Wat vinden jullie van de prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Wat vinden jullie van de prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 20:36

Wij gaan morgen naar een 17-jarige merrie kijken. Ze kan nog bereden worden en is ster. We willen haar voornamelijk voor de fok en wat recreatief werk. Vaderlijn is me nog niet bekend, maar moederlijn is Keur pref x Keur x Ster Pres. Ze vragen nu 1500,- Euro voor haar. Zelf vond ik het niet overdreven veel, ondanks haar leeftijd (al mag er natuurlijk altijd wat van de prijs af Haha! ) en mits ze nog geschikt is om mee te fokken. We willen haar hiervoor wel laten onderzoeken.

Wat vinden jullie van deze prijs? Sorry, kan geen foto uploaden.


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:16

En wat voor ras?
Voor een shetlander veeeeeel te veeeel *LOL*
Maar een fries een koopje! *LOL*


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 21:54

Oeps Bloos , het gaat om een KWPN-merrie.

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:06

als de afstamming goed is en ze is voor de fok geschikt(binnenvoering oke zeg maar)dan vind ik het wel een goede prijs je kunt er toch nog drie tot weet ik veel hoeveel veulens uithalen
er zijn merries die met 28 jaar nog goed een veulen op de wereld zetten

dromen is leuk, doen is leuker

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:31

Romy schreef:
En wat voor ras?
Voor een shetlander veeeeeel te veeeel *LOL*
Maar een fries een koopje! *LOL*


wahhhhhhhhhhhhhhhhhhahahhahhahahhaha

Maar even serieus,,ik zou 1000 euro meer dan genoeg vinden!


Monique

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 06:29

Tis een mooi prijsje voor een kwpner met een goede bloedlijn!
Als je een beetje rustig met haar doet kun je nog jaren plezier van haar hebben!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:11

ster zegt dus echt helemaal niks he. HEeft ze al goede veulens gefokt, zou ze toch ook keur of zoiets moeten zijn? 1500 euro is niet zo veel, maar je moet wel proberen haar voor minder te krijgen. probeer eerst inderdaad maar eens een bod van 800 euro, je kunt altijd nog omhoog.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:29

tja mijn idee ik fok niet zomaar met merries van zo oud. heeft ze eerder veulens gehad en hoelang denk je nog met haar door te fokken. ik zou voor een jongere merrie gaan.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:07

Wij hebben Zep destijds gekocht voor zelfs nog iets meer dan dat bedrag. Een ruin nota bene, met slechte voorbenen. Allen voor recreatie en om hem zijn pensioen te geven... Toch is dat geen cent teveel geweest en is er nog steeds het gevoel dat mijn moeder hem heeft mogen kopen. De eigenaar wilde absoluut een goede plek voor hem, en ik denk dat hij het niet slecht getroffen heeft.

Een paard kost wat hij jou waard is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:19

met 17 jaar heeft ze nog een aardig stuk tegoed hoor wij hebben poloponys die ouder zijn zelfs nog in de sport lopen!

als het klikt met haar dan is het toch een prima paard?de prijs is ernaar dus ik zou zeggen ga dr voor!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:10

ik vind dat een merrie met een ster predikaat wel degelijk wat zegt eigenlijk! Als het niets voorstelt,waarom geven ze dat dan als predikaat?
Stermerries hebben meestal wel iets "extra",anders krijgen ze geen ster.

Ik vind het wel een redelijk bedrag,maar weet je nu de vaderlijn al?Dat geeft toch wat extar informatie,en aangezien je er vooral mee wilt fokken,lijkt me dat vrij belangrijk.

Dit is echt een leuk onderschrift!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:30

gertruud schreef:
ik vind dat een merrie met een ster predikaat wel degelijk wat zegt eigenlijk! Als het niets voorstelt,waarom geven ze dat dan als predikaat?
Stermerries hebben meestal wel iets "extra",anders krijgen ze geen ster.

Ik vind het wel een redelijk bedrag,maar weet je nu de vaderlijn al?Dat geeft toch wat extar informatie,en aangezien je er vooral mee wilt fokken,lijkt me dat vrij belangrijk.
mee eens!! mijn buurman heeft een merrie..
hij is er mee naar een ster-keuring gegaan en is er niet door heen gekomen..terwijl het paard echt een best leuk diertje is..maar heeft dus idd nix extra..
mijn moeder heeft dus wel een ster-merrie en die is dus echt super mooi vindt ik.. maar die zijn er toen niet naar meer keuringen gegaan..

ja en idd de vaderlijn is ook wle belangrijk dus laat het ons horen!!

doeg groetjes Nicole

Groetjes Nicole

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:33

Ik vind het niet duur. Je kan er altijd nog mee fokken en idd je kunt er nog genoeg veulens uit fokken. En dat de moeder preferent is zegt dat de moeder goed gefokt heeft.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:04

Pling*D*D*D*D*D leeftijd zegt niks hoor
het ligt eraan of de pony zijn hele leven goes getraind heeft net als bij mensen dus!
mensen die geen conditie hebben en hun hele leven in een stoel gezeten hebben gaan ook sneller achteruit dan mensen met een goede conditie mijn vriendin haar paard ij ook 17 en rijd nu nog in het Z
dus kpen die handel haha Pling

Lachen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:35

denk er heel goed aan ja er zijn zat 17 jarige merrie`s die volledig gezond zijn maar ja ze kunnen ook zo maar kasje wijlen gaan als het een keer heel warm is of heel koud hartstilstand enz.. maar ja gelukkig komt dat niet zoveel voor, want ik wel vreemd vind alleen maar ster?? 17 jaar en met zo een goede merrielijn moet toch minimaal keur zijn op zijn afstammelingen dus misschien fokt ie wel hele slechte veulens??

en voor zo een beessie niet meer als slachtprijs plus 250 eurootjes

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:05

Is 't een vosmerrie van zo'n 1,65 hoog, kolletje, recreatief bereden, braaf karakter, vader Ubis? Naam Comille?
Dan komt ze nl. bij ons van stal weg... ( en die merrie kan niet meer drachtig worden!)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:18

ladolcevita schreef:
met 17 jaar heeft ze nog een aardig stuk tegoed hoor wij hebben poloponys die ouder zijn zelfs nog in de sport lopen!

als het klikt met haar dan is het toch een prima paard?de prijs is ernaar dus ik zou zeggen ga dr voor!


om mee te fokken is het tochanders. de meeste fokmerries worden 23 tuurlijk zijn er die ouder worden, maar je moet wel realistisch blijven.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 22:54

Nou, we zijn dus net terug en het wordt waarschijnlijk niets. Ik moet erbij zeggen dat de merrie niet in opperbeste conditie werd voorgesteld (te grote hoeven met afgesleten hoefijzers, op sommige plaatsen letterlijk weg, ze staat al ruim 3 maanden stil, dus die zijn niet op van het rijden over het asfalt ).

Het was echt een schat van een beest, maar ik vroeg me echt af waarom dit paard wel een sterpredikaat had en mijn Zio niet. Die ouwe doos van mij heeft op haar ouwe dag echt nog meer kwaliteit en uitstraling, maar ja ze komt natuurlijk uit een gewone stamboekmerrielijn Haha! .

Ze liep niet goed, waarschijnlijk toch artrose-achtig, nog niet zo erg als Zio, maar ik zag toch duidelijk overeenkomsten. Er liep ook een nakomeling bij (was door de vorige eigenaar gefokt) en die was ook wat gewoontjes. We hebben op ons gemak zojuist bij een vriendin de band nog even gezien en dan vallen er toch wel meer dingen op, die ik liever niet zie bij een paard.

Haar vader was L.Ronald (Ramiro x Heilbutt) en moeder was van Montblanc (Talisman xx x Amor). Van de laatste had ik nog nooit gehoord, maar dan komt zo'n hengstenboekje toch wel weer van pas Haha! .

Ze schijnen haar een paar jaar geleden nog geïnsimineerd te hebben zonder resultaat. Laat me raden waarom ze toen verkocht is.

Dus hoe lief en mak het dier ook mag zijn, het wordt waarschijnlijk niets. Ik laat de band nog even aan mijn instructrice zien, maar die heeft denk ik wel dezelfde opmerkingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers