Bram in het prikkeldraad >!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bram in het prikkeldraad >!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 23:23

Vandaag rond 16.30 kreeg ik een telefoontje van iemand van stal. " Niet schrikken , ik heb slecht nieuws" Ik schrok me al helemaal rot, ja, als iemand zegt niet schrikken, schrik je toch.
Of ik naar stal kon komen want bram had in het prikkeldraad gehangen en ik moest zelf beslissen of ik er een dierenarts bij wilde hebben.

Ik + vriend meteen naar stal gescheurd en daar aangekomen was iemand bram's wonden aan het afspuiten.
Op het eerste gezicht leek het niet zo erg. Tot ik uit de auto kwam en de wonden van dichtbij kon zien. Zijn hele linkerkant vanaf zijn flanken tot het puntje van zijn staart zat onder de (diepe) sneden. Zijn linkerbeen zat een vrij grote wond, en aan de binnenkant/achterkant van zijn rechterbeen zat een nog diepere,grotere wond(meer een gat) waar het vel en vlees los van hing.
Ik hoorde dat de DA al was ingelicht en zo snel mogelijk naar stal zou komen.
Intussen probeerde wij een beetje de innerlijke schade op te nemen. Je mocht niet aan zijn achterhand komen, dan zakte hij half door, of trok zijn hele kruis omhoog. Verder was hij gigantisch gestressed en heel hangerig.
De wonden waren inmiddels uitgewassen en nu was het wachten op de DA.
Omdat het toch wel lang duurde hadden we hem maar even op stal gezet zodat hij even rustig kon gaan eten.
Snel de wei ingerend om te inspecteren waar het ongeveer gebeurt zou kunnen zijn. Vermoedelijk vlak naast de waterbak, waar een klein stukje (ong. 4 meter) prikkeldraad zit ( de rest van de wei is gelukkig met stroomlint). Daar zaten remsporen en glijsporen.
Na ongeveer 15/20 min arriveerde de veearts. Snel even gecontroleerd en uit stal geplukt. Conclusie: het kon niet gehecht worden i.v.m de pees die te dicht bij de wond lag. Hij heeft een verband om zijn been gekregen om de diepste wond ( die ongeveer een paar mm van de pees af zit) steriel te houden.
Ook heeft hij antibiotica en nog een pijnstiller gehad. Morgen moet hij complete stalrust en hij mag gedurende een week niet bereden worden. Overmorgen mag hij rustig op verharde weg stappen.
Hij heeft onzettend geluk gehad, voor hetzelfde geld was hij een paar mm doorgegleden en was zijn pees opgescheurd. IK ben blij dat het hierbij is gebleven...

Iemand anders van stal heeft het zien gebeuren: Ze waren in het land een beetje aan het etteren, en eentje ging achter bram aan. Hij werd vlak voor het draad in zijn kont/staartgedeelte gebeten waardoor hij onderuit ging en onder het draad gleed.
Hij mag niet meer bij de *grote* paarden in het land, en gaat vanaf zaterdag tussen de pony's ( shettie, welsh + veulen en een geit) !
IK laat jullie weten hoe het met hem gaat!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:35

jeetje wat een verschrikkelijk verhaal!!! Huilen
prikkeldraad kan echt hele lelijke wonden maken.
gelukkig dat zn pees niet geraakt is, anders was je veel verder van huis geweest...
ik hoop maar dat alles goed komt met hem en dat de littekens mee zullen vallen.

sterkte ermee!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:03

Goh... wat zal jij geschrokken zijn Verdrietig ! Brammetje heeft dus echt geluk bij een ongeluk gehad Scheve mond ! Ik hoop dat de wonden snel helen en dat hij er al gauw niet al te veel last meer van heeft!
De merrie van mijn vriendin heeft 2 jaar geleden ook een paar hele diepe vleeswonden gehad (kwam niet door het prikkeldraad, maar dat is weer een ander verhaaal Knipoog ). Beetje het verhaal van Bram... het kan zijn dat ´ie morgen heel "stijf" gaat lopen. Niet al te erg schrikken, dat hoort een beetje bij deze verwondingen, als het goed is, is dat na 1 á 2 dagen over!
(Het hoeft niet te gebeuren hoor, maar het kan.. !) Ik wens hem iig veel beterschap!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:04

Goh wat naar...heel veel sterkte en een knuf voor jullie beide... ik hoop dat er verder niks ernstigs bij komt... Scheve mond

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 01:04

Hé bah, wat rot. Ik heb net foto's van Bram bekeken bij ITP en hij ziet er zo goed uit.

Prikkeldraadverwondingen zijn echt heel vervelend.
Veel sterkte ermee.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 07:15

Jeetje, da's niet leuk. Het is een beetje een pech-jaar voor hem dit jaar he? Wens hem maar beterschap van me.

Geen onderschrift.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:08

Echt is echt pech het laatste jaar he.
Gelukkig dat de pees niet geraakt is.
Ik hoop voor je dat de wonden goed genezen.
Succes!

:evaw:

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:19

Prikkeldraad en paarden gaan ook niet samen! Laat dit een wijze les zijn, voor jou en voor anderen, het kan ook anders aflopen.

Nulla tenaci invia est via

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:42

He bah!wat een pech hebben jullie dat prikkeldraad moet maar meteen weg gehaald worden dan kan het nooit weer gebeuren.
heel veel beterschap!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:51

door prikkeldraad is een van Exel d'r veulens afgemaakt. please mensen leer hiervan. nu is het nog aardig afgelopen, maar prikkeldraad hoort niet om een paarden wei!!!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:08

Bterschap voor je paardje en hopen dattie er snel weer bovenop komt Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:27

beterschap voor Bram, wat erg zeg!

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:52

jeetje wat naar!!
beterschap voor bram

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:48

ah, bah prikkeldraad Verdrietig Frusty Heel veel beterschap voor brammetje

gr Kat

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:52

Wat erg zeg!!
Beterschap voor Bram!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:37

Gatver, heb je alles met stroomdraad afgezet en net op het stukje waar prikkeldraad zit gebeurt dit Frusty Zo te horen komt het allemaal wel weer in orde maar ik kan begrijpen dat de schrik er goed in zit! Veel succes met hem en laten ze dat prikkeldraad weghalen!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:05

AAAAAH jeetje wat erg!
Hij heeft atijd wat he :'(

Geef maar een knuffel aan hem!!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 17:07

Ze zijn bezig met de wei opknappen, de rest van de wei is al helemaal omringt met stroomdraad. Bij dat ene stukje moesten ze bomen en bosjes weghalen voor ze bij al het prikkeldraad konden, en ze hadden de zaagmachine nog niet, dus ze moesten wachten. Tja en precies voordat ze het weg gingen halen gebeurt dit. Er stonden bosjes achter het prikkeldraad, en die waren er half overheen gegroeit. Bram is dus door de bosjes gegleden, het prikkeldraad in...

Ik ben vandaag weer geweest. Hij at niet, lag de hele ochtend in zijn stal en was lusteloos. Ik kwam zijn stal binnen en ben bij hem gaan zitten. Hij legde zijn hoofd op mijn schoot, alsof hij het opgaf. Heel zielig. Met veel moeite een paar happen slobber naar binnen kunnen krijgen. Hij heeft gelukkig naarmate de dag verstreek meer gegeten. Hij mocht even in de bak om toch wat frisse lucht te krijgen, en daar heeft hij lekker in de zon gestaan en wat gesnuffelt in het zand. Morgen zijn de pijnstillers uitgewerkt, en ik hoop dat hij dan geen terugval krijgt, ik hou jullie wel op de hoogte.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:41

hij knapt wel weer op. gelukkig. nou weten ze ook waar ze het voor doen. stom zeg dat, dat nog even moest gebeuren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 02:47

Agossie, arme bram. Maar hij is vast snel weer heel. Geef hem maar een dikke knuffel en vergeet er niet bij te zeggen dat ie van mij is, dan knapt ie vast heel snel op! Cool

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:59

Jeetje, jullie hebben ook niet veel geluk als ik al die verhalen zo lees. Wel gelukkig dat dat draad niet een paar mm was doorgesneden, dan had je echt een probleem gehad...wens Bram maar sterkte toe, en hij komt er vast wel weer bovenop! Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, EliseXJoelle, rien10, Rubio, Salinah, schumiegirl, sterregoud, vierhoef en 125 bezoekers