Oliebol, Pablo is nog niet beter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 19:15

Ik dacht nu toch echt dat hij beter was. Wondje op zijn been was prima genezen. Niks geen hoesten meer maar afgelopen weekend begon hij toch weer te hoesten, ik heb 2 keer kunnen rijden. Een half uurtje rustig aan en he is alweer mis.De DA is geweest, hij vond het toch beter om even te komen. Pablo heeft weer een onstekingsremmer gekregen en woensdagochtend moet ik hem weer rijden, als hij dan weer doorhoest krijgt hij weer anti-biotica en ventipulmin. Verder 5 dagen wei en stappen. Onder zijn hoeven
had hij wat losse velletjes, daar heb ik de DA ook even naar laten kijken en dat moet de smid wegsnijden want het is rotstraal, ik dacht dat het dat nog niet was omdat het niet stonk. Ik had er wel al een groen spuitbusje voor gekregen van de smid en dat er braaf elke dag opgepoten maar dat heeft niet mogen baten. De smid moet dat helemaal wegsnijden, liefst tot bloedens toe zodat
het echt weg is. Jakkie.Arm paard.
Verder heb ik de DA nog laten kijken naar plekken waarvan ik dacht dathet mok was. Vorige week had de DA er ook al naar gekeken en die dacht toen dat het nog geen mok was. Maar het leek nu toch meer op overmatige
talgproductie. Daar heb ik wat voor gekregen om mee te wassen en ik moet al die dingetjes er af borstelen/plukken.
Het schiet echt niet op en ik doe juist zo mijn best om hem goed te verzorgen. Ik geef hem nog steeds dagelijks veel Thijmsiroop en ik had extra vitaminen voor hem gekocht. En ik heb heel voorzichtig aan gedaan. En hij is elke dag lekker de wei op.
Nu ga ik dus maar weer stomen en de talgdingetjes verwijderen en maar weer afwachten dus. Maar ik zit du sweer niet rustig en ontspannen aan mijn afstuderen te werken en ik maak me zorgen over mijn paard, waarom heeft hij dat nu allemaal, vroeger had hij nooit wat en ik kom elke dag minstens 1 keer op stal, als ik een dag niet kan vole ik me al schuldig maar dan zorg ik wel dat hij een portie wortels krijgt en dat hij even aandacht krijgt (en als hij niet de wei op kan even gelongeerd wordt).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-14 19:16 ]</font>

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 19:31

Echt vervelend dat het zo blijft slepen met die mankementjes. En dat ze allemaal tegelijk en na elkaar komen, aan je verzorging kan het niet liggen als ik je zo hoor, maar waar dan wel aan als hij het vroeger niet had Verward
Beterschap met je paardje hoor, ik hoop dat ie er snel weer bovenop is, en succes met je afstuderen!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:00

he balen.
heb je al een foenegriep geprobeerd dat helpt ook tegen hoesten enzo.
Ik voer het preventief en Lottie heeft nooit meer gehoest maar of het door dat spul komt?
je kan het altijd proberen
sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:32

Hij heeft al heeeeeeeeel veeeeel foenegriek op maar het hielp niet Boos! Ook heeft hij HMP gehad. Ik geef hem nu nog equi-gold en knoflook. En thijmsiroop dus.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 13:36

Jeetje wat rottig zeg! Is vaak zo dat als je eenmaal in een periode zit met lichamelijke ellende, blijft het een tijd zo doorgaan, zowel bij mensen als bij paarden. Raar hoor.

Hou het maar goed in de gaten, die luchtwegproblemen zijn zo snel chronisch...Brrr... Boos!

Sterkte met Pablo! Mieke