Doorbetalen bij kreupelheid van paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Doorbetalen bij kreupelheid van paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 14:41

Ik heb zelf een paard gehad met een bijrijder die een bijdrage per maand betaalde. Tijdens langdurige kreupleheid of vakantie betaalden ze meestal niet door.

Hoe doen jullie dat? Betalen jullie als bijrijder zijnde, door als het paard langdurige kreupel is of je bijv 3 weken op vakantie gaat?

Hoe hebben jullie dat afgesproken? d.m.v een schrijftelijke overeenkomst of zo?

Ik ben benieuwd Knipoog

Op zoek naar de zon!!!


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:47

tuurlijk doorbetalen, in goed en slechte tijden hoor! Ik betaal al 7 jaar voor mn bijrijd paard, of ik nu op vakantie ben of zij op vakantie is of dat hij kreupel is. je betaald toch ook gewoon de huur van je huis (of de hypo) als je op vakantie bent of in het ziekenhuis ligt

kijk als eigenaar zijnde en het blijkt dat dat beest bv een half jaar of meer moet stilstaan zou ik zelf zeggen van doe maar niet, maar als het maar voor effetjes is: gewoon laten betalen!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:48

overigens hebben we dat nergens vast staan hoor, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch, maar je zou het bij het begin van de 'relatie' kunne stellen als voorwaarde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:55

Ik vind het sowieso al absurd dat je zou moeten betalen om iemand anders z'n paard te rijden, maar als het dier kreupel of ziek is al helemaal!

Als je het normaal vind dat je door moet betalen terwijl je niet kunt rijden, vind je het dan ook normaal dat je een vakantiebungalow huurt maar er niet in kunt? Of dat je betaalt voor kabeltv en de aansluiting is er niet? Of misschien het beste voorbeeld: een leaseauto maar dan met drie wielen????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:57

niet alleen de lusten, ook de lasten. voor niets gaat de zon op.

De hond is de betere mens

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:03

ik zou er ook liever niks voor betalen, maar zo heb ik tenminste nog enig zeggenschap over wat er met het paard gebeurd. bovendien heb ik nu een eigen paard voor een schijntje van wat een echt paard kost, en ik kan en mag er net zelf mee doen wat ik wil.
ik vind niet dat je tegen iemand kan zeggen zodra het even tegen zit sorry ik smeer hem en ik kom wel weer terug al het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:07

Desiree schreef:
niet alleen de lusten, ook de lasten.


Dat vind ik voor een eigenaar idd gelden, maar voor een bijrijder niet. Bovendien hou ik niet van zeggenschap over het paard door een bijrijder (schiet maar). Ik beslis wat er wel en niet mag en kan met dat dier, en verder helemaal niemand.
Als ik een bijrijder moest nemen omdat ik anders m'n paard niet kon betalen, en dus niet meer 100% zeggenschap had, zou ik m'n paard verkopen.
*is dus MIJN mening, wie daar anders over denkt.... fine with me*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:08

Desiree schreef:
niet alleen de lusten, ook de lasten. voor niets gaat de zon op.

Maar zoals in mijn geval dan. Ik betaal per maand 1/3 van het stalgeld. Madeleine betaalt 2/3 omdat we dat nu eenmaal zo afgesproken hebben omdat zij werkt en ik nog studeer.
De eigenaresse van Aldira betaalt bijna niks. Madeleine en ik betalen namelijk stalgeld aan hen (ze zijn eigenaren van Dira en pensionstalhouders - dus pure winst) + strooisel + voer + binnen en buiten laten zetten. Zij betalen hoefsmid, wormkuur en evt. dierenartskosten.
Bovendien moeten Madeleine en ik wel elke dag paddock of weiland schoonmaken. Of het beest nou kreupel is of niet.
Toen Aldira te kort bekapt was voor de tweede keer had ik wel zoiets van: als ze nu weer lang stilstaat betaal ik niet.
Jammer dan, maar ik ben geen stalhulpje die nog betaalt ook en er niks voor terugkrijgt.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:16

Sonja"]
[quote="Desiree schreef:
niet alleen de lusten, ook de lasten.


Dat vind ik voor een eigenaar idd gelden, maar voor een bijrijder niet. Bovendien hou ik niet van zeggenschap over het paard door een bijrijder (schiet maar). Ik beslis wat er wel en niet mag en kan met dat dier, en verder helemaal niemand.
quote]

eigenlijk ben ik het wat de zeggenschap wel met je eens, ben ook blij als ik straks met mn eigen beest alles kan bepalen. maar ik ben ook blij dat de eigenaar van mn bijrijdpaard het wel zo ziet, want zelf is ze zuiniger op dr auto dan op dr paard, die heeft geen gevoel of pijn of ziek of wat dan ook. dus dat beetje inlvoed dat ik nog kan uitoefenen ben ik erg dankbaar voor, voor het paard dan. Ik zou haar in ieder geval al nooit op mn paard laten rijden. maar goed dat wat misschien te veel off topic

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:18

Ik rij zelf ook een paard erbij voor iemand anders... (maar ook mijn eigen paard)

Ik zie ook meestal dat mensen een bijrijder gaan vragen las ze zelf te weinig tijd hebben.

Ik redeneer andersom en krijg geld voor dat bijrijden of hoe je het ook noemt. Ik verleen de ander immers een dienst?!!
Ik hou het paard in goede conditie zodat zij met een goed getraint paard op stap kan. (ik rij er 3x per week op en zijzelf ook).

Ze betaald mij 15 euro per week voor het rijden. Als het paard kreupel zou zijn en stil moet staan betaald ze mij niet, logisch, want op zo'n moment hoeft het paard geen extra beweging. tenzij hij dagelijks moet stapen ofzo, dan geld dezelfde afspraak als met rijden.

Nogmaals, mensen die geen tijd hebben voor optimale verzorging van hun paard(dus ook rijden) mogen allang blij zijn als hij/zij iemand kan vinden die die verzorging en dus ook het rijden op zich neemt zonder er iets voor te vragen.

Anoniem

Re: betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:22

stokpeerd schreef:
Nogmaals, mensen die geen tijd hebben voor optimale verzorging van hun paard(dus ook rijden) mogen allang blij zijn als hij/zij iemand kan vinden die die verzorging en dus ook het rijden op zich neemt zonder er iets voor te vragen.


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Een goede bijrijder is immers goud waard!

Zelf heb ik een bijrijdster om 1x in de week eens wat anders te kunnen doen 's avonds. Gewoon pure luxe, want de tijd heb ik dus wel, maar ik wil wel eens 1x per week wat anders. Ik zit elke dag tussen de paarden, en m'n vent ook, en tja, ik wil ook wel eens wat andere gezichten zien.... Schijnheilig

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:38

Sonja"]
[quote="Desiree schreef:
niet alleen de lusten, ook de lasten.


Dat vind ik voor een eigenaar idd gelden, *
[/quote]

en waarom geldt dat niet voor een bijrijder? lekker lol beleven op kosten van iemand anders en terugkrabbelen als het erop aan komt? getuigt van veel karakter NOT

en dat j eiemand ervoor laat betalen wil nog helemaal niet zeggen dat je het zonder dat geld niet kan betalen. ben het wel met je eens dat als je het niet kan betalen er ook niet aan moet beginnen


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 16:34

Nou de meningen zijn nogal verdeeld en dat ik ook wat ik verwacht had. Ik ben er zelf nog niet overuit.

Maar wat ik mezelf afvraag..............misschien dat eigenaren en bijrijders kunnen reageren. Heb je als bijrijder wat te vertellen als je een gedeelte (of zoals in mijn geval de helft) van het stalgeld betaald?? Volgens mij heb je alsnog geen poot om op te staan als puntje bij paaltje komt.
Ik geloof niet dat ik weer een bijrijder zal nemen als ik straks een eigen paard heb, maar stel dat die bijrijder er wel komt..........Zou ik dan vinden dat mijn bijrijder ook rechten heeft omdat hij/zij een gedeelte betaald??

Ik vind nml wel dat ik rechten (net zoals ik plichten heb) heb omdat ik de helft betaal.

En tja, ik zou ook liever niks betalen, maar ik geloof dat ik dan heel hard uigelachen ga worden. Het is bij ons heel normaal om er geld voor te vragen.
Ik zou willen dat er meer mensen waren zoals Sonja en Stokpeerd! Knipoog

Op zoek naar de zon!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:43

Ik heb aan beide kanten gestaan; bijrijdster geweest en heb zelf bijrijdster GEHAD.
Als bijrijdster betaalde ik ook altijd, en dat vond ik ook helemaal niet zo erg, maar de ervaring leert dat als er irritaties komen, het wel opeens een obstakel wordt, als je dan bv. blijft betalen maar nooit kan rijden (maandenlang)

Aan de andere kant moet ik er werkelijk niet aan denken dat er iemand ook maar enige zeggenschap heeft over Mirage, dus ik zou een bijrijdster ook niet laten betalen (tenzij uit geldnood o.d.)
Ik heb een eigen paard juist omdat IK er dan alles over kan beslissen en ik wens dat ook geen tegenspraak/inspraak.
Kortom; ik ben geen persoon voor iemand erbij, doet het dus na 1 rotervaring lekker alleen!!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:37

Citaat:
Ik vind het sowieso al absurd dat je zou moeten betalen om iemand anders z'n paard te rijden


Je moet niet, je mag. Wees blij dat je de kans krijgt vaak te rijden als je zelf b.v. geen geld hebt voor een eigen paard. Het alleen zo dat er op dit moment heel veel paarden zijn, waar blijkbaar te weinig tijd voor is, dus zijn veel mensen blij met een (gratis) bijrijder.
Als je er in goed overleg uit kunt komen het zonder bijdrage te regelen is het natuurlijk prima, maar dan mag er wel tegenover staan dat je je bijrijder voor 100% kunt vertrouwen. Dus niet, als je even geen zin/tijd heb, je paardje aan zijn lot overlaat. Dat hoor ik nml vaak van andere eigenaars, dus wel de lusten en niet de lasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:54

Ik denk dat alles een beetje afhankelijk is van de afspraken die je met elkaar maakt.

Wanneer je als bijrijder aanspraak kunt maken op een aantal vaste dagen en je mag op die dagen elfstandig met het paard aan de gang en het voor die dagen beschouwen als je eigen paard dan vind ik het heel normaal dat je betaald. En ook in geval van kreupelheid en vakantie. Wanneer je een paard van je zelf hebt gaan de kosten ook gewoon door. Deze constructie is er op gebaseerd dat je een deeltijd-paard hebt en daarin ben je dan ook voor een deel verantwoordelijk voor de lusten en de lasten.

Ik zou zelf dolblij zijn wanneer ik een goede en lieve verzorger voor mijn paard zou kunnen vinden die er ook nog veilig op kan rondsturen, al is dat laatste geen eis of zo. Maar regel is dan wel dat alles 100% naar mijn wens en mijn instructie wordt opgevolgd [en dat is niet eenvoudig Schijnheilig ]. Als ik iemand zou vinden in wie ik echt vertrouwen heb zou ik daar zeker ook voor willen betalen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:31

als ik mijn paard mee zou nemen hooeft ze natuurlijk niet door te betalen, maar als mijn paard kreupel is wel. daar kan ik niets aan doen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:40

Als je bv samen met iemand een paard verzorgt, en berijdt, en je betaald bv de helft van het stalgeld, en mag het als "eigen" paard beschouwen, en hebt er zo de zorgen over, vind ik niet dat je kunt zeggen van:"he, ze is kruepel, de groeten, tot over een maand!"

Als het je eigen paard is kun je toch ook niet tegen de staleigenaar zeggen van:"ik betaal deze maand niet, me paard is kruepel!"

Ik vind dus Niet alleen de lusten, ook de lasten erg goed hier.
En als je bv alleen verzorgt vind ik niet dat je "moet" bijbetalen... (maar er zijn uiteraard uitzonderingen, en de eigenaar kan vragen wat hij wil, je MOET niet)
Maar mag je het paard berijden, er les opvolgen ofzo, dan vind ik het heel reeel dat je mee betaald, je slijt de spullen mee, je hebt zo een paard wat je als soort van eigen kunt beschouwen, en de eigenaar heeft toch alle kosten.
En als het dier dan kreupel is, is doorbetalen ook nodig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:18

Ik ben zelf altijd verzorgster geweest. Ben het nog. Ik heb nu het geluk (eigenlijk altijd toch wel gehad) dat ik zelf mag weten wat ik met het paard doe en wanneer. Heb dus redelijk veel te zeggen. Nu bij Jan mag ik zelfs de hengst bepalen die op mijn merrie gaat en we bespreken wanneer er iets gaat gebeuren goed met elkaar af (bv. met wedstrijden/mentochten of lang buitenritten) ook vertelt hij mij altijd of de DA koomt of de hoefsmid enz. Heb dus lekker veel te zeggen zonder dat ik iets hoef te betalen. daar staat wel tegenover dat ik alles voor het paard over heb- is ze dus kreupel dan kom ik alsnog haar verzorgen. Blijft ze langdurig kreupel dan blijf ik alsnog komen. Ik verzorg het paard immers?
Een vriendin van mij ziet het ook zo- zij heeft een verzorgpaard die een tijdje geleden door de stalbodem gezakt was op de manege waar zij toen stond. Het heeft lang geduurd voordat ze er weer op mocht rijden- nu een anderhalf jaar later mag ze eindelijk ermee gaan stappen en draven. Ze heeft in de tussen tijd dat paard de hele tijd verzorgd ook al was het niet haar eigen paard. De eigenaar en zij hebben de paard samen verzorgd al die tijd enzo blijven ze het ook doen.
Ik vind dat het zo hoort. Ook als je betaalt. Anders kun je net zo goed op een manegepaard blijven rijden. Wil je een verzorgpaard dan moet je het door dik en dun verzorgen ongeacht of je nouw betaalt of niet.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:36

Als je een paard hebt en een verzorger/bijrijder , dan hangt het er helemaal vanaf hoe je zulke dingen regelt.

Als je bijrijder ongeveer hetzelfde of een wat lager niveau heeft als jijzelf , en het paard voor een aantal dagen als "eigen" paard mag beschouwen dan is het gedeeltelijk betalen van de kosten zeker heel redelijk.
Dus ook als het paard een tijdje niet kan werken , het is immers voor een klein stukje ook het paard van de bijrijder.

Als eigenaar zou het je natuurlijk wel sieren als je dan zegt dat de betaling niet hoeft voor die tijd maar er moet wel verzorgd blijven worden natuurlijk , anders zou je van mij niet meer terug hoeven komen als het beestje weer beter is !

De blessure kan ook nog de schuld zijn van de bijrijder !
Dan moet hij/zij natuurlijk wel zijn / haar verantwoordelijkheid nemen ,
anders is het ook meteen over.

Als iemand jouw paardje verzorgd en berijdt voor een aantal dagen , zeker
als ze ook nog inspraak hebben , dan mag er best een goede vergoeding
voor het gebruik van je paard betaald worden !

Is het echter zo dat je paard bereden wordt door iemand van een hoger niveau als je zelf bent , en dus echt getraind wordt voor je ,
dan kan ik begrijpen dat je er als eigenaar voor betaald.

;Ligt helemaal aan de afspraken die je maakt.
Maar als eigenaar de hobby van een bijrijder bekostigen ......
dan moet je wel HEEEL tevreden zijn met die persoon en je paard met een gerust hart er bij achter kunnen laten.

In dat geval zou ik het nog kunnen overwegen om een verzorger/bijrijder te nemen.
En dan zou er niets betaald hoeven worden zolang alles maar precies gaat
zoals ik het wil.

Wil de bijrijder ook inspraak en vrijheid om te doen met het paard wat hem/haar goeddunkt dan mag er gerust meebetaald worden en moet het helemaal supergoed klikken !

Moeilijk hoor dat gedoe met verzorgers/bijrijders , ik doe alles lekker zlef dan weet ik precies waar ik aan toe ben.
Maar als er nog eens iemand langskomt die ik volledig kan vertrouwen met m'n paardje en ik zit wat krapper in m'n tijd....dan is het misschien wel handig.

Maar voorlopig dus echt niet Boos! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:16

Wat betreft de reactie "je mag blij zijn dat je op een ander paard mag rijden".... *LOL* De eigenaren waarvoor ik gereden heb, mochten blij zijn dat ik op hun paard wilde rijden. Heb me er vaak genoeg voor laten betalen.

Reactie: je zegt toch ook niet tegen de staleigenaar: ik betaal niet want m;'n paard is kreupel..... ja goeiedag he, dat slaat helemaal nergens op. Met een staleigenaar heb je een totaal andere overeenkomst.

Ik heb zelf in beide posities gezeten: jarenlang bijrijder geweest, nooit een cent betaald, wel zelf geld ervoor ontvangen. Ook nooit geen bal te zeggen gehad over die dieren.

Inmiddels enkele jaren eigenaar, en bijrijders hoeven bij ons geen cent te betalen. Sterker nog, die worden regelmatig verwend met leuke uitstapjes naar bv bos en strand, en laatst nog een compleet verzorgd lang weekeinde paardrijden in de Drunense Duinen. Gewoon als dank voor de goede zorgen.
'k Zou het echt niet anders willen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:22

Klinkt goed Sonja, waren er maar meer mensen als jij. Echt waar.
Ik had ze ook gevonden. De mensen van Amber. Knetterleuk paard, mocht elke dag komen wanneer ik wilde, kreeg er te eten en drinken als ik dat wilde, en mocht doen wat ik wilde. Ze zouden me ook meenemen naar wedstrijden op hun kosten en hoefde geen stallen schoon te maken.
Ideaal, helaas stond het paard al te koop voordat ze mij gevonden hadden en wilde die vrouw het paard liever verkopen anders had ik nu een super bijrijdpaard gehad bij supermensen.
Dus ik heb weer hoop dat er echt wel leuke adresjes zijn.
Ik probeer nu ook bewust iets te zoeken waar ik niet hoef te betalen. Je investeert namelijk vaak in niets. Het paard wordt er beter van en vaak met winst verkocht en als bijrijder heb je daar geen inspraak in en ziet zeker niets van de winst terug.
Probleem is dat mensen vaak willen betalen voor een bijrijder als je meer te bieden hebt dan een gemiddelde ruiter zoals ik. Heb geen wedstrijdervaring en kan dus niet aangeven op welk niveau ik rijdt. Ben ik een B-ruiter? Een L-ruiter? Een Z-ruiter? Nee, ik ben een niks-ruiter want ik heb simpelweg geen wedstrijden gereden na mijn ponytijd. Toen was ik M-ruiter maar daar koop ik nu niks meer voor.
Dus ik zoek lekker verder want ik geloof vast dat er leuke adresjes te vinden moeten zijn waar je niet gebruikt wordt voor het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:29

Cody schreef:
Klinkt goed Sonja, waren er maar meer mensen als jij. Echt waar.


Geloof het of niet, we hebben ons rot gezocht naar fatsoenlijke bijrijders. Ze mogen alles (eigen vaste dagen kiezen, ook rijden op andere dagen, als ze het maar even opschrijven zodat ik het voer aan kan passen), hoeven weinig (mesten bv is niet verplicht, tuig poetsen hebben ze nog nooit van gehoord en hoeft van mij ook niet), het enige dat niet mag is naar buiten zonder dat ik erbij ben, en dat heeft nog het meeste met Milena's gedrag te maken Haha!
En inmiddels ben ik erachter dat 1 van de 2 ook niet zo fanatiek was als dat ze heeft doen geloven.... Huilen
En snappen doe ik het niet. Ze rijden op mijn kosten priveles, mogen mee met buitenritten etc. en ik zou ze ook gerust naar wedstrijden en oefenparcoursen willen brengen, als ze er maar wel enthousiast voor zijn. Maar nee hoor, daar wordt ook maar lauwtjes op gereageerd....

Waar zijn die enthousiaste, bloedfanatieke paardenmeiden gebleven? Zijn er dan echt alleen nog Dierenbescherming bellende, jankende Pennytrutjes die alles zielig vinden?????

Kom lekker hier in de buurt wonen Cody, kun je Mileentje eens proberen! Kwijl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:15

en dat is weer het verschil hier in de regio een bijrijder heeft medezeggenschap over het paard en betaald eraan mee... een verzorger heeft niets te zeggen over het paard en betaald er niet voor..

Ik heb ook een bijrijdpaard maar ik wordt daar voor betaald.
Ik ga dus echt niet betalen om op een paard van een ander te rijden misschien door de luxe omdat ik zelf een paard heb maar anders ga ik liever naar een manege dan heb ik echt geen lasten want ik hoef dan vaak geen eens af te zadelen.

een bijrijder omdat ik het anders niet kan betalen zou ik nooit doen.
Hoe zit dat dan als ik een dikke veearts rekening krijg zou ik dan mijn bijrijder moeten vragen of hij de helft mee wil betalen?
Ik ga dus echt met Sonja mee.Jij betaald om op dat paard te RIJDEN als je er niet op kan rijden vind ik ook niet dat je hoeft te betalen tuurlijk moet je dan wel op je vaste dagen blijven komen om het paard te verzorgenmaar ik vind niet dat je moet betalen om het paard van een ander te mogen poetsen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:32

Ik vind dat betalen gedoe ook absurd.

Ik heb geen bijrijder dus betaal Kawa zelf.
Maar stel ik zoek nu een bijrijder voor Kawa omdat ik te weinig tijd heb.
Dan moet ik toch al blij zijn dat ik een betrouwbaar iemand kan vinden die me uit de brand helpt.
Ik zie het nog eerder voor me om die persoon juist geld te geven, dan te vragen.

Dus op dit topic zeg ik dan ook helemaal, niet betalen.
Als je op een manege betaald voor het rijden, krijg je als je vaste manegepaard ziek is een ander toegewezen.
Dan zeggen ze ook niet, kom maar op met je geld, maar je moet wel aan de kant blijven staan Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, hagelslag, Homerup en 85 bezoekers