Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-11 18:27

Heb me een versuffing gegoogled, maar kan niks vinden hierover.
Er staat genoeg over de omgekeerde situatie.

Wie kan me vertellen wat te doen, of welke sites te checken?
Ook ben ik heel benieuwd hoe lang ik met Belgisch kenteken mag blijven rijden in Nederland.

Ik heb de Nederlandse nationaliteit


bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:30

je mag niet lang met belgisch kenteken rijden, zodra je in NL ingeschreven bent, moet je voertuig overgeschreven worden.

als je meer info wilt... Pb staat open, wij zijn een half jaar geleden verhuisd naar NL

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:41


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:41

als je de auto als huisraad in wil voeren mag je max een half jaar met belgisch kenteken blijven rijden. Als huisraad hoef je ook geen bpm te betalen. Je mag de auto dan niet binnen 1 jaar verkopen! anders betaal je alsnog bpm.

Je moet de auto dan bij de RDW laten keuren, met je belgische papieren en een conformiteitsattest. Vergeet niet je NL verzekering dan ook te regelen, kenteken weet je pas als je bij RDW geweest bent en dus moet je gelijk naar een garage om een kenteken te laten maken!

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-11 20:49

Heel erg bedankt Mist. 1 vraagje, wat is een conformiteitsattest? Ken wel een gelijkvormigheidsattest...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:14

In Nederland heet dat een certificaat van overeenstemming (na wat geGoogle). Een papiertje van de fabrikant van je auto met de gegevens er op.
Ik heb zelf 2 jaar geleden een auto vanuit Belgiƫ ingevoerd in Nederland en volgens mij word er in de praktijk niet om gevraagd, ik heb er zelf geen en er is nooit naar gevraagd.
De RDW-site is inderdaad heel handig, daar staat alle info op die je nodig hebt. Kijk alleen wel even uit met de verzekering, want niet alle verzekeringen nemen een auto aan die nog geen kenteken heeft. Oplossing is dan om bij de RDW een tijdelijk kenteken aan te vragen, op dat tijdelijke kenteken de auto te verzekeren en die later over te zetten op het echte, nieuwe kenteken.
Bereid je ook goed voor, want er komt sowieso nog een bedrag bij aan belasting wat je extra moet betalen over je auto. Staan geloof ik ook tabellen voor op de RDW-site.


tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Verhuizing Belgie -Nederland auto invoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-11 08:11

Dank jullie wel voor alle info. Er is een groot verschil tussen 'een auto invoeren uit Belgie' en een verhuizing naar NL waarbij de auto mee gaat als zijnde huisraad. Mijn auto heeft dus al een, Belgisch, kenteken. IK weet inmiddels ook dat ik geen belasting hoef te betalen. Morgen de RDW is bellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers