Soms wil ik echt gaan dammen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Soms wil ik echt gaan dammen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:39

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik zo'n verdomd ingewikkelde sport uitgekozen heb.
Voor mij ingewikkeld op emotioneel vlak.
Ik wil alles zo goed mogelijk hebben voor mijn 4 voeter.
En de laatste tijd kan ik op mijn huidige pensionstal wel eens flink pissed worden.
Daar zijn ze de laatste tijd wat laks aan het worden.
En aangezien ik de enige ben daar, ben ik de enige die moet gaan zeuren, en voor de zoveelste keer baal ik daar enorm van.

Ik heb de laatste tijd al veel getwijfeld om daar weg te gaan, maar overal is het wat, en wat tref ik daar dan weer aan?

AAAAH, waarom dam ik ook niet Verward

Sorry niet boeiend voor jullie , maar moest het ff kwijt Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:56

Ik zou zeggen voeg je bij ons http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61175.


Ik heb vorig jaar ook die stap genomen na heel lang twijfelen(zeker 5 maanden) .
En ik moet zeggen dat ik nog geen moment heimwee heb gehad ondanks dat ik er toen enorm tegen opzag.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 01:02

Een jaar of vijf geleden was voor mij de maat vol. Allerlei kleine dingen die steeds weer en meer begonnen op te spelen. Bovendien vertrokken een aantal mensen waar ik graag en veel mee om ging. Ik ben toen met een van die mensen mee geweest naar de nieuwe stal en heb uiteindelijk besloten om ook mee te gaan. Ik heb er geen spijt van. Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat mijn paard mede door deze beslissing zo goed zo oud is geworden.
Ook op deze stal is wel eens wat, ook hier valt wel eens wat te zeuren, maar het allemaal nog steeds overkomelijk en zeker niet slechter dan elders.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:48

Achja, et is overal wat. Op een volgende stal zit je misschien bij mensen die je helemaal niet liggen. Succes ermee!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:51

Succes ermee inderdaad. Want er is gewoon overal wel wat.
ZELFS als je je paarden thuis hebt en ze zelf verzorgd, dan zijn er dingen die je graag anders zou willen hebben.
Maar dan heb je wel het voordeel dat je alleen bij jezelf moet zeuren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 13:04

Dank je wel allemaal.

Vandaag heb ik gezegt dat ik echt wil dat het is zoals het eerst was.
Omdat hij het voortaan allemaal wel goed vind.
Ik heb hem nu ook gezegt dat ik anders ga.
Ik geloof dat hij daar toch wel van schrok.

Ook dat ik wist te vertellen dat ik voor 10 euro meer een all-weather buiten bak heb.
En voor 40 meer een 40x60 buitenbak en een 40x 20 binnenbak.
Dus hij weet nu dat ik dat nagevraagt heb, en dat geeft ook niks, laat hem maar eens schrikken Extreme duivel

We zien nu wel weer hoe het verder gaat Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 14:55

mmm ben benieuwd hoe hij daar verder op gaat reageren.
Ik heb dat al diverse malen gezegd op mijn vorige stal.
Ook gedreigt met als ik dan en dan geen boxen heb ga ik weg.
daarna heeft het nog 1 jaar geduurd voor ik die dingen had Extreme duivel
Aan het eind van mijn periode zijn zo'n beetje alle pensionklanten weggegaan wegens de bak en een oneerlijke behandeling(5/6 mensen in totaal waarvan ik met 2 paarden) en ach onder de indruk was hij niet want volgens mij is het daar nog steeds hetzelfde..


laat je het weten over een paar weken ofzo. wil het wel ens zien Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:46

Ik ben onderhand ook bij mijn vierde stal beland. Heel vervelend voor het paard, die heeft toch weer iedere keer stress van zo'n verhuizing. Verder betaal ik nu iets meer wat ik op mijn tweede stal betaalde, heb daar wel een grote -en vooral- schone box, roundpen, 2 bakken, ovaalbaan en een goed stalbeleid voor terug gekregen. Als je dan achteraf moet horen van ex-stalgenoten dat je nooit "tevreden" bent... tja... en ook nog als "lastige" klant bestempeld wordt...
In eerste instantie doe ik het voor mijn paardje dat hij lekker en rustig staat, niet voor de mensen met wie ik wel/niet op zou kunnen schieten. Hoewel ik nog nooit zoveel gezelligheid (en dat is wennen!) heb meegemaakt als waar ik nu sta.
Helaas heb ik nu heel erg last van mijn rug en heb ik niet zoveel aan 2 bakken en een ovaalbaan, maar een andere hobby zoeken... ? Nee nog niet... Knipoog

In ieder geval runningkawa is het wel heerlijk als je die faciliteiten op je stal hebt waar je jezelf -en paard- blij mee kunt maken. Ik ben nu volledig verslaafd aan de roundpen, heerlijk gewoon. Lekker rondslingeren die knol Haha!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:26

ja vreselijk

Heb het ook, je denkt goede afspraken te maken komen ze niet na.
Heb je net er weer over gehad in alle rust en in goed fatsoen.
Is er wel weer wat anders.
Of ze kwam er niet uit, of ze zetten een hengst naast haar (mept ze haar benen kadoek)Of ze zetten haar op ander bix zonder overleg.

Hiervoor stond ze ergens die vroeg elke maand weer meer geld.
Het is huilen met de pet op Huilen .

Wij zijn druk aan het zoeken naar een eigen plek(valt niet mee)
Want dan heb je alles in eigen hand.

Zelf heb ik het idee dat ze weten dat je afhankelijk bent want je wilt je paard ook niet gauw uit zijn bekende omgeving halen.

Dus ze doen maar wat maar klantvriendelijk ho maar.!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:48

He wat rot Kawa! Ken het wel, ik heb ook een tijd 2 paarden bij een manege staan gehad en later bij een ex trainer van me.
Viel eigenlijk behoorlijk tegen later bekeken. Zij staan nu ook thuis.
Ik hoop dat je huidige plek verbeterd of dat je een leuke plek vind, want die zijn er ook!
Succes!

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:21

-Soms vraag ik me wel eens af waarom ik zo'n verdomd ingewikkelde sport uitgekozen heb.
-AAAAH, waarom dam ik ook niet

euh ja... wat zal ik zeggen... dammen is ook ingewikkeld Knipoog

laterrr xliessiex

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:29

Ik ben een keer of vijf verhuisd, dus je vertelt mij niks geks hoor! Knipoog Wat mijn paarden betreft ben ik een vreselijke zeikerd, het is niet gauw goed genoeg. Maar gezien de prijzen die hier in de regio gevraagd worden voor stalling mag er ook wel wat tegenover staan.

Overal is inderdaad wel wat waar iets op aan te merken is:
sfeer onderling; uitmestfrequentie + hoeveelheid stro in de boxen, merk en hoeveelheid biks, afrastering weiland, 's winters naar buiten, kwaliteit bodem van de bak etc.

Het belangrijkste vind ik dat er serieus naar je geluisterd wordt en dat afspraken nagekomen worden, iets wat nogal eens erg moeilijk schijnt te zijn.... Haha!

Ik sta nu heel erg goed, ik zou wel iets dichter bij de duinen willen zitten, maar ach, er zijn plannen voor een trailer, dus..... Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:30

Ik herken wat je daar schrijft Kawa. Maar het is waar wat je zegt; overal is het wel wat. Je betaalt geld om de zorg van je lieveling uit handen te geven en je bent afhankelijk daarin. en het is NOOIT goed om afhankelijk te zijn, want dan moet je altijd inboeten op een bepaalde manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:24

Desiree schreef:
Ik herken wat je daar schrijft Kawa. Maar het is waar wat je zegt; overal is het wel wat. Je betaalt geld om de zorg van je lieveling uit handen te geven en je bent afhankelijk daarin. en het is NOOIT goed om afhankelijk te zijn, want dan moet je altijd inboeten op een bepaalde manier.

Helemaal waar Desiree

En dat is het 'm nou.
Als ik verhuis wat kom ik dan weer tegen?
Als we nu de loterij eens wonnen, dan konden we het doen zoals we zelf dachten wat goed is voor onze beesies.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:26

Hoewel ik tot nu toe weinig te mopperen heb gehad en bovendien 1 paard in pension heb staan terwijl ik thuis alles heb (buitenbak, stallen, andere paarden), vraag ik me steeds meer af waarom er zo weinig bespreekbaar is. Tuurlijk, overal is wat, maar ik hoor haast nooit iemand zeggen dat je gewoon kon overleggen en dat er dan ook dingen daadwerkelijk veranderen. Is bij ons net zo. Vreemd vind ik dat toch. Is dat nu eigen aan stalhouders of komt het omdat ze wel eigenwijs moeten zijn omdat ze 't nooit iedereen naar de zin kunnen maken?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:06

Citaat:
Tuurlijk, overal is wat, maar ik hoor haast nooit iemand zeggen dat je gewoon kon overleggen en dat er dan ook dingen daadwerkelijk veranderen. Is bij ons net zo. Vreemd vind ik dat toch. Is dat nu eigen aan stalhouders of komt het omdat ze wel eigenwijs moeten zijn omdat ze 't nooit iedereen naar de zin kunnen maken?



Ik heb en tijdje op een pension stal gewerkt en al was het maar 7 maanden ik kan op deze vraag antwoordt geven.

Ja omdat mensen nooit te vreden zijn en iedereen wat anders wil.
Ik werd daar werkelijk helemaal gek van al dat gezeur.
Anders vind ik het als meerder mensen(95% van de stalklanten) ideeen hebben of graag iets willen zien veranderen er daar wel over gesproken moet kunnen worden.
Dan is altijd nog te bekijken of de pensionhouder er wat aan wilt doen.
Helaas hebben dit soort gesprekken niks uitgehaald op mijn vorige stal.
Als pensionhouder moet je open staan voor ideeen en als klant moet je soms ook tevreden zijn met wat je hebt.
Pensionhouder is een heel zwaar beroep, zeker met een grote stal.
Je moet strenge regels maken en je niet door jan en alleman om laten praten.