Tips gevraag voor het kopen van een trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Tips gevraag voor het kopen van een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 12:16

Er zijn plannen om een gebruikte 2-paardstrailer aan te schaffen, nu weet ik dat ik goed op de vloer moet letten, maar hebben jullie nog tips?

Wat vinden jullie belangrijk bij een trailer en wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken?

Vertel vertel vertel! Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:40

Is er niet een soort Bovag aankoopkeuring voor trailers, net zoiets als voor 2e-hands auto's? Ik heb laatst mijn trailer een onderhoudsbeurt laten geven en dat was wel een Bovag keuring.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:07

Vraag Manon 2, die heeft pas een trailer besteld
Of zoek op topics van haar, die gaan bijna alleen over trailers Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 13:21

Ja, maar die ging een nieuwe kopen en in mijn geval wordt het een gebruikte.... Haha!

Ik ga die topics zeker even lezen om meningen over trailers te lezen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:46

Hihi, het viel wel op he! Al mijn topics gingen alleen maar over trailers.

Ik heb ook gekeken naar een gebruikte en ik heb me inderdaad ook zitten afvragen of je m kan laten keuren. Heb ik uiteindelijk niet uitgezocht omdat ik toch een nieuwe heb gekocht.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:56

Rotte bodems is leuk bedacht, maar als je dat stadium hebt bereikt, dan ben je al ver heen. Meestal zijn bodems niet rot, maar wel bezig het te worden. Het gaatje waar het tussenschot in staat is daar een mooi controlepunt voor, als daar de bodem goed is, dan is het aannemelijk dat de rest ook wel goed is.
Verder even kijken of het ijzerwerk onder de bodem er een beetje fatsoenlijk uitziet, of de elektriciteit er goed uitziet en werkt en of ie wel remt. Pas op met heel erg schone trailers, als je niet ziet dat ie gebruikt is zonder dat daar een hele goede reden voor is (toetsbaar!!) dan moet je rekening houden met de mogelijkheid dat men iets probeert te verbergen.
Aan de andere kant, ik heb een rotte trailer gekocht, echt zo gaar als een klontje boter. Drie maanden sleutelen en ik heb weer een perfekte trailer, zo goed als een nieuwe maar voor minder dan 1/3 van de nieuwprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:28

Naar onze zoektocht naar een 2e handse trailer zijn wij tot de conclusie gekomen dat als je een nette trailer zoekt, ongeacht leeftijd, je misschien 1000 gulden minder betaald.
De enigste die goedkopeer waren, waren dus de echte afgerakte dingen.
En daar waren wij niet naar opzoek, omdat dat 3 maanden knutselen, voor ons niet is weg gelegd Haha!
Dus wij hebben uiteindelijk een nieuwe gekocht.
Dan weet je zeker dat hij nergens rot of bijna versleten is.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:46

runningkawa schreef:
Naar onze zoektocht naar een 2e handse trailer zijn wij tot de conclusie gekomen dat als je een nette trailer zoekt, ongeacht leeftijd, je misschien 1000 gulden minder betaald.
De enigste die goedkopeer waren, waren dus de echte afgerakte dingen.
En daar waren wij niet naar opzoek, omdat dat 3 maanden knutselen, voor ons niet is weg gelegd Haha!
Dus wij hebben uiteindelijk een nieuwe gekocht.
Dan weet je zeker dat hij nergens rot of bijna versleten is.


Mee eens Haha!

Mieke, let echt vooral (druk ik je op je hart) op de wielen! Staan ze recht onder de trailer en sporen ze ook. Van de 2de handsjes die ik gezien heb was dat er slechts bij een het geval, en die is het toen niet geworden omdat ik door met wat geld erbij te leggen een nieuwe kon kopen. Ga eens bij Ton Castricum kijken in Winkel.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:44

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ben trouwens zelf niet degene die de trailer gaat aanschaffen, maar een vriendin van mij. Wel zal ik hem waarschijnlijk ook gaan gebruiken, dus heb ook belang bij een goede trailer! Haha!