blijft niet aan de teugel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

blijft niet aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 15:09

color=blue]ik heb een verzorgwelshje van 5 jaar.
ze gaat heel mooi aan de teugel maar zodra ik een figuur maak, of een overgang rij dan gaat ze meteen met d;r hoofd omhoog.
ik heb al een martingaal maar dat helpt niet hiertege en een keer met een overgang me handen vastzetten helpt ook niet.
wie weet nog een oplossing want ik weet t niet meer! Verward

gr anne![/color]

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 15:32

een matingaal is ook niet om je pony aan de teugel te krijgen...
je handen vast zetten ook niet..
ik zou zeggen, neem les van een goede instructrice en dan komt het allemaal wel goed..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 15:46

I agree Knipoog

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 16:30

me 2

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 18:41

Als je paardje aan de teugel loopt moet je ontspannen, een figuur rijd je met je benen en dus nog steeds je handen ontspannen.
Als je paardje met zijn hoofd omhoog komt moet je dit dus begrenzen zodat hij zijn koppie weer naar beneden gaat dragn.
Vooral goed je been eraan en figuren met je benen en niet met je handen rijden!


Voor de rest sluit ik mebij de volgende reacties aan!

Succes~!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

ok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 22:22

hey,

ik weet dat een martingaal niet voor aan de teugel rijden is maar k zeg t maar ff voordat er iemand gaat reagere van probeer een martingaal!

maare, ik krijg r dus echt niet naar benede hoor verder, ze gaat ook steeds meer tegenwerken duzzzzz....

nu ga k altijd gewon maar heel rustig spelen met me hande maar ze reageert nou niet echt...

gr annuh

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:55

waarom zseg je dat over dat martingaal?
]
naja..
je moet impulz geven en voorkleine ophoudinkjes maken,
zorg dat je haar eerst op rechte stukken aan de teugel hebt, maak dan grote volters en oefen zo tot dat je de gewnste figuren aan de teugel kunt laten lopen.
Je moet dit wel trainen aangezien je pony niet van de een op de andere dag dit kan.
en als je slim bent neem je les van een goede instructeur/trice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:41

Je bent veel te geconcentreerd op dat krulletje en volgens mij vergeet je de rest van het ridjen (been bijvoorbeeld) Waarom wil je je paard aan de teugel hebben? Begin met het nadenken over die vraag.

Daarna zou ik je aanraden niet zelf te gaan prutsen met ahnden spelen of vastzetten want blijkbaar heb je nog niet genoeg kaas gegeten van ' aan de teugel rijden' en dat is niet erg, want daar zijn de instructeurs voor uitgevonden. Neem dus goed les. Nu heb ik het idee dat je zo gefocust bent op dat ' aan de teugel' dat je meer verprutst dan je lief is (zoals je zelf al zegt dat het steeds minder gaat)

Als een pony op de rechte lijnen wel rond loopt maar in de figuren niet dan is er dus geen sprake van een goede aanleuning. Het kan wel leuk lijken voor het oog maar daarmee ben je er nog niet!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:05

Probeer eerst op je benen te rijden en te zorgen dat hij ontspant.Goed over de rug rijden.
Je kan beter een ontspannen,voortwaartse pony hebben dan een pony die al zijn impuls verliest maar welin de krul loopt. Je moet niet forceren want hij is nog jong, sommige pony's lopen snel ontspannen en sommige hebben wat meer tijd nodig. Alsje nou teveel vraagt loopt hijh pver een tijd zeer gespannen.

Suc6

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 23:31

neem les Lips are sealed
neem nog meer les Lips are sealed
neem heeeeeeel veel meer les Lips are sealed

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:39

Aan de teugel rijden doe je niet met je handen maar voornamelijk met je benen.
Dus spelen met de teugels helpt totaal niets.
Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de voorgaande reacties: neem les!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

geen les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 14:48

heej,

jullie zeggen allemaal neem les, maar ik heb al les alleen niet met die pony want ze staat gewoon bij een huis en daar is niemand die les ken geve en ik mag niet met d'r weg op ergens les te nemen.

verder ligt t niet aan mij want op de manege gaat t ook heel goed en gaan ook alle paarden gewoon aan de teugel en ik heb daar ook gevraagd of ik iets fout doe maar alles is goed volgens hun.

nou is een eigen paard wel anders dan zo'n manege paard maar goed ik ga wel ff een tijdje niet aan de teugel rijden maar eerst ff gewoon lekker voorwaarts en figure.

xx annuh

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:22

Dat is idd een goed idee, je moet eerst je pony gewoon rustig en ontspannen zien te rijden. Als dat allemaal goed gaat, en als de pony gewoon netjes voltes, rechte of gebroken lijnen enz kan rijden moet je pas beginnen te werken aan de verzameling.
Als je je paard naar beneden wil rijden, vraag dan eerst gewoon stelling op de voltes, en dan op gegeven moment kan je verder gaan, iets meer ophoudinkjes geven met de binnenteugel, goed binnenbeen erbij houden. Als ze dan op gegeven moment naar beneden loopt, doe ontspan dan je handen en hou goed je teugels op maat dat ze er niet meteen uit loopt. Ga ook niet uren zitten zagen, want dat heeft geen enkele zin. Als ze bv 2 minuutjes zo heeft gelopen, beloon haar dan goed en ga weer gewoon verder rijden en probeer het later nog een keer. vooral GOED BELONEN!

Groetjes Cecile

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:26

Josti schreef:
neem les Lips are sealed
neem nog meer les Lips are sealed
neem heeeeeeel veel meer les Lips are sealed


pff, ik begin me gruwelijk te ergeren aan al die 'lesreacties' op dit forum.

De mensen die hier berichten plaatsten wéten hoogst waarschijnlijk wel dat ze les moeten hebben, maar willen gewoon een visie van anderen horen.

en als je dan al een 'lesopmerking' wil maken kan dat ook wel wat subtieler dan met van die Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed smilies erbij.. Lips are sealed