Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:29

Nu een kommetje magere vruchtenyoghurt en één volkoren boterham met runderrookvlees :9 (vind dat toch wat lekkerder dan kipfilet, misschien omdat ik op die kip uitgekeken ben... ;) ).
Runderrookvlees is trouwens ook nog véél vet-armer dan file american, daar kwam ik net achter op de site van caloriechecker.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:29

_Kimmm schreef:
Weet ik maar heb er gewoon geen tijd voor en weg krijg ik het ook amper.

Je kunt tien minuten eerder opstaan. ;)

Heb je al eens drinkontbijt geprobeerd? Niet ontbijten is echt ongezond en bevordert afvallen ook niet!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:31

_Kimmm schreef:
Weet ik maar heb er gewoon geen tijd voor en weg krijg ik het ook amper.


Ontbijten moet je je zelf echt gaan aan leren. Over dat niet weg kunnen krijgen heb ik ook altijd gehad. Maar op een gegeven moment ben ik het mezelf gaan aan leren en nu ontbijt ik echt bijna elke dag. En als ik geen tijd heb eet ik direct op mijn werk of onderweg.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 05-01-11 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:31

:j drink onbijt ook geprobeerd maar dat vind ik absoluut niet lekker.

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:32

Klopt helemaal wat Wuis zegt. Je lichaam gaat dan in de 'reserve-stand'. Om nog wel goed te kunnen functioneren s'ochtends, zonder iets op de maag, slaat je lichaam vetten op (soort van 'om te overleven').
Heb hier heel veel over gelezen en ga even googelen of ik het kan vinden, want het is een interessant stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:33

Heb je meerdere soorten geprobeerd? Sommige soorten zijn heel melk-achtig maar anderen zijn juist heel fruitachtig.

Ik vind het zelf heeeerlijk. Maar koop het eigenlijk nooit omdat ik het te duur vind. En ik vind het ook niet echt vullen.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:33

okido schreef:
Nou ik ga vanaf maandag 10-1 beginnen
moet er echt van komen dus ga er lekker streng tegenaan
ga 2 x in de week naar de sportschool en 5 dagen naar mn paard
voor de rest letten op mn eten kijken wat er van komt
ga elke week dan noteren wat ik ben afgevallen
dat word afzien maar voor het goede doel!!!

Fanatiek!! :D Succes!

Denk aan bikini's en strand.
Dat eerste is voor mij echt een horror _O-

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:34

Wuis schreef:
Heb je meerdere soorten geprobeerd? Sommige soorten zijn heel melk-achtig maar anderen zijn juist heel fruitachtig.

Ik vind het zelf heeeerlijk. Maar koop het eigenlijk nooit omdat ik het te duur vind. En ik vind het ook niet echt vullen.

:9 Goedemorgen!

Ik moet mezelf echt inhouden om niet een hele liter op te drinken. Jammie!

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

pinto_1

Berichten: 2541
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:34

Sabin_e schreef:
Nu een kommetje magere vruchtenyoghurt en één volkoren boterham met runderrookvlees :9 (vind dat toch wat lekkerder dan kipfilet, misschien omdat ik op die kip uitgekeken ben... ;) ).
Runderrookvlees is trouwens ook nog véél vet-armer dan file american, daar kwam ik net achter op de site van caloriechecker.


Ik ben ook overgestapt naar runderrookvlees. En met plakjes komkommer erbovenop vind ik het nog best lekker ook. ;)

strooigoed

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:34

Ik let er nu juist met afvallen op dat ik s ochtends ook eet.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

okido
Berichten: 222
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:35

Sabin_e schreef:
Waar kun je uitrekenen hoeveel calorieën het bij elkaar is (zoals Eefske's laatste bericht)? :o

je kan een calorieenboekje kopen in de boekenhandel staat zo goed als alles in heb voorheen ook 1000 kal dieet gedaan op een gegevenmoment weet je alles uit je hoofd en ben je alleen nog calorieen aan het tellen

Okido Burggraaf x Pastrocio xx
Knhs B+6 Onderling L1+2
Na alle tegenslagen is het nu tijd voor positieve dingen

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:36

_Kimmm schreef:
:j drink onbijt ook geprobeerd maar dat vind ik absoluut niet lekker.


muesli met yoghurt kun je proberen.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.


M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:37

mijn dagindeling :

O: 2 crackots met smeerkees 20+
T: 2 mandarijntjes <3
M: 3 Geroosterde botterhammen, 1 met 30+ kaas en een beetje halvarine. 1 met 20+ smeerkaas. en 1 met becan :))
T: ik gok, 2 appels
A: is nog onbekend :o
T: niet...

Ik doe het avond tussendoortje dus echt nooit he, savonds heb ik gewoon geen honger meer :o

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

okido
Berichten: 222
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:37

Wuis schreef:
Quidou schreef:
Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!

Een mandarijn is ongeveer 25cal, dus x 11 kom je uit op 275 cal alleen al aan mandarijnen...
Dan nog je appels dr bij (60 per appel) is 120, zit je al aan alleen fruit op 400 cal.. De rest zal ik dr nog maar even niet voor je bij optellen, wil je goede gevoel niet wegnemen.. :')

Dan ben ik blij dat ik liever een mandarijn eet dan een appel. Minder calorieen! :D

Mijn dag van vandaag ziet er zo uit:

O: 2 volkoren crackers met slankie en 1 bruin broodje met appelstroop
T: 5 druiven :')
L: (eigenlijk avondeten omdat ik vanavond college heb). Halve pizza ( :o )
T: bruin broodje met ham
A: Salade van 2 rode bieten en drie augurken
T: Weet ik nog niet, waarschijnlijk een banaan, appel of kiwi


je kan beter geen druiven en banaan eten die suikers zetten verkeerd om in je lichaam
appel sinaasappel mandarijn grapefruit kiwi dat zijn goede suikers

Okido Burggraaf x Pastrocio xx
Knhs B+6 Onderling L1+2
Na alle tegenslagen is het nu tijd voor positieve dingen

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:38

overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

okido
Berichten: 222
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:40

Sabin_e schreef:
Nu een kommetje magere vruchtenyoghurt en één volkoren boterham met runderrookvlees :9 (vind dat toch wat lekkerder dan kipfilet, misschien omdat ik op die kip uitgekeken ben... ;) ).
Runderrookvlees is trouwens ook nog véél vet-armer dan file american, daar kwam ik net achter op de site van caloriechecker.

komt omdat rookvlees puur is en american filet gehakt met room is

Okido Burggraaf x Pastrocio xx
Knhs B+6 Onderling L1+2
Na alle tegenslagen is het nu tijd voor positieve dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:40

okido schreef:
je kan beter geen druiven en banaan eten die suikers zetten verkeerd om in je lichaam
appel sinaasappel mandarijn grapefruit kiwi dat zijn goede suikers

Ah ok! bedankt voor de tip! :D

Ik zou graag een kiwi nemen vanavond maar ze zijn nog niet rijp. :+

Nu eerst college! :evaw:

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:40

okido schreef:
Sabin_e schreef:
Waar kun je uitrekenen hoeveel calorieën het bij elkaar is (zoals Eefske's laatste bericht)? :o

je kan een calorieenboekje kopen in de boekenhandel staat zo goed als alles in heb voorheen ook 1000 kal dieet gedaan op een gegevenmoment weet je alles uit je hoofd en ben je alleen nog calorieen aan het tellen


http://www.caloriechecker.nl

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:41

Ik ga het is proberen met yoghurt en musli thanks voor de tips!

okido
Berichten: 222
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:41

M_D_H schreef:
overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?



dat klopt ik viel met dat dieet gemiddeld 1 tot 1 1/2 kg per week af

Okido Burggraaf x Pastrocio xx
Knhs B+6 Onderling L1+2
Na alle tegenslagen is het nu tijd voor positieve dingen

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:41

M_D_H schreef:
overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?

Je hebt alleen al om je lichaam op gang te houden 1200 kcal nodig geloof ik! ;) Het zal ongetwijfeld werken maar goed is het niet...

okido
Berichten: 222
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:45

als je goed de cal telt mag je aardig veel maar je moet ook wel naar de merken van producten kijken daar verschilt het ook enorm
bv fjorden krackers bij de bas of albertheijn daar zitten 29 cal in en de wasa daar zit veel meer in geloof ronde de 50 of 75 gelijk aan een boterham

Okido Burggraaf x Pastrocio xx
Knhs B+6 Onderling L1+2
Na alle tegenslagen is het nu tijd voor positieve dingen

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:47

Ik heb net lekker 3 volkoren crackers op. 2 met tonijn op water met plakjes tomaat en komkommer en 1 crackers met appelstroop!

Gezond eten kan erg lekker zijn!

tijgerr91

Berichten: 698
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:48

Lins_Vetra schreef:
okido schreef:
Nou ik ga vanaf maandag 10-1 beginnen
moet er echt van komen dus ga er lekker streng tegenaan
ga 2 x in de week naar de sportschool en 5 dagen naar mn paard
voor de rest letten op mn eten kijken wat er van komt
ga elke week dan noteren wat ik ben afgevallen
dat word afzien maar voor het goede doel!!!

Fanatiek!! :D Succes!

Denk aan bikini's en strand.
Dat eerste is voor mij echt een horror _O-



Nou voor mij ook :j ik schaam me dood als ik een bikini aantrek!! :o
Nog even over dat zumba, valt wel mee hoeveel ruimte je nodig hebt, als je je armen zo +:)+ helemaal uitstrekt das ong. de ruimte die je nodig hebt :P wist niet hoe ik het anders uit moest leggen :') _O- Zit nu lekker aan mn bakje magere vruchtenyoghurt met cruesli en bouillon :D

Lady Gaga taught me Its okay to be different. Ke$ha taught me to be myself and not care what anyone else thinks. Bruno Mars taught me to do anything for that one person I love. Eminem taught me that life is hard but you can make it through. Taylor Swift taught me not every guy/girl is going to treat me right. Michael Jackson taught me to always love the people around me.

Music taught me how to live.


[SMP] Een super lieve moorkop shet!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:48

Joonsel schreef:
M_D_H schreef:
overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?

Je hebt alleen al om je lichaam op gang te houden 1200 kcal nodig geloof ik! ;) Het zal ongetwijfeld werken maar goed is het niet...


Lees dit stuk eens

Steffie89 schreef:
ik zit hier met mijn mond open te lezen! Sommige denken door een honger dieet af te vallen, maar dat werkt niet. Als je niet voldoende voedingsstoffen tot je neemt zullen er veranderingen optreden in de stofwisseling. De eerste twee dagen wordt het merendeel van het glycogeen (koolhydraten) verbrand, deze voorraad is alleen erg klein. Doordat het glucogeen in je lichaam weg gaat, verdwijnt er flink wat water. Dit verklaard dus waardoor je de eerste 2/3 dagen van je dieet flink lichaamsgewicht verliest.
Na de koolhydraten worden de lichaamseiwitten afgebroken. Eiwitten zijn bouwstoffen voor je lichaam, als deze eiwitten op zijn gaat je lichaam in een spaarstand. Hierdoor heb je minder energie. Uit enkele afbraak producten van eiwitten wordt glucose gevormd. Hersenen zijn afhankelijk van glucose, de hersenen zijn namelijk afhankelijk van het door het bloed aangevoerde hoeveelheid glucose.
Na ongeveer een week neemt de verbranding van het lichaamsvet de overhand.

Ik kan met nog wel meer medische termen gaan gooien, maar dat zal het allemaal niet makkelijker maken. Je lichaam heeft gewoon koolhydraten, vetten en eiwitten als basis nodig. Je lichaam heeft 10 energie% aan eiwitten nodig, 40 energie% koolhydraten en 20-40 energie % aan vetten nodig. Waarvan maximaal 10 energie % aan verzadigd vet. Verzadigd vet is het "verkeerde" vet en overzadigd vet is het "juiste" vet.
Het is hierdoor belangrijk om etiketen te kunnen lezen. Kijk hierbij goed naar de verhouding vet.
.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angieeeee, fleurtjeuh, girlyggirl, Goldwynn, GrapeshotBot, IASCrawler, Klis, Kmbrly, Little_Gift, LouLi, meintje, Olikea, ReadTheRulez, Sanniejtjuh, Saskiaa_, TessaxQuincy en 61 bezoekers