Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shan schreef:Ik neem aan dat evt. medische problemen uitgeschakeld zijn.
Je kunt proberen haar eens een paar weken te rijden met een bijzetteugel vanaf de singel tussen haar voorbenen door naar het bit (als stootteugel dus. alleen maar goed voorwaarts rijden verder geen ingewikkelde dingen doen. (probeer eerst even aan de longe hoe ze hier op reageerd)
Citaat:Ik ersoonlijk heb een reflex dat ik met de rechterhand automatisch een paar dreunen om de oren geef bij steigeren of dreigen daarmee
Citaat:dat lijkt me niet zo verstandig om gelijk een paard weer in de hulpteugels te zetten
Citaat:Ik heb niets tegen een paar flinke klappen op ze kont, maar een paard voor zijn hersens slaan, dat doen we niet.
Citaat:ben ik van mening dat je het probleem alleen kunt oplossen door het op te zoeken. op de manier die jij beschrijft (bijzetteugel) wordt het werkelijke probleem, het steigeren, ontweken.
Citaat:en das heel wat anders dan zn hersens inslaan....
loess schreef:ten eerste vind ik dat het niets met geweld te maken heeft en ten tweede ben ik van mening dat je het probleem alleen kunt oplossen door het op te zoeken. op de manier die jij beschrijft (bijzetteugel) wordt het werkelijke probleem, het steigeren, ontweken. Het paard moet de link kunnen leggen dat stijgeren fout is en dat begrijpt hij alleen wanneer hij op het moment dat hij dat doet, aangepakt wordt.