Springen met Bugatti

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:27

Omdat Bugatti dressuurrijden niet echt geweldig vindt, leek het mij goed om eens met hem te gaan springen. Bugatti is een vierjarige Arabier, een ruin, die graag speelt als hij in de bak staat.
Zijn voorbeen slaat echter wat opzij naar buiten tijdens de stap en draf. Ik vraag me af of het wel verstandig is om met hem te springen of dat ik hem beter alleen recreatief kan laten lopen. Ik wil natuurlijk niet dat hij kreupel raakt!

Het lijkt mij goed voor de ontwikkeling van het paard om af en toe een beetje te springen en bovendien is het goed om af te wisselen.

Iemand enig idee?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 15:00

Kitty, vraag eens advies aan je VA of instructeur. Verder zou ik het gewoon eens rustig aan proberen. Beentjes goed inpakken (peesbeschermers en evt. springschoentjes) en dan gewoon eens kijken hoe het gaat. Een maaiend beentje hoeft geen belemmering te zijn om een beetje te kunnen springen.

Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 16:49

Een zwaaiend voorbeen is vaak goed te corrigeren door een goede smid.
Ik heb zelf een paard meegamaakt dat dat ook deed. De eigenaresse durfe niet verder met het paard door risico op been blessures en verkocht het paard. 6 maanden laten kreeg ze een berichtje dat hetzelfde paard voor een ton meer Extreme duivel naar de VS was gegaan Frusty . het gezwiep was helemaal gecorigeerd met anders bekappen en beslag.
Party!! *LOL* Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:44

Je ziet op wedstrijd toch zoveel paarden die maaien/scheppen.....en heb je Farbenfroh weleens gezien, die vos met die hoge witte benen, die doet het toch ook?

Volgens mij weten paarden vrij goed hoe hun eigen benen reageren zeg maar( ik kán dit niet fatsoenlijk formuleren). Hij heeft die benen toch ook al vier jaar lang?

Waarom zou je hem niet eens eerst gewoon wat balkjes/cavaletti laten doen, dat moet met het oog op afwisseling toch te doen zijn?
Of eerst eens vrijspringen......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:10

met een 'maaiend' paard kun je met een gerust hard springen. natuurlijk wel altijd bescherming dragen maar dat spreekt voor zich.

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:10

met een 'maaiend' paard kun je met een gerust hard springen. natuurlijk wel altijd bescherming dragen maar dat spreekt voor zich.

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 14:36

Ik denk inderdaad dat ik het maar eens met hem ga proberen.
Gewoon eerst eens cavaletti en een klein kruisje...
Benen vantevoren even bandageren (we hebben geen beenbeschermers voor hem Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, Flew, Jane808 en 43 bezoekers