clubkampioenschappen verreden




Trainingsavonden met instructie
Dag Tijd Onderdeel
Maandagavond
Hal I 19.30-20.30 uur Paarden dressuur
B/L- niveau
Hal I 20.30-21.30 uur Paarden dressuur
M/Z-niveau
Hal II vrij rijden


Dinsdagavond

Hal I 19.30-20.30 uur Paarden dressuur &
springen BB
Hal I 20.30-21.30 uur Paarden dressuur &
springen B
Hal II vrij rijden

Woensdagavond
Hal I 18.00-18.50 uur Ponyclub springen
B-niveau
Hal I 18.50-19.40 uur Ponyclub springen
B/L-niveau
Hal I 19.40-20.30 uur Ponyclub springen
L/M/Z-niveau
Hal II 18.00-18.50 uur Ponyclub dressuur
B-niveau
Hal II 18.50-19.40 uur Ponyclub dressuur
L-niveau
Hal II 19.40-20.30 uur Ponyclub dressuur
L/M-niveau
Hal I+II 20.30-22.30 uur Menclub

Donderdagavond
Hal I 19.30-20.30 uur Paarden springen
B/L-niveau
Hal I 20.30-21.30 uur Paarden springen
L/M-niveau
Hal II

Recreatieles 20.30-21.30 uur recreatieles
Hal II overige uren vrij rijden


Vrijdagavond

Hal I 18.00-22.30 uur Extra dressuurlessen
Naud van de Wijngaard /
Hillie Duivenkate

Hal I 20.30-21.30 uur Paarden recreatieles
Overige uren Vrij rijden


Zaterdag
Hal I 10.00-11.00 uur Ponyclub dressuur
11.00-12.00 uur Ponyclub dressuur

Zondag
Hal I+II 10.00-12.00 uur Menclub
[/b]

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:24

Ik ben lid van de gaafste ponyclub van heel nederland. Knipoog De Bosrakkers! (http://www.bosrakkers.myweb.nl)
Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel we betalen, maar maar heeeel weinig per jaar. Ik krijg 2 x in de week les, we hebben gezamelijk vervoer en onze ponyclub is gewoon super gezellig. Veel anders dan andere ponyclubs.. Bij ons is het 'samen uit, samen thuis' en we zijn dus ook met zijn alle de hele dag op concours wanneer er concours is! We hebben spelletjesdag, en vaardigheids-examen, en ook bij dat geld de regel 'samen uit, samen thuis' (dat geld trouwens niet als je alleen op concours gaat)
we hebben trouwens geen gezamelijk vervoer in de winter, omdat dan de ponys zolang op de wagen moeten staan in de kou..

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:50

ik rijd bij ponyclub de musketiers in pijflijk. de kosten weet ik niet. (regelt pap) ongeveer €150 . ik krijg 1 x in de week les. kan 2x en om de week springles en viertal waar je je voor kunt opgeven. er zijn 3x per jaar wedstrijden (gratis) en voor %25 heb je de sleutel van de bak en kun je als er geen les is rijden wanneer je wilt. je moet alleen wel 2x per jaar poetsen en soms helpen met een cocours.

behandel een dier met respect en je zult respect terug krijgen.


blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:41

bij mij is het nog een beetje ingewikkeld..

maar in ieder geval ik reed eerst op manege waalzicht en daar betaalde je toen 35,- gulden en dan mocht je mee doen aan de onderlinge wedstrijden en kreeg je een clubblad.
nu rijd ik op een vriendin van mij haar haflinger en rijden ook KNHS maar we wilden niet van manege waalzicht lid worden dus zijn we lid geworden van manege oud-beyerland en daar betaalde je geloof ik €40 of €50 per jaar. maar we komen er voor de rest nooit, het is alleen dat we lid zijn van een vereniging om KNHS te starten (want anders kan je niet starten als je niet lid bent van een vereniging) maar het is ook een goede manege dus vandaar. daarnaast les ik dan op manege reyerbos in ridderkerk, daar les ik met die haflinger, ik hoef daar niet lid te zijn maar betaal er €85,- voor 10 ritten, er daarnaast mag ik ook nog apart gebruik maken van de rijbakken en hoef dan niks extra's te betalen!! Haha!

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:49

Ik rijd bij ponyclub 'Het edele ros' in Haaren. Wij hebben als ponyruiters 2 keer per week een uur les op je eigen niveau. Een keer in de twee weken is er springles, hoogte ook op eigen niveau.
De landelijke ruiters bij onze club hebben 1 keer in de week les en de recreanten ook 1 keer. Ieder op eigen niveau.

Bij onze club hebben we 1 binnenbak, 6 buitenbakken en 1 springterrein waar je altijd gebruik van mag maken. Binnenkort wordt een buitenbak omgetoverd tot crossveld!

Wij betalen ongeveer f 75,- (europrijs weet ik niet) per jaar. Wedstrijdkosten zijn op eigen rekening en als ponyruiter ben je verplicht beschikbaar te zijn voor een viertal.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:52

Ik ben lid van Ruitervereniging de Nieuwe Heuvel en heb daar een keer per week les. We kunnen wekelijks kiezen of we spring of dressuurles hebben, maar ik dressuur alleen. In de winterseizoen is er eens per maand geen les, maar wordt er een ofiiciele wedstrijd georganiseerd. De kosten weet ik zo niet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:57

Nathalie schreef:
Ik ben lid van de gaafste ponyclub van heel nederland. Knipoog De Bosrakkers! (http://www.bosrakkers.myweb.nl)
Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel we betalen, maar maar heeeel weinig per jaar. Ik krijg 2 x in de week les, we hebben gezamelijk vervoer en onze ponyclub is gewoon super gezellig. Veel anders dan andere ponyclubs.. Bij ons is het 'samen uit, samen thuis' en we zijn dus ook met zijn alle de hele dag op concours wanneer er concours is! We hebben spelletjesdag, en vaardigheids-examen, en ook bij dat geld de regel 'samen uit, samen thuis' (dat geld trouwens niet als je alleen op concours gaat)
we hebben trouwens geen gezamelijk vervoer in de winter, omdat dan de ponys zolang op de wagen moeten staan in de kou..


Nou dat eerste weet ik niet zo zeker!! Onze club is namelijk ook gaaf.

Dat samen uit samen thuis geld bij ons ook, na kur op muziek viertallen gaan we altijd naar de Mac. Kloten!!!
En op concours, tjah, onze club valt ALTIJD op. Of vanwege het feit dat de helft op pony's een kuif heeft. (maanpluk voor met veel elastiekjes erin). Of omdat er wedstrijdjes gehouden worden zonder zadel, of springen over de hekjes van de Z-ringen!
Maar misschien zijn er nog mensen die ons gak vonden op de NKB 2000 en 2001. Wij zijn namelijk die club die met de kleinsten van de club op hun nek kabouter plop zingen en dansen!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:10

ik ga lid worden van Vereniging Eindhovense Manege ik ga vandaag bellen als ik tijd heb. Ik word alleen lid voor de startkaart en het kost 10 euro.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:47

Ik ben sinds kort lid van de 'schaijkse bosruitertjes'
en ik betaal (nou jah ik mijn mama) 100 euro per jaar en daarvoor
krijg je 2x in de week dressuur les en 1x in de 2 weken springles.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:57

Ik betaal 65 euro per kwartaal, 1 keer in de week les. Dit is niet naar niveau ingedeeld, er zitten ook beginners bij, ik baal er gewoon van.
Verder mag je buiten de lessen om de binnenbak gebruiken, maar dat is dus of na half 10 's avonds of op zaterdagmiddag na half 3 of op zondag. Het kan dus eigenlijk haast nooit.
Opgave van wedstrijden is wel goed geregeld, 1 telefoontje en klaar, of je schrijft je naam gewoon op het bord.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:58

Ah bah! de eindhovense manege...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:17

ik betaal 260 gulden voor 1 keer per week les(2 keer met springen)tis superles, van iemand die Z2 rijd. verder vrij gebruik van rijbaan en terrein!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:30

mijn dochter is lid van een ponyclub.
kosten: 14.50 euro per maand incl. sleutelgeld voor het gebruik van de binnenbak en hindernismateriaal.(mits er geen lessen zijn of de bak verhuurt is)
elke week 1/2 uur les (=beginnersles) en zal later worden uitgebreid naar 1 uur les per week.
Ik weet niet wat er verder nog bij in zit (startkaart, etc omdat ze nog maar pas lid is)

Verder wordt er van alles georganiseerd van beachparty's tot aan ponykampen......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers