paard loopt in twee delen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

paard loopt in twee delen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 21:49

wat bedoelen ze hier precies mee.
mijn instructeur zegt dat luuk dat dus ook doet om zijn rug te ontlasten vanwege de rugspieren die die nog niet voldoende ontwikkeld heeft. maar wat is het nou precies en hoe ernstig is het?
en wat kan ik er aan doen om het weer beter te laten worden?

Love the life that you live, live the life that you love


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:03

als je instructeur dat zegt dan kan je toch ook aan hem vragen wat hij er mee bedoelt? hij kan het je waarschijnlijk goed uitleggen en hij vind het vast niet raar hoor als je het vraagt.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 23:50

woehaha, ik schoot een beetje in de lach.
Ik kan me nog herinneren dat mijn instructrice zei :
'je paard valt helemaal uit elkaar'.
Inmiddels weet ik wat ze bedoelde, maar toen zat ik te zoeken
naar de onderdelen die ergens in de bak zouden liggen Haha!
Dus idd, gewoon vragen *LOL*
Ik kan me voorstellen dat hij met 2 delen bedoelt dat hij niet
echt verzamelt loopt of dat de achterhand onafhankelijk van de
voorhand werkt. Maar ik heb die opmerking in ieder geval nog
nooit gehad, van geen enkele instructreur.
Dat paarden hun rugspieren willen ontlasten is duidelijk. Als ik op jouw rug ga zitten zou je dat ook willen. Er zijn allerlei longeertechnieken om de rugspieren van een paard te trainen zodat het paard het makkelijker vindt om een ruiter te dragen. Ook het verzameld rijden draag bij tot een verbetering van de conditie van de rugspieren. Maar je instructeur zou hier alles over moeten weten ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:48

Het paard loopt dan heel erg lang en zoals pegasus zegt absoluut niet een beetje richting verzameling.
Hij loopt op de voorhand en het achterlijf komt er wel ergens achteraan.

Het is dus de bedoeling dat jij hem er van achter neer bijdrujft wat je voor wat opvangt zodat hij wat korteer in het lijf gaat lopen.

Maar zoals gezegt is het niet raar om het aan je instructeur te vragen.
Integendeel, als je iets vraagt geef je aan dat het je interreseert wat hij verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:58

Niet banketstaaf bedoelt hoor, maar dit is er eentje voor het geheimtaal verhaaltje wat regelmatig in de hoefslag staat! Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 23:28

Pipo schreef:
Niet banketstaaf bedoelt hoor, maar dit is er eentje voor het geheimtaal verhaaltje wat regelmatig in de hoefslag staat! Haha!


sorry hoor maar wat heb ik hieraan?
ik gahet morgen gelijk aan mijn instructeur vragen wat hij er nou precies mee bedoelt. hij heeft me toen wel een uitleg gegeven maar die is eigenlijk alweer een beetje weg gezakt Frusty

verder ben ik nou hard bezig om hem er vanachter er bij te rijden maar als die rugspieren nog niet voldoende ontwikkeld zijn is dat toch wel weer iets lastiger voor hem.

verder longeer ik hem 3 keer in de week met elastiek en dan ontspant die echt super goed....

Love the life that you live, live the life that you love

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:33

De voor- en achterhand moeten met elkaar in verbinding staan door een (niet weggedrukte!!!) rug. De achterhand moet door middel van de rug de voorhand als het ware optillen (verzameling).
Als je paard uit elkaar loopt, of in twee delen valt, dan is die verbinding in de rug er dus niet. Meestal drukt het paard de rug dan weg naar beneden. Van verzameling is er dus geen sprake. Vaak gaat het wegdrukken van de rug ook nog vergezeld met het wegrennen onder de ruiter. Maar dat hoeft niet het geval te zijn.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers