puppycursus met jack russel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

puppycursus met jack russel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:41

ik heb van mijn baas een jackrussel gekregen maar heel verstand heb ik er niet van. is een puppycursus verstandig? en als ik hem wil straffen is dan een keertje in zijn nekvel knijpen een goed idee?

groetjes [naam]



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:43

ik denk dat een puppy cursus heel verstandig is. Dan kom je dingen die je nu vraagt ook te weten.

De hond is de betere mens

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:44

Kijk eens op www.hondenpagina.com
Ook een forum, en daar staan heel veel tips op! Veel plezier met je hondje.
Laatst bijgewerkt door Von op 13-06-02 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:54

Puppycursus is niet alleen heel leerzaam, het is over het algemeen ook heel gezellig en je krijgt een hele goede band met je pupje!

Veel plezier met je Jackie!!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:01

Wij vonden de puppycursus niet zo geslaagd.
Je moet errug veel koekjes geven en dat vinden wij niet helemaal nodig op zich, beest word alleen al vet van al die koekjes op cursus...

Het is op zich een leuke basis, maar ook zeker een basis die je zelf thuis aan kunt leren. Voor het eten moet Fleur bijvoorbeeld altijd al zitten, voor de straat moet ze zitten, je kunt een hond zelf heel veel leren, zonder zo'n cursus...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:11

vanda's schreef:
Wij vonden de puppycursus niet zo geslaagd.
Je moet errug veel koekjes geven en dat vinden wij niet helemaal nodig op zich, beest word alleen al vet van al die koekjes op cursus...

Het is op zich een leuke basis, maar ook zeker een basis die je zelf thuis aan kunt leren. Voor het eten moet Fleur bijvoorbeeld altijd al zitten, voor de straat moet ze zitten, je kunt een hond zelf heel veel leren, zonder zo'n cursus...


Ze schrijft in haar eerste bericht dat ze geen ervaring met een hond opvoeden heeft......(als ik het goed begrijp) dan lijkt het me heel verstandig om (zeker met een Jackrussel !) op puppycursus te gaan!

Het beste is bij een Kynologenclub, deze zijn erkend en zijn over het algemeen goed georganiseerd! Je kan ze vinden onder www.doggy.net/verenigingen-frame.htm

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:19

Onthoud wel dat Pup[py cursus alleen maar een basis les is 1x in de week.
Je moet er dus wel elke dag mee bezig zijn en niet denken dat van 1x in de week je hond gehoorzaam wordt.
Net als paardrijden 1x in de week les en de rest van de week oefenen.


Als ik jou was zou ik eens een boek aanschaffen. Persoonlijk vind ik het wel raar dat iemand zomaar een hond aan jou geeft. Beter was gweest eerst duidelijk overleggen en dat je zelf eens wat literatuur kon open slaan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:31

Cowgirl schreef:
Persoonlijk vind ik het wel raar dat iemand zomaar een hond aan jou geeft. Beter was gweest eerst duidelijk overleggen


Daar ben ik helemaal mee eens. Je moet er rekening mee houden dat een jrt wel een jaar of 15 kan worden. Dus je er een lange tijd verantwoordelijk voor bent. Er zijn zoveel dingen die je moet overwegen voordat je pas echt een hond aanschaft. Het karakter, de grootte, de verzorging, de opvoeding et cetera.

In ieder geval ik hoop dat je veel plezier met je hondje hebt ( naam??)

Maar een cursus is aan te raden. Zeker als, zoals je zelf zegt, er niet zo veel verstand van hebt. Je leert er echt alles wat je moet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:46

Citaat:
zeker met een Jackrussel !) op puppycursus te gaan!

Sorry, maar onze jack russels zijn niet wilder of zo als andere honden.

Een hond opvoeden is hetzelfde als een paard opvoeden.
Gewoon consequent zijn.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:58

het hoeft niet perse....maar het is altijd gezellig en leerzaam. je leert ook hoe je een hond kunt straffen.
Haha! en je hoeft echt niet veel snoepjes mee te nemen.
ik vind het er erg gezellig.
Ik denk dat in de nek knijpen als straf niet zo heel goed is....wij straffen onze hond altijd door kwaad foei te zeggen en hem dan te negeren. of als ie aan de riem loopt een ruk aan de riem geven. Maar veel mensen laten honden het eerste jaar echt pup zijn en alleen spelen...maar ik denk dat voor een pup in het nekvel knijpen ook wel goed is...vrag het eens op www.hondenforum.nl precies hetzelfde als bokt

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:07

vanda's schreef:
Wij vonden de puppycursus niet zo geslaagd.
Je moet errug veel koekjes geven en dat vinden wij niet helemaal nodig op zich, beest word alleen al vet van al die koekjes op cursus...


Er bestaat ook bv KAAS, kun je in heeeeeeeeele kleine stukjes als beloning geven! Uiteindelijk neemt de stem (BRAAF) het lekkere stukje kaas over. Pup hoeft er echt niet vet van te worden!

Een cursus is altijd goed, kun je echt leren omgaan met je hond, leren hoe je straft en beloont! Echt de moeite waard denk ik.
Met je pony/paard neem je toch ook les????

fryslân boppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:36

ik zal het is ff uitleggen. mijn baas had een jr. puppy uit het laatste nest over en ik vond hem zo geweldig maar ze was een beetje klein gebleven. toen zei ie vanmorgen weet je wat neem de pup. maar mij je werkt er hard genoeg voor. ik naar de veearts straks vond ze hem wel extreem klein maar hij stond er heel stoer van: HIER BEN IK.
veearts vond haar eruitermate goed uitzien!

nou hebben mijn ouders wel altijd honden gehad tot een jaar of 2 geleden maar ik heb me nooit met een pup zijn opvoeding bemoeit. vandaar mijn vragen.

ik heb hier veel aan!

groetjes [naam]

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:56

wij hebben met onze hond geen puppy-curses gedaan, en we kregen hem toen ik 6 was (alweer 9,5 jaar geleden)
Mijn ouders hebben ons toen duidelijk uitgelegd hoe we hem moesten opvoeden en eerlijk gezegt is dat redelijk gelukt!
Hij loopt altijd los (als pup liep hij vast) en luisterd goed.
Gaat in zijn mand als dat moet, houdt op met bedelen als je er wat van zegt, kan zitten, liggen en spreken (woef) op commando...

Maar als je zelf er geen verstand van hebt, koop een goed boek, en bepaal voor je zelf of je het nodig vind!

En, we eisen foto''s! Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:02

oo en ze heet trouwens ROXY. dat is van goedentijdenslechtetijden da nieuwe vrouwtje wat met stefano gaat. heb het toevallig een keer gekeken en toen kwam zij in beeld echt een stoer wijf en da ist hondje ook

groetjes [naam]

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:03

runningkawa schreef:
Citaat:
zeker met een Jackrussel !) op puppycursus te gaan!

Sorry, maar onze jack russels zijn niet wilder of zo als andere honden.

Een hond opvoeden is hetzelfde als een paard opvoeden.
Gewoon consequent zijn.


Kawa, ik bedoeld er niet mee te zeggen dat jackrussels per defenitie wilder of zo zijn (heb ik ook niet geschreven!) , ik bedoeld ermee te zeggen dat het gewoon uberhaupt verstandig is om een cursus te volgen helemaal als je geen ervaring hebt met een pup opvoeden. Daarbij komt nog dat jackrussels erom bekend staan een over het algemeen wat strengere opvoeding nodig hebben omdat ze vaak een eigenwijs karakter hebben en lekker doen waar ze zelf zin in hebben, dat geeft toch niets dat ik dat zeg Verward

Btw, een puppycursus heeft niet alleen een leerzame functie het heeft ook een hele sociale functie en wel dat de pup gesocialiceerd wordt met leeftijdsgenootjes maar ook met andere oudere honden en dat de baas ook daar wat van kan opsteken...........

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 01:10

Ik denk dat een puppy-cursus erg leuk is, voor zowel de hond als ook voor het baasje Knipoog ! Zeker als je onzeker over e.e.a. bent! Je bent dan iig op de juiste plek om je vragen te stellen.
Ik wens je veel plezier met je pup Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 07:58

Puppycursus is altijd aan te raden. Het is echt heel gezellig al die kleine dreumessen bij elkaar die ook nog iets leren. Het is net de peuterschool, heel spelenderwijs je pup opvoeden. Bovendien leert je pup met andere honden omgaan, iets wat ook wel belangrijk is.
Wij (en de hond) hebben met veel plezier de cursus gedaan. Na twee keer cursus wist ze het al op zaterdagochtend: piepen en kwispelen en drammen voor de deur van de auto zo van "gaan we nou??"
Daarna hebben we ook nog GG1, GG2, Behendigheid en Ringtraining gedaan waardoor we nu een heel vriendelijk gehoorzaam hondje hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Annienke, beegee, chocky84, Christel1, criollo_yess, Eelmo, Esmee_RS, Gee, Jannie79, Laurahh, lynn_Joy, Macs, marit1999, Marocje, MieLo, Mitch_Beauty, ryukapple, Saintelette, viphorse, VosjeN, xAlice, Xayah, YandexBot en 151 bezoekers