[Dienstmededeling] Ban voor Pipo, SP en Lovely

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:14

Bewijs, imo zat...

Sylvia schreef:
Het spijt me zeer, maar de opmerking 'het nog een paar maanden aan laten modderen zodat ze maar 2 OW's houden' vind ik ongelofelijk hypocriet. Jullie hebben een grens van 3 OW's ingesteld, tenzij het echt heel erg werd (wat in dit geval duidelijk niet 't geval is). Maar omdat deze 3 personen niet vervelend genoeg zijn om binnen de vervaltermijn van een OW 3 OW's te verzamelen bannen we maar gewoon. Zijn we er tenminste vanaf OK dan!

Ik zie zoveel opmerkingen waarvan ik denk: die mag van mij a la minute een OW krijgen. En men plaatst lekker verder... Kan zo 2 of 3 Bokkers aanwijzen die allang een ban gehad zouden mogen hebben. En zelf ben ik ook zeker niet heilig... Maar as far as i know heb ik nog niet eens een UN gehad, laat staan een OW. Terwijl mijn reacties imo niet minder 'duidelijk' zijn dan die van Lov, Pipo en SP.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:14

runningkawa schreef:
En hoe zieliger iemand doet, hoe meer effect voor die persoon. (is in het verleden ook al regelmatig gebleken)
Maar nu zwart op wit bekend gemaakt. Pling

Lachen
Als je het zo wil lezen.
Ik weet van mezelf dat ik zo niet werk.

edit: quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Mickey op 12-12-04 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:15

runningkawa schreef:
Aha
dus door temmen krijgt iemand een ban?
us klikken en je zielig voordoen helpt dus toch (zoals al eerder aangekaart werd)
Fijn voor de duidelijkheid

Dat is onzin en dat weet je best.
Wat wij niet zien, kunnen we ook niet op reageren. Sommige forums wordt ontzettend veel op gepost. En dat kan niemand allemaal lezen. Ook niet als je het modteam verdubbeld. Dus kijk je bijvoorbeeld welk topic opeens heel erg in de belangstelling staat. En je kijkt op TEM.

TEM is bedoeld om een topic onder de aandacht van een mod te brengen. Dat kan zijn omdat iemand zich beledigd voelt, maar nog veel vaker is het omdat een topic gewoon op het verkeerde forum staat, de foto's het niet doen, of omdat er een taalfout in de titel staat en die even verbeterd moet worden o.i.d.

In een aantal gevallen gaat het om andere zaken. Zaken die mensen vervelend vinden of persoonlijk opvatten. Dat soort zaken worden altijd in het modteam besproken. Daarom duurt het ook vaak wat langer voor degene die op TEM gedrukt heeft antwoord krijgt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:15

Richtje schreef:
Nee, denk het niet.... En wat mij betreft hoeft dat ook niet
Imo wordt er namelijk niet doelbewust mensen de grond in getrapt, maar meer een kritische en duidelijke mening gegeven.
Ok soms schiet het misschien een beetje door, maar dat is denk ik ook niet doelbewust maar meer een beetje zitten geinen en ongemerkt iets te ver gaan.

Ik ben voor gedeelte mee eens met je, dat ze misschien zitten geinen maar toch zijn ze allemaal volwassenen en ze kunnen best eens inzien dat het ook niet leuk meer is!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:16

Anya, je zegt toch echt dat zaken die mensen beledigend vinden, of waardoor ze gekwetst worden, langdurig(er) besproken worden door 't mod-team. Wat dus ook een andere 'straf' met zich mee zal brengen. Waarom wordt er dan niks gedaan met bedreigingen om maar even iets te noemen? Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 12-12-04 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:17

Justy schreef:
Hieruit maak ik inderdaad op dat als er geTemd wordt, er dan wel ingegrepen wordt. Mods zijn er dus voor de bokkers onder ons die zich gekwetst voelen Ach gut

Maar worden ze geband? Daarvoor vraag ik bewijs Lachen

Apple

Moderators kunnen niet alle berichten lezen die er elke dag bijkomen op Bokt. Veel zaken komen we zelf al tegen tijdens onze gewone Boktsessies. Andere zaken worden we op gewezen door TeM of PB.

Klikken en je zielig voordoen helpt niet. Een moderator gaat altijd zelf een oordeel vormen. Iemand die zielig doet krijgt niet per definitie gelijk en krijgt regelmatig ook nul op het request.
Bij Tem komt het trouwens ook heel vaak voor dat 'een derde' op TeM drukt.

Het kan dus best zijn dat er veel kwetsende opmerkingen zijn gemaakt die wij als moderators niet zien. Gewoon omdat niemand toevallig desbetreffende topic leest en er niet geTeMd wordt (het is bijvoorbeeld helemaal ondoenlijk om alle langlopende topics in de Huiskamer na te lezen).

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Yessy schreef:
ik vond de allereerste opmerking van doree eerlijk gezegd even erg als dit..

Die bracht idd aanleiding tot die reactie van Valerie. Naar actie reactie. Valarie ging wel té ver...
Laatst bijgewerkt door Annelou op 12-12-04 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Anya schreef:
In een aantal gevallen gaat het om andere zaken. Zaken die mensen vervelend vinden of persoonlijk opvatten. Dat soort zaken worden altijd in het modteam besproken. Daarom duurt het ook vaak wat langer voor
degene die op TEM gedrukt heeft antwoord krijgt
.

als dat al gebeurt Lips are sealed

ik TeM regelmatig, vooral voor dingen als dubbelpost, MSN taal e.d. en een keer omdat iemand het in mijn ogen te bont maakte (en niet tov mezelf). Maar daar is wel correct mee omgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:18

@ Anya ook daar weer het verschil in wat het MT onzin vind en wat de bokkers.

Net zo als wanneer iemand zich aangevoelen voelt of niet.
Sommige lossen zelf wat op, andere gaan bij niks al janken bij het MT, die voelen zich bij 1 vingertje de verkeerde de kant in al zwaar beledigd

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:19

Sylvia schreef:
Anya, je zegt toch echt dat zaken die mensen beledigend vinden, of waardoor ze gekwetst worden, langdurig(er) besproken worden door 't mod-team. Wat dus ook een andere 'straf' met zich mee zal brengen. Waarom wordt er dan niks gedaan met bedreigingen? Scheve mond

Nee dat hoeft niet. Het wordt besproken. Het is niet zo dat er altijd een UN of een OW uit voortkomt. Soms worden opmerkingen ook gewoon gesplit naar de mesthoop of vindt het team dat er onvoldoende reden is toch klagen.

Het laatste deel van jouw vraag is me echt te vaag. Ik weet niet waarop je doelt. Als je een concreet voorbeeld hebt, dan stel ik voor dat je dat inbrengt. Bij voorkeur via TEM Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:19

RK : ik denk dat wij heel goed in staat zijn om dat verschil te zien.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:20

MoonChloe schreef:
Ik ben voor gedeelte mee eens met je, dat ze misschien zitten geinen maar toch zijn ze allemaal volwassenen en ze kunnen best eens inzien dat het ook niet leuk meer is!

Dat zeker, maar omgekeerd kan het 'slachtoffer' ook als volwassen persoon inzien dat het niet zo bedoeld is. En het zich dus niet zo aantrekken.

Ook hier komt het weer van twee kanten....
Ik heb ook wel eens discussie met iemand (via pb meestal) n.a.v. een reactie in een topic. Door het daar onderling op een normale en nette manier over te hebben heb ik daar tot nu toe altijd prima uit kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:21

Citaat:
RK : ik denk dat wij heel goed in staat zijn om dat verschil te zien.

mmm.... gezien de postings van afgelopen dagen, ben ik daar niet zo zeker van
Lees ze voor de gein nog eens door.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:22

Richtje schreef:
Dat zeker, maar omgekeerd kan het 'slachtoffer' ook als volwassen persoon inzien dat het niet zo bedoeld is. En het zich dus niet zo aantrekken.

Je verwacht toch niet dat de hele bokt ouder is dan 20. Ik ben 14, en ik kan hier misschien wel volwassenen om gaan of niet. Maar er zijn ook heel veel andere bokkers van 14 die het wel heel erg aantrekken en daardoor niet begrijpen dat het als een grap is bedoeld. En er zijn zelfs bokkers van jonger dan 10 jaar hoor.
Maar de meeste grapjes zijn niet echt "grappig".

[edit iets toegevoegd]
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 12-12-04 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:24

Lielle schreef:
als dat al gebeurt Lips are sealed

ik TeM regelmatig, vooral voor dingen als dubbelpost, MSN taal e.d. en een keer omdat iemand het in mijn ogen te bont maakte (en niet tov mezelf). Maar daar is wel correct mee omgegaan.

Wij hebben zelf nog niet zolang geleden geconstateerd dat er met het antwoord geven op TEM wel eens wat misgaat. Een gewone melding komt in een rood kleurtje binnen. Als je dan de foto's verkleind o.i.d. en dat antwoordt... dan wordt die TEM blauw. Als zijnde afgehandeld.

Andere wat meer ingewikkelde TEM's bespreek je eerst in de groep. Die melding maakt je dan (topic wordt blauw). Zo''n topic verdwijnt binnen een halve dag dan al snel naar pagina twee. En dan is het uit het oog. Op het moment dat een bokker dan gaat vragen of er nog wat gebeurt, wordt het topic weer rood... Maar dat kan dus zomaar gebeuren dat wij dat topic uit het oog verliezen. Klopt. We zijn aan het denken over mogelijke oplossingen op dit terrein.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:25

MoonChloe schreef:
Je verwacht toch niet dat de hele bokt ouder is dan 20. Ik ben 14, en ik kan hier misschien wel volwassenen om gaan of niet. Maar er zijn ook heel veel andere bokkers van 14 die het wel heel erg aantrekken en daardoor niet begrijpen dat het als een grap is bedoeld. Maar de meeste grapjes zijn niet echt "grappig".

Daar heb je ook wel gelijk in, maar volgens mij hebben ze zich over het algemeen toch ook wel tegen de wat oudere bokkers gericht Knipoog

Ik had jou trouwens ouder geschat Knipoog

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:26

Het moderatorteam heeft een beslissing genomen. De beslissing is gepubliceerd op BOKT. De beslissing is bindend. Je hoeft het niet eens te zijn met de beslissing. Dit zijn nou eenmaal de spelregels op BOKT.
Ik wens iedereen veel BOKTplezier. Ik wens het moderatorteam veel succes met hun moeilijke beslissingen. Het is nooit leuk om straf uit te delen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:28

Richtje schreef:
Daar heb je ook wel gelijk in, maar volgens mij hebben ze zich over het algemeen toch ook wel tegen de wat oudere bokkers gericht Knipoog

Ik had jou trouwens ouder geschat Knipoog

Dat denken ze (dat ze tegen oudere bokkers richten) Maar toch zijn de vele bokkers waar ze tegen hebben (wat ik zelf zie) nog onder 16 jaar.

Dat vind ik eigenlijk jammer, dat ik steeds ouder word geschat waardoor ze soms niet beetje rekening mee houden hoe oud ik nou eigenlijk ben, waar mijn grenzen zijn.

Menno

Jetta schreef:
Het moderatorteam heeft een beslissing genomen. De beslissing is gepubliceerd op BOKT. De beslissing is bindend. Je hoeft het niet eens te zijn met de beslissing. Dit zijn nou eenmaal de spelregels op BOKT.
Ik wens iedereen veel BOKTplezier. Ik wens het moderatorteam veel succes met hun moeilijke beslissingen. Het is nooit leuk om straf uit te delen.

OK dan!

Anoniem

Vroegah stond de leeftijd links bij je naam
Maar dat is ook ooit een terug gedraaid.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:29

runningkawa schreef:
Vroegah stond de leeftijd links bij je naam
Maar dat is ook ooit een terug gedraaid.

Daar wou ik laatst nog een topic over starten omdat dat me handig leek, maar is nog niet van gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:29

Maar de spelregels zijn bij 3 OW's een ban...

Dus we mogen het er gerust niet mee eens zijn, want de spelregels zijn niet nageleefd Tong uitsteken Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:31

Apple schreef:
Het kan dus best zijn dat er veel kwetsende opmerkingen zijn gemaakt die wij als moderators niet zien. Gewoon omdat niemand toevallig desbetreffende topic leest en er niet geTeMd wordt (het is bijvoorbeeld helemaal ondoenlijk om alle langlopende topics in de Huiskamer na te lezen) .

Lijkt me ook helemaal niet nodig:
de topics die ik daar ken hebben een heel aardig zelfreinigend
potentieel en ik schat in dat in die topics relatief weinig geTemd wordt.

Ik hoor het wel als dat anders is. Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:33

runningkawa schreef:
Maar de spelregels zijn bij 3 OW's een ban...

Dus we mogen het er gerust niet mee eens zijn, want de spelregels zijn niet nageleefd Tong uitsteken Haha!

Bij hen vind ik de uitzondering een prima idee Knipoog