Een ontploffende colafles met een staartje*update*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Een ontploffende colafles met een staartje*update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:04

Vorige week zondag was ik jarig en mijn dochter van acht mocht cola uit de koelkast pakken. Ze pakte de plastic fles, wilde de koelkastdeur dichtdoen en kreeg daarbij de fles tegen haar gezicht. Op dat moment vloog de bodem uit de fles en kreeg ze deze in haar mond.
Ik rende op haar geschreeuw af en schrok me gek van al het bloed. Dapper als ik ben riep ik meteen mijn man Bloos Hij kwam ook aangerend en heeft haar schoongemaakt en nagekeken. We zijn naar de E.H.B.O. geweest maar gelukkig hoefde er niets gehecht en was er niets gebroken. Wel had ze een hele zere kaak, pijn in haar mond en losse voortanden. Voor die tanden moeten we morgen naar de tandarts.

Ik heb de volgende dag de Aldi gebeld om het te melden, ik vond het toch vreemd dat die fles zomaar uit elkaar kon knallen.

Nu kreeg ik eerst een telefoontje van een Aldi-medewerker dat hij een cadeautje voor mijn dochter wil komen brengen en vervolgens een telefoontje van de flessenfabrikant dat ze de fles willen ophalen om te onderzoeken. Ik ben benieuwd wat de uitkomst daar van zal zijn.

Ik heb nog nooit eerder een ontploffende plastic fles meegemaakt. Ik dacht altijd dat die dingen onbreekbaar waren.
Laatst bijgewerkt door Percy op 19-06-02 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:07

Je hebt wel dat als ze heel lang in de zon staan, dat ze open spuiten als ze worden opengemaakt. Beterschap voor je dochtertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:35

Jekkie wat eng. Heel veel beterschap voor je dochter.

Ik ben ook wel benieuwd naar het onderzoek, laat je het ons weten als er een uitkomst is?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:49

Wel fijn dat er door de Aldi zo op gereageerd wordt. Wat zul je geschrokken zijn! Beterschap voor je dochtertje.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:56

Ik heb er wel eerder van gehoord, maar niet "meegemaakt". Wel 'n "eng" verhaal hoor.
Zal wel een zootje geweest zijn toen.
Laat idd even weten wat de uitkomst van het onderzoek is.

:evaw:

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:13

Er is ooit een limonadefabrikant faliet gegaan door ontploffende flessen. Dat had toen te maken met onregelmatigheden in het glas, geloof ik.
Ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Beterschap voor je dochter, hopelijk houd ze er geen cola-flessen-fobie aan over.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:25

ze knallen ook uit elkaar als je ze laat vallen *ik spreek uit ervaring Haha! *
beterschap voor je dochtertje wat zal zij geschrokken zijn!.....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:20

ikke schreef:
Er is ooit een limonadefabrikant faliet gegaan door ontploffende flessen. Dat had toen te maken met onregelmatigheden in het glas, geloof ik.
Ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Beterschap voor je dochter, hopelijk houd ze er geen cola-flessen-fobie aan over.


Dat was Exota. Marcel van Dam maakte de zaak toen aanhannig. Later bleek dat er maar 1 fles geknapt was. Hij maakte van een mug een olifant maar de boel ging wel failliet.

Maar Percy maar goed dat je melding hiervan bij de Aldi gedaan hebt. Bij jouw dochter is het nog redelijk afgelopen maar je moet er toch niet aan denken dat haar hele gezichtje geschonden was.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:25

O jeetje, wat rottig, maar wel een beetje goed dat de aldi zo reageerd, sterkte met je dochtertje, losse voortanden, zeker geen pretje, heeft mijn zussie ook gehad.


STERKTE VOOR HAAR!!! TOI TOI TOI!!!

. . .
. . .
. . .

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:06

Het kan wel vaker gebeuren, vooral als het warm is enzo, ook al staat ie in de koelkast.. Meestal spuit het dan met het openen van de fles, maar het kan ook wel eens tot een ontploffing komen. Zo ook nog vandeweek bij ons in de supermarkt. Ik werk er nu 3 jaar, 2 dagen per week en heb het ongeveer 4 a 5 keer meegemaakt.. en het is idd gevaarlijk.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:28

Gossie, wat zielig zeg voor je dochtertje.
Zo heb ik eens een incidentje gehad met een fles curry.
De fles was nog verzegeld, en de inhoud was nog meer dan een jaar houdbaar.
Toen ik de verzegeling er afhaalde en de dop eraf wilde draaien, explodeerde de hele boel.
De inhoud bleek verrot te zijn, en door de gassen die daardoor vrijkwamen, is de fles geknald.
Dat verwacht je toch niet bij een verzegelde fles en zo'n houdbaarheidsdatum.
'k Stond er echt versteld van hoe een klap dit gaf, dat had ik echt nooit verwacht.
Ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. "opgelost" gaat worden !

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:48

He gut, beterschap voor het kleintje..
Citaat:
De fles was nog verzegeld, en de inhoud was nog meer dan een jaar houdbaar.
Toen ik de verzegeling er afhaalde en de dop eraf wilde draaien, explodeerde de hele boel.
De inhoud bleek verrot te zijn, en door de gassen die daardoor vrijkwamen, is de fles geknald


Dat heb ik een keer gehad met een blikje kattevoer..... Smerig, de saus zat tegen het plafond > 3 trays whiskas gekregen, speeltjes voor de kat en nieuw gewit plafond...

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:33

Tjee, jullie moeten wel geschrokken zijn zeg. Heeft je dochterje er nog erg veel last van? En hoe is 't met d'r tanden afgelopen?

Nou heb ik zelf bij een fabrikant van plastic (PET) flessen gewerkt en ik weet dat die flessen getest worden door ze gevuld van minimaal 2 meter hoogte te laten vallen. Dat moeten, en kunnen, ze doorstaan. Jullie hebben dus ongelukkig genoeg een exemplaar gehad dat niet aan de specificaties voldeed. Wel goed van de fabrikant dat ze de fles willen hebben om te onderzoeken want dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren.

In ieder geval sterkte er nog mee.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:38

Dniesy schreef:
ze knallen ook uit elkaar als je ze laat vallen *ik spreek uit ervaring Haha! *


Ik ook... heb ooit eens een 2-literfles cola laten vallen vanaf anderhalve meter hoogte, viel uit het binnenrek van de koelkast. Die fles bleef maar als een gek rondjes draaien op de keukenvloer, ik schrok me echt lam. En de hele keuken (wit!) onder de bruine plakzooi, heb uren moeten boenen, bah.

Maar een fles die spontaan ontploft? Brr... jullie zullen echt wel geschrokken zijn! Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 23:48

Ze wil in elk geval geen cola meer drinken Knipoog

De schrik zit er goed in bij haar maar het was natuurlijk wel heel interessant om alleen Danoontjes te eten op school in plaats van boterhammen.

Worden alle flessen getest Alvaron of doen ze steekproeven? Deze fles was al aangebroken geweest, ik dacht dat er dan niet meer zoveel druk op kon staan.
Ik laat zeker horen wat de uitkomst is maar ze hebben de fles vandaag nog niet opgehaald.

Mosterd of Curry op je behang of gewitte plafond is ook niet echt lekker Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 00:03

Jeetje zeg, wat een geluk dat het zó is afgelopen! (Danoontjes zijn natuurlijk wel een stuk lekkerder dan boterhammen Knipoog !)
Heeft je dochter nog pijn, of is het ergste al over?

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:06

die flessen worden alleen maar via steekproeven getest natuurlijk

zou jij nog limonade kopen als je wist dat elke fles die je koopt al eens tegen de vlakte gegaan is??? Knipoog

maar ondanks die steekproeven zal de kwaliteitscontrole dan toch wel niet zeer goed geweest zijn
normaal gezien worden de machines enzo afgesteld en bijgesteld naargelang de resultaten van die steekproeven

wel positief dat ze de bewuste fles willen onderzoeken

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 13:28

De colafles is inmiddels opgehaald en onderzocht maar ze begrijpen niet waarom de fles ontploft is. Het was wel duidelijk te zien dat hij ontploft was.
Mijn dochter is inmiddels twee trays colablikjes en een cd van K3 rijker en nu maar hopen dat haar tand nog vast gaat zitten.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:07

Percy schreef:
De colafles is inmiddels opgehaald en onderzocht maar ze begrijpen niet waarom de fles ontploft is. Het was wel duidelijk te zien dat hij ontploft was.
Mijn dochter is inmiddels twee trays colablikjes en een cd van K3 rijker en nu maar hopen dat haar tand nog vast gaat zitten.


Toch wel netjes afgehandeld!
Kon de tandarts niets doen aan die losse tand dan?

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:38

Wat zullen jullie vreselijk geschrokken zijn!!!

Het zal wel in het weer zitten ofzo want onze zoon heeft vorige week zijn opa en oma een grote schrik bezorgd toen hij daar logeerde!

Ze vroegen hem of hij even een glas uit de keuken wilde pakken....
Ze kunnen zo de keuken in kijken en hij deed heel normaal het keukenkastje open.......valt dat hele kastje van de muur Verward

Hij is er met een schram op zijn hoofd en wat blauwe plekken vanaf gekomen maar hoe dat nou heeft kunnen gebeuren,de keuken is 2 jaar geleden geplaatst en hoort toch echt langer mee te gaan Verward

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 16:48

een losse tand is heel vervelend.... Daar is niks aan te doen, tenminste ook niet in mijn geval... Als er een zenuw is afgestorven is het helemaal vervelend...

Hopen dat alles meevalt!!


Ben je al aan het swingen op k3?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 22:05

Ik swing de pan uit Haha! Ik verheug me ook enorm op mijn eerste concert sinds jaren in augustus. Jawel: K3 in het circustheater! Ach, je moet wat overhebben voor je kinderen nietwaar *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiki1976 en 16 bezoekers