Ibuprofen, zo sterk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
purny

Berichten: 27454
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:18

Scum schreef:
Ik combineerder het op tandartsadvies ook met para. En ook dat vond mijn toenmalige huisarts allemaal prima.


Dat doe ik ook, als ik echt verrek van de pijn neem ik een diclofenac met 2 paracetamollen en de pijn is weg :D
Vorig jaar heb ik een kaakontsteking gehad. Tandarts was natuurlijk met vakantie en dus maar aan de pijnstillers. Nou weet ik niet wat erger is, 4000 mg paracetamollen in je maag of 1200 mg NSAID en een beetje paracetamollen.
Laatst bijgewerkt door purny op 29-12-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:21

Pinacolada schreef:
Vanaf 1 januari is het ook alleen nog maar op recept verkrijgbaar..


Serieus?

O dan ga ik toch straks nog maar even inslaan.
Dit is 1 van de weinige pijnstillers die werkt bij mij als ik erge hoofdpijn heb.

Edit: lees net dat dat alleen de grootverpakkingen zijn....gelukkig maar.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:23

annehoe schreef:
verootjoo schreef:
paracetamol is geen ontstekingsremmer... alleen NSAID's zijn ontstekingsremmers en paracetamol hoort daar niet bij :)


pcm is zeer zeker wel ontstekingsremmend of minstens kostenverlagend. In het ziekenhuis worden er niet voor niks eerst controles gedaan en daarna pcm. Als iemand een koorts stuip heeft wordt er niet voor niks geen pcm gegeven totdat de arts is geweest.


Ik denk dat je koortsverlagend ipv kostenverlagend bedoelt ;) Bij kraamvrouwen met koorts raden we ook altijd paracetamol aan en inderdaad merk je dan vaak dat de temperatuur wat zakt.

Linsey1
Berichten: 349
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:58

Ik dacht dat de 600 mg. nu al niet meer in de drogisterij te koop was..? Heb laatst gekeken, en kon alleen de 400 mg. krijgen, en zag ook staan dat alle ibu's er uit gingen met ingang van 1 Januari ;) .

Ik heb tot 3 weken terug nog nooi ibu gebruikt, maar heb laatst mijn verstandskies laten trekken en moet over een aantal weken weer. Kregen jullie ook ontzettende dorst bij het gebruik? En hoofdpijn? Na het trekken van de andere 2 ga ik het nooit meer gebruiken.. rotspul. Duurt ook vrij lang voordat het werkt denk ik. Heb op het gegeven moment maar 2 asprines erbij gepakt, en toen werd ik echt dizzy :o

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:05

ik vind ibu juist fijn snel werken..
bij paracetamol zit ik eeuwen af te wachten of de pijn al wat gaat zakken, totdat ik tot de conclusie kom dat ik dan al zolang wacht dat ie inmiddels alweer uitgewerkt moet zijn.

weet je wat ik best graag zou willen: placebo ibuprofen.. maar dan dat ik het natuurlijk niet weet want dan werkt het niet.
maar lijkt me ideaal. je denkt dat je een ibu'tje neemt en voelt de pijn wegtrekken, maar in werkelijkheid neem je helemaal geen werkende stoffen in, dus ook geen bijwerkingen :D

x

Linsey1
Berichten: 349
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:10

Oh wat raar! In mijn bijsluiter stond ook dat je circa 2 uur van tevoren al in moest nemen om de pijn voor te zijn..

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:47

NSAID's zijn idd niet echt goed voor je maag, zeker niet als je ook nog antidepressiva slikt. Ik slik beiden, alleen de pijnstillers niet alle dagen en die idd met maagbeschermers als ik het vermoeden heb dat iets lang gaat duren (slechte rug en reumatisch achtige klachten) omdat ik op een gegeven moment idd last van mijn maag kreeg door de medicijnen. Overigens geeft mijn HA net zo makkelijk weer 800 mg. Ibu of Naproxen met de mededeling dat ik daar vooral niet zuinig mee moet doen wat dan bij de apotheek weer wordt tegengesproken. Erg apart...vooral als je bedenkt dat hartklachten bij ons in de familie zit en de HA daar van weet. Zijn commentaar op de 'vermeende' bijwerkingen was simpelweg 'Joh, niet te veel van aantrekken'. Hou het evengoed maar zelf wat in de gaten en slik niet meer dan strikt noodzakelijk, dwz als ik echt verga van de pijn, bij simpele verrekkingen, verstuikingen of 'lichte' hoofdpijn neem ik niet eens de moeite om iets te slikken.
Overigens verder weinig last van de pijnstillers. Ik kan van alles door elkaar slikken maar duf of lekker stoned worden is er niet bij, hooguit lekker relaxed bij 'hoge' (nah, die 550 dingen die je maar twee keer per dag mag hebben) doses Naproxen...

* Love Always 1991 - 2018 *

Anoniem

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:07

Ibu werkt in 20-30 minuten. Die van 600 mg iig!

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:58

Van paracetamol ga ik waanzinnig kokhalzen en spugen. Ik krijg het tegenwoordig ook niet eens meer weg. Ibuprofen is het enige dat ik wegkrijg. (De pil met moeite, poeder is makkelijker)

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:05

ik had eerst geloof ik 800 mg voor keelontsteking! was echt het enigste dat werkte!

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:07

Gebruik sinds kort ook 400mg Ibu tegen pijn. Wou dat ik het eerder 'ontdekt' had als pijnstiller! :)

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:11

Ik ben afgelopen zomer geopereerd aan m'n kaak, kreeg 600mg mee, nou ik was er gelukkig mee hoor! Helpt supersnel en heel lang.

annehoe

Berichten: 1291
Geregistreerd: 06-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:27

Anthea schreef:
Ibu werkt in 20-30 minuten. Die van 600 mg iig!


Werkt na 20-30 minuten of werkt het maar 20-30 min. Dit lijkt mij namelijk
erg sterk. Dan zou het zo enorm slecht werken en eerder een placebo effect hebben
waar ik niet in geloof.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:32

annehoe schreef:
Anthea schreef:
Ibu werkt in 20-30 minuten. Die van 600 mg iig!


Werkt na 20-30 minuten of werkt het maar 20-30 min. Dit lijkt mij namelijk
erg sterk. Dan zou het zo enorm slecht werken en eerder een placebo effect hebben
waar ik niet in geloof.


Op het pakje van de 600 mg ibuprofen staat dat het binnen 20-30 minuten werkt, voor 4-6 uur of 6-8 uur lang, dat laatste ben ik even vergeten :+

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:38

Ik slik het een stuk makkelijker dan paracetamol.
Merk er zelf ik sterkte eigenlijk niet veel van.. :n

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Siggislief

Berichten: 13933
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:45

Ik slik de Ibu. ook veel makkelijker dan de Paracetamol, en hebben altijd wel de 400mg in huis liggen.

Bram ✝12/08/'15

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:49

Ik vind ibu sowieso makkelijker om te slikken omdat dat een "gladde" pil is, paracetamol krijg ik echt niet weg!

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:33

annehoe schreef:
Anthea schreef:
Ibu werkt in 20-30 minuten. Die van 600 mg iig!


Werkt na 20-30 minuten of werkt het maar 20-30 min. Dit lijkt mij namelijk
erg sterk. Dan zou het zo enorm slecht werken en eerder een placebo effect hebben
waar ik niet in geloof.

Ik had een ontstoken schouder, en dat is best wel een beetje pijnlijk... En geen enkele pijnstilling hielp. Sowieso heb ik nog nooit baat gehad bij pijnstilling dus ik was toen ook in de overtuiging dat de werking van alle medicijnen, bij andere mensen, op het placebo effect berustte. Dus toen nam ik een ibuprofen (Aleve geloof ik, ) en echt binnen 10/20 minuten voelde ik echt de pijn in een paar seconde wegtrekken 8-) Echt alsof iemand met een slangetje de pijn weg zoog... Dus dat leek me toch zeker geen placebo!
Dus toen ging ik het ook maar gebruiken tijdens maandelijkse perikelen... En 't is nog steeds een van de weinige dingen waarbij ik gebaat ben. 1x diclo gebruikt daarvoor, toen ik echt niet meer kon lopen van de pijn en dat het enige was wat er voor handen was... Maar dan werkt ibu toch beter vind ik :j :j

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:45

aleve is trouwens niet hetzelfde als ibuprofen volgens mij :)
andere werkzame stoffen geloof ik (of net een andere samenstelling).

x

Anoniem

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:56

Je hebt gelijk, aleve is naproxen, hoewel iemand anders in dit topic zei dat dat eigenlijk het zelfde is als ibuprofen :D Maargoed, ik weet wel zeker dat het toen ibuprofen was wat ik geslikt had, dus dan zal het geen aleve geweest zijn ... :P

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:58

Naproxen en ibuprofen zijn beide NSAID's.
Ik moet wel erg lachen wat sommigen hier van het woord ibuprofen maken.

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:01

Jollyjoy schreef:
annehoe schreef:

pcm is zeer zeker wel ontstekingsremmend of minstens kostenverlagend. In het ziekenhuis worden er niet voor niks eerst controles gedaan en daarna pcm. Als iemand een koorts stuip heeft wordt er niet voor niks geen pcm gegeven totdat de arts is geweest.


Ik denk dat je koortsverlagend ipv kostenverlagend bedoelt ;) Bij kraamvrouwen met koorts raden we ook altijd paracetamol aan en inderdaad merk je dan vaak dat de temperatuur wat zakt.


Koortsverlagend is niet hetzelfde als ontstekingsremmend. PCM werkt idd koortsverlagend maar niet ontstekingsremmend. Niet veel in ieder geval. Anders had het nl in de lijst van NSAIDs gestaan :)

[o]

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:14

klopt paracetamol werkt pijnstillen en koortsverlagend, maar niet ontstekingsremmend. Dat doen idd alleen NSAIDs

En bij mijn weten bestaat 800 mg niet, 600 is de zwaarste en die kun je niet bij een drogist kopen

Keesje,mijn allerliefste poezel heeft suikerziekte,samen kunnen we dit aan

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:22

Sandeman schreef:
klopt paracetamol werkt pijnstillen en koortsverlagend, maar niet ontstekingsremmend. Dat doen idd alleen NSAIDs

En bij mijn weten bestaat 800 mg niet, 600 is de zwaarste en die kun je niet bij een drogist kopen


Ibuprofen 800 mg is wel op doktersrecept verkrijgbaar. :j

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ibuprofen, zo sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:11

Ik heb t trouwens nagevraagd bij de drogist, maar ibuprofen is nog gewoon verkrijgbaar hoor. :j
Enkel de 400mg is niet meer grote verpakkingen te koop.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, charrr91, Googlebot, Gypsy, Jayya, Lisa_22, Paardennamen, Rebel_Jits, san4nie, Sanne_zepp, sasja0705, vilo en 179 bezoekers