Chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 09:17

Onlangs heb ik een nieuw paard gekocht. Beestje is nog niet gechipt. Nou kan het via de KNHS of via het KWPN. Bij alle twee de manieren moet de DA ook komen, extra kosten dus. Weet iemand een andere manier? Heb me laten vertellen dat het vorig jaar op de KWPN-keuring kon b.v. in Midden-Beemster. Is er hier iemand die dat mischien ook dit jaar gaat doen? Zo, ja graag info daar over. Dank, UniferB


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:21

Chippen kan bij voldoende deelname altijd op de keuringen van allerlei stamboeken, dus ook het kwpn.

Verder, je kan zo'n chip-consulent opzoeken, paard mee, en chippen maar. KNHS weet wel wie dat mogen en kunnen. Als je naar die mensen toegaat met je paard, dan kost dat helemaal niet zo erg duur, je hebt de dierenarts niet nodig daarbij en het paspoort wordt dan ook meteen aangevraagd...je krijgt het vanzelf wel thuisgestuurd...makkelijk!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:32

Moet je de KNHS dan gewoon bellen?? Die van mij is ook nog niet gechipt namelijk!!??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:57

2 weken geleden (nee daar heb je wat aan Frusty ) was er een chipactie bij de dierenarts. Ik heb Polly toen ook laten chippen en je krijgt dan vanzelf het registratieformulier thuis, het stamboek (nsps) vertelde mij dat ik de papieren en een van de barcodes (krijgt er 4 mee) moest opsturen en dan kwam het in orde.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:12

Voor Imker heb ik gewoon de DA gebeld, en die is gekomen met een chip in een hele grote naald. Zij had ook papieren bij zich, die ik op moest sturen naar de KWPN en dat is perfect gegaan.

Toos paardloos

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:18

niet chippen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:19

Ik hoop niet dat ik nu een enorme discussie losmaak, maar als je wedstrijden wilt rijden dan zul je toch moeten chippen. Daarbij wordt het over een jaartje of wat zo dat je paard niet meer naar de destructie of slger kan zonder chip. Ik mijn oude pony ook laten chippen omdat ik niet wil dat als het zover is hij eerst nog gechipt moet worden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:26

Onze paarden zijn ook gewoon thuis door de veearts gechipt, de enige extra kosten waren de voorrijkosten. Ik was de laatste keer 100,- gulden kwijt 52.50 voorrijden en de rest voor de chip + inbrengen. Kreeg ook gelijk een formulier mee voor de NDG en het KWPN. De voorrijkosten kun je evt nog delen als er iemand anders op stal de veearts nodig heeft.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:29

Maak wel even een kopie-tje!!!! ik had namelijk de paieren naar de KNHS opgestuurt en was vergeten een kopie te maken Frusty waren me papieren kwijt!!! Boos! dus ook de barkodes enz. maar ja aangezien ik geen nummer wist....gelukkig bleek later dat ze wel mijn paspoort op hadden gestuurt maar naar een verkeerd adres Scheve mond ! dus even kopieren want je wwt maar nooit!


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:29

zolang ze me niet verplichten doe ik het ook niet. ik vind het onzin.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:45

Da's prima. Zolang je niet op concours wil mag je op dit moment er nog voor kiezen om je paard niet te chippen. Ik denk zelf dat het vrij snel verplicht zal worden, zeker nu paarden een aparte stutus krijgen bij MKZ is het heel belangrijk dat ze goed geïdentificeerd kunnen worden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:31

Katja schreef:
Ik hoop niet dat ik nu een enorme discussie losmaak, maar als je wedstrijden wilt rijden dan zul je toch moeten chippen. Daarbij wordt het over een jaartje of wat zo dat je paard niet meer naar de destructie of slger kan zonder chip. Ik mijn oude pony ook laten chippen omdat ik niet wil dat als het zover is hij eerst nog gechipt moet worden.


Je kunt ook beargumenteerd voor DNA-onderzoek kiezen!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 15:26

Dank voor de antwoorden. Ik weet inmiddels waar ik teracht kan.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:32

Fitzroy"]
[quote="Katja schreef:
Ik hoop niet dat ik nu een enorme discussie losmaak, maar als je wedstrijden wilt rijden dan zul je toch moeten chippen. Daarbij wordt het over een jaartje of wat zo dat je paard niet meer naar de destructie of slger kan zonder chip. Ik mijn oude pony ook laten chippen omdat ik niet wil dat als het zover is hij eerst nog gechipt moet worden.


Je kunt ook beargumenteerd voor DNA-onderzoek kiezen!
[/quote]

Die optie kende ik niet. Maar hoe werkt dat dan? Je hebt neem ik aan dan DNA van tenminste 1 van de ouders nodig. Hij is geïmporteerd uit Engeland dus dat lijkt me een langdurige kwestie worden en als er iets gebeurt dan zou dat letterlijk uitstel van executie.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:54

Katja, Jura en Eyes kunnen je daar waarschijnlijk alles over vertellen. Het is voor hun paarden Razinda en Cres zo gedaan.
Misschien moet je ze even PB-en.

Ik weet alleen wel dat de KNHS er niet happig op is en dat je echt met goede argumenten moet komen!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:17

Hij is nu al gechipt. Heb ik vorig jaar laten doen samen met de wedstrijdpaarden. Maar bedankt voor de tip, het is interessant om te weten dat er alternatieven zijn die door de KNHS niet naar buiten worden gebracht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 89 bezoekers