Hoofdstel voor shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Hoofdstel voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 05:38

Wat voor een maat hoofdstel heeft een shetlander? Op de Divoza website zag ik dat de meeste hoofdstellen in Pony-Cob en Full size zijn, zou een Pony maat passen, of is dat te groot? Of zijn er ook nog speciale shetlandmaten? En wat voor een maat bit? 10 of 11 cm ofzo? Het is nl. alweer een aantal jaar geleden dat ik mijn shets (incl. tuig) verkocht en ik ben eigenlijk een beetje vergeten wat voor een maten die droegen. Maar nu heb ik dus weer 2 shetties erbij en ben druk op zoek naar tuig.


warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:12

Je kunt DIVOZA ook bellen of e-mailen.
Er werken hele aardige mensen die je ongetwijfeld aan een geod passend hoofdstel kunnen helpen. Ze zullen je vragen om de maat(hoogte)van je shet. De bitmaat hebben ze ook trucjes voor, en anders moet je gewoon een bitje bestellen en passen. Je kunt alles wat niet past gewoon retour sturen!

fryslân boppe

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:12

Het is best verschillend. Heb je een grote maat shet? Dan zou ik gaan voor maat pony. Isabeau heeft van hoofdstel en halster ook maat pony.

Bit wat ik heb voor ies is 10 cm.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:44

Polly heeft de maat shet, wacht eens volgens mij zelf de maat minishet, dus die zijn er ook Haha!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:47

Ik heb een shetlander hoofdstel besteld bij de Divoza.
Die hoofdstelletjes waren er zelfs in maat mini-shetlander Knipoog
Het kan trouwens ook wel dat het bij de horselover was Verward , maar in ieder geval bij 1 van die 2 bedrijven.
Ik zelf heb een erg gaaf hoofdstel ....zwart met wit onderlegt Lovers
Het bitje wat ik erbij heb besteld is maatje 8.5.....echt super klein hahahaha
Maar onze shet heeft nog een erg klein hoofdje, en de andere shet heeft een stang in met maat 10.5, en heeft een groter hoofd.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:12

ik heb bij horselover een minieshetlandhoofdstel gekocht, zwart met wit onderlegt. dribbel heeft van zn gewone bitje maat 8 of 8,5 cm. ook bij horselover gekocht. maar is wel erg verschillend. dribbel is tussen de 86 en 88 cm ongeveer.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:24

Mijn Shet heeft gewoon een Shet maat hoofdstel en ook voor de kar wat allemaal perfect past. Ik had echter ook eens een halster maat pony gekregen wat weer te klein was! Ik denk dus dat je gewoon naar een Shet maat moet zoeken.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:57

ik ken een shet met zelfs maat Cob *LOL* denk dat je voor een bitje 10,5 cm moet hebben, maar dat verschilt natuurlijk ook of het een shet is of een mini-shet.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:49

Ik had 'n bitje van 10,5 cm voor 'n shet van +/- 1.05m gekocht, maar dit is net te klein. Nu heb ik er een van 11,5 cm (zonder bitringen), maar ik geloof dat ie net ietsje te groot is, ik denk dat ie 11 cm nodig heeft, maar hij loopt hier wel goed op, duz om nou weer 'n nieuw bit te kopen... (straks past ie weer niet). Ik weet eigenlijk niet eens of 11 cm wel bestaat Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:39

Polly schreef:
Polly heeft de maat shet, wacht eens volgens mij zelf de maat minishet, dus die zijn er ook Haha!


die zijn er inderdaad want Pinky heeft een mini shetland hoofdstel Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:49

Niet alle shetlanders hebben hetzelfde hoofd, Berdientje heeft een ponyhoofd, een andere shet bij ons op stal is maar ietsjes kleiner en heeft een shetlandmaat. Een shet die nog iets kleiner is heeft weer een ponyhoofd... Voor Dien heb ik een 11,5 bit, alle shetlanders op stal geloof ik. Maar ik ken ook een groot paard die ook een 11,5 bit in heeft hangen. Erg verschillend dus..

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 03:43

Dus er bestaat ook nog een shetmaat naast Pony. Mhh moeilijk, aangezien er dus nogal wat verschil in de grootte van shethoofden zit.. overigens zijn die van mij niet van die typische originele model shetten. Eentje is eigenlijk een Amerkaans miniatuur paardje, (ik schat 85 cm.) dus zij heeft dan denk ik vrijwel zeker een shetmaat. Het ruintje is groter, richting 1.10m en eigenlijk meer een Welsh model (ze noemen alles wat klein is hier shet Haha! ) het zijn hoofd is groter dan dat van de merrie. Pony maatje dan maar?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara en 85 bezoekers