prijs stubben zadel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

prijs stubben zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 11:11

Hallo allemaal
Ik ga in augustus een manegepaard leasen (manege stopt ermee) Ik moet alleen zelf wel t zadel kopen. Het zadel wat er nu op ligt is een stubben zadel, 3 jaar oud (volgens de manege eigenaar) en nog in redelijke staat. Alleen de singelstoten (of hoe noem je dat pcies, naja waar je singel aan zit Knipoog) zijn versleten. Hij wil voor dit zadel 500 euro hebben. Ik vind dit alleen best wel veel geld voor een toch wel heel veel gebruikt zadel. Ziet er verder nog wel goed uit enzow maar toch. Wat is jullie mening? Is dit veel geld of nie? Ik heb er namelijk zoals jullie wel zien niet heel veel verstand van... Alvast bedankt!


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:53

Te duur, voor die prijs moet het zadel in goede staat zijn, mag er niets kapot zijn en het moet compleet zijn. Als het intensief voor manegelessen is gebruikt, is deze prijs echt te hoog. Ga nog maar eens even onderhandelen met die manegeman!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 12:01

tnxx!! Ik had al zo'n vermoeden, ga m zo maar ff vertellen dat ik gewoon anders een zadel op bokt koop Tong uitsteken

Onderschriftloos....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:43

Je moet eerst eens effe kijken of dat zadel ook goed ligt.
Dan kijken wat de staat is, of kussens nog goed zijn, wat vervangen van stoten kost, wat de kamermaat is en welk model. Je kan ook zien of het zadel wel 3 jr oud is...
Vind jij het zadel wel fijn?
Laat maar even weten..kan je wel op weg helpen met Stübben...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:47

Laat eerst eens een zadelmaker langskomen, om te kijken of het zadel goed past. Bovendien moet jij er ook wel fijn op kunnen zitten.
Als het zadel past, kun je de zadelmaker ook vragen wat hij er voor zou geven...heb je meteen een goed prijsadvies Knipoog

Mocht je het zadel daadwerkelijk kopen, kun je de singelstoten makkelijk laten vervangen door nieuwe

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 14:03

Het is het zadel dat altijd op haar heeft gelegen (die 3 jaar). Ik mag aannemen dat t wel goed ligt. Ga ook ff aan de zadelmaker vragen of het zadel goed ligt. Beetje jammer dattie nu op vakantie is Knipoog Het vervangen van de stoten is 16 euro per stoot, dus dat is nog wel te overzien. Ik weet toevallig dat t zadel wel ongeveer 3 jaar oud moet zijn, aangezien ik al langer dan dat op dat paardje rij, en nogh heb meegemaakt dat t nieuwe zadel er kwam hihi. Verder vind ik t wel lekker rijden, maar heb niet veel ervaringen met andere zadels op dat paardje. Veel verstand van de kussens heb ik nog niet echt, t word ook mn 1e paardje dus t is allemaal zo wennen haha bedankt iig!

Onderschriftloos....

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:24

idd eerst na laten kijken door zadelmaker, manege paarden hebben vaak een niet (super)goed passend zadel op en dat is toch zeker belangrijk voor de rug, want daar moet jij nog jaren op zitten

momenteel paardloos

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:54

ook niet onbelangrijk, weet je welk type stubben het is ??

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:57

weet je wel wat het kost om nieuwe singelsloten eraan te laten zetten... ik wou dat ook doen bij een zadel ( heel oud ding nog geen 50 euro waard maar goed)
ik dus vragen hoeveel dat kost... € 130,- !!!! en dat voor 4 nieuwe sloten, aan elke kant 2.... Maar dan schijn je wel super de luxe leersoort te hebben ofzo. Maar ik vond het nogal prijzig...

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:41

Ik betaal 20 euro per singelstoot, dus die 130 euro vind ik nogal vet.

Ga maar eens kijken wat een nieuw Stubbenzadel kost. Ik denk niet dat je voor 1000 euro een nieuw Stubbenzadel hebt, als het alleen op dat paard is gebruikt en er nog goed uitziet, vind ik 500 euro een nette prijs.

Nogal luxe hoor een manegepaard met een splinter nieuw stubbenzadel. Ben ik althans bij de maneges die ik ken, niet gewend.

germie

Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:18

Ik was 55 euro kwijt voor 4 nieuwe stoten. Een nieuwe stubben kost 1250 euro (de Siegfried, ene paar modellen zijn geodkoper, de rest is duurder). Als de stoten van eht zadel na 3 jaar versleten zijn, dan weet je ook hoe intensief de rest van het zadel gebruikt is. Ik ken mensen die hebben een stubben van 14 jaar oud en daarvan zijn de stoten nog nooit vervangen.
500 euro is dus te veel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:22

Das een nette prijs voor een 3-jarig Stuebben zadeltje, ik heb zelf een nieuw (spring)zadel van Stuebben voor 1300,- en een 2e hands (dressuur)stuebben zadel en die was 550,-. Wel heb ik bij beide singel en toebehoren gekregen. Ik reed hiervoor op een ruim 30-jaar oud Stuebben veelzijdigheidszadel (die ik sinds vorig maand nu niet meer gebruik ivm nieuw dresszadel) dus zze gaan zeker flink lang mee!

Succes ermee!! Maar afdingen kan je altijd proberen.. Of wel voor 500,- kopen maar dat hij dan de singelstoten moet vervangen of zo.

Groetjes hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:51

Ik denk dat je je niet teveel blind moet staren op het "bouwjaar" van het zadel.
Sommige zadels van 3 jaar oud zijn als nieuw, terwijl andere zadels hun beste tijd wel gehad hebben.
Bouwjaar is in zo'n geval veel minder belangrijk dan de staat waarin het zadel verkeert.
Ik denk dat je wel kunt stellen dat als de singelstoten na 3 jaar versleten zijn, dat het zadel behoorlijk intensief gebruikt is.
Als je overweegt om het zadel te kopen dan zou ik er zeker even een zadelmaker naar laten kijken om een goede prijsindicatie te krijgen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:30

anders moet je eens langs sta-rho gaan in rhoon vlakbij rotterdam daar hebben ze heel veel nieuwe en tweedehands zadels. goedkoop en duur. als je wilt pb ik je het nummer wel even... ik wil desnoods wel met je mee daar naar toe... kunnen we gelijk nog eens meeten!! haha

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:33

Ik kan bijna niet geloven dat bij een 3 jaar oude Stubben de singelsoten al versleten zijn. Ik denk dat het zadel wel ouder is, of iig behoorlijk intensief gebruikt is.

edit - zie net dat Oscar dat ook al zei Bloos

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:24

Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd, ik was op vakantie. Ik heb inmiddels besloten het stubben zadel niet over te kopen. De eigenaar wilde absoluut niet zakken met zijn prijs
Ik heb nu een 2e hands wintec bij van rijs gehaald, en het ligt super, en ik was nog veel minder kwijt ook natuurlijk!
Het klopt dat het zadel zeer intensief werd gebruikt, lag ook op nog een pony, dus werd ongeveer 4 uur per dag mee gereden.
En russel, ik was het ook niet gewend hoor, stubben zadel op een manege Knipoog maar deze eigenaar wilde gewoon kwaliteitszadels, zodat de mensen hun kont er niet op kapot zouden rijden oid. Gewoon goede kwaliteit vond hij een belangrijk iets. Maar mensen echt onwijs bedankt voor de info!!!!


jackiiie
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:58

heej, ik weet zelf niet hoe ik zo iets moet plaatsen maar ik heb het zelfde probleem..
de prijs voor een stubben zadel, hij vraagt 900€ voor een stubben zadel met alles er bij dus springflap en beugels en is 3jaar oud, maar is 900€ niet te veel?
xx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers