hackemore

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

hackemore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 20:53

ik heb een tijdje gelede verteld over een jonge fjord die bij ons op stal staat,het diertje wordt al van af zijn 1 1/2 jaar gereden.maar goed...
die fjord wil t bit niet in>(dit komt omdat bij t uitdoen van t bit,de eigennaar t bit letterlijk uit zijn mond getrokken heeft)
nu wil dat kind een hackemore kopen,want hij doet zijn bit niet in......
missouri en ik al uitgelegd dat alleen mensen met een hand en verstand met zo'n ding kan rijden,maar ze zei dat ze wel wist waar ze bezig was
arme beest,ben beneiuwd hoe dit nu weer afloopt.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:04

Dan kan ze beter een hoofdstel met africhtingsbit kopen en dan de teugels aan de neusriem maken. Een stuk paardvriendelijker.

En zeker niet jan en alleman moet met een hackemore gaan rijden!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:07

oliebol happens, kan je niets aan doen dit soort mensen bestaan en die moeten helaas over de rug van een paard wijzer worden.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 21:23

ze rijdt nu met t halster met daaraan 2 touwen eraan,als de pony ook maar iets doet wat d'r niet zint gaat ze als een idioot aan die touwen rukken,nou als ze dat met een hackemore gaat doen......dan weet ik t ook niet

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:48

kan ze beter een side pull nemen. of een bittless headsteal die werk met kruislingse druk ofzo.
maar veel mensen denken dat het vriendelijker is om een hackmore te gebruiken omdat hij dan geen bit in heeft. maar ik zie liever een onervaren iemand een bit gebruiken dan een hackemore die de neus kan breken.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:00

Mijn verzorgpony heeft een deuk in haar neus door het verkeerd gebruik van een hackemore bij de vorige eigenaar!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:21

jilleroo schreef:
kan ze beter een side pull nemen. of een bittless headsteal die werk met kruislingse druk ofzo.
maar veel mensen denken dat het vriendelijker is om een hackmore te gebruiken omdat hij dan geen bit in heeft. maar ik zie liever een onervaren iemand een bit gebruiken dan een hackemore die de neus kan breken.


Misschien kunnen ze beter eerst eens les gaan nemen voordat ze van alles gaan uitproberen. Ook een side pull is geen optoming voor een beginner. Ik rijd zelf ook één van mijn ponies met een hackamore, maar ze zijn erg sterk inwerkend op de neus. Je rijd dus ook met doorhangende teugel en zet er alleen druk op als dat nodig is.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:08

jahwel maar dat doe je met iedere optoming. ik vind ook dat ze eerst moet leren rijden hoor.
alleen met een sidepull heeft ze veel minder kans op een gebroken neus.
die vind ik weer wat vriendelijker dan een hackemore. (ik heb ze allebei plus nog een ander bitloos hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 12:54

De pest is met zulke mensen dat ze toch niet luisteren. Welke goede alternatieven jij ook aan zult dragen, zij weten het toch beter (anders ga je ook niet met je domme hoofd op een paardje van 1.5 jaar zitten). Dus het is heel naar voor het diertje, maar ik denk niet dat je iets voor 'm kunt doen. Voor zulke dieren is het altijd maar te hopen dat het baasje weer een ander (liefst niet-levend) speeltje vindt en het paardje verkocht wordt aan iemand die wel weet waar 'ie mee bezig is.....

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:02

Huilen ik vind het zielig, een pony van 1.5 jaar, daar ga je toch nog niet op rijden!!! Grrrrrr........ Boos!
Wat moeten zulke mensen met een paard??? ik wil zelf ook met een natural hackemore gaan rijden.
Er is geen andere oplossing voor mensen die zo met hun paard omgaan dan hem verkopen. Verdrietig

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:55

Eens moet de eerste keer zijn toch? Met begeleiding kan het toch niet veel kwaad?

Idd niet aan rukken en dergelijke, maar volgnes mij kun je met een kortscharige niet veel demage aanbrengen als je er verstandig en rustig mee omgaat...

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:15

Mensen dit topic is 2 jaar oud !!!
Slotje dus.