Waar ik me zo aan kan ergeren...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 08:23

bij mij op de manege waren we in het begin met een hele leuke groep meiden. met een groep van 8 personen.
vorig jaar ruilden 2 meiden de paarden in voor jongens. En lopen nou alleen maar door de straten te zeulen, op zoek naar een jongen.
maar nou stoppen er alweer 2 meiden. waar onder mijn half zusje, die notabene een eigen pony heeft! Ze hebben allebei vriendjes, die paarden niks aan vinden.

van de andere 4 die overblijven zijn er 2 al veel minder fanatiek geworden. ze vinden het ook niet meer leuk om bij de manege rond te hangen en met elkaar wat te gaan doen. Ik vind het echt zo ontzettend jammer, want we waren altijd zo'n leuke club met elkaar.

Vooral van m'n zusje vind ik het zwaar tegen vallen. Ik rij af en toe op haar pony. maar het is een pony, en daar ben ik gewoon veel te groot voor om er verder met te rijden. ze zal verkocht moeten worden. Arm beest, ze was zo gehecht aan m'n zus...


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 08:55

Ja, dat gebeurt zo vaak. Heb meisjes zien komen en gaan bij ons op stal. Vriendje = niet meer paardrijden op de een of andere manier. Zelf zou ik dat absoluut niet doen.

Tsja, de bent jong en je hebt interesse in paardn en jongens.. alleen erg jammer dat dat voor veel mensen niet samen kan gaan

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:05

bij mn vriendin op de manege zie je het ook heel veel...
echt dat je je af gaat vragen huh???
als het echt n hobby van je is kun je het toch altijd nog combineren...
de meeste vriendje op onze leeftijd zijn toch maar van korte duur...

bij mij in de les is ook n meisje gestopt dus ik natuurlijk vragen waarom 'omdat ik er al zolang op zit' zat ze "pas" 5 jaar erop...
ik zit er ruim 8 jaar op maarja...
mijn passie blijft het wel hoor!!!!!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:29

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:43

Nou inderdaad!!! Je laat een pony (die je trouw is en blijft) toch niet stikken voor een jongen???
Ik heb het altijd gecombineerd en zal dat ook blijven doen. Mijn ouders voorspelden ook dat ik met 14 jaar zou stoppen, maar niet dus!!! *LOL*
Paarden zijn en blijven mijn passie en mijn vriend moet dat kunnen accepteren net als ik zijn hobbies accepteer

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 09:49

mmm, mijn ouders zitten nou ook altijd zo van: wanneer ga jij nou eens uit? mmmm, ik vind uitgaan dus echt 3x niks!
ik heb al een vriendje. en zij hebben thuis ook 3 paarden staan. dusse hij vind het helemaal niet erg dat ik een 'paardengek' ben.
als ie het wel erg vond, moest ie zich maar aanpassen bij mij!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:49

Als ik een vriendje krijg, zeg ik het hem altijd: Mijn paarden gaan voor!!! Wel hard natuurlijk, maar als ik zou moeten kiezen, zijn het gewoon de paarden die voorgaan. Punt uit. Mijn lieve paardjes heb ik al 7 jaar, en jongens zijn er genoeg.
Gelukkig heb ik nou een hele lieve vriend die dat ook accepteerd. Lovers

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 09:51

Op 2001-05-14 10:49, schreef carola:
Als ik een vriendje krijg, zeg ik het hem altijd: Mijn paarden gaan voor!!!

ik zei altijd: als je verkering met mij krijg, krijg je ook verkering met mijn paard!:))

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:01

Meneer moet van goede huizen komen als ie wil concurreren met Iwaldo! Lachen Lovers

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:37

Toen ik wat met Robert kreeg, heb ik meteen tegen hem gezegd dat paardrijden mijn leven is en dat hij het kan accepteren of niet. Als hij het niet zou accepteren, kon hij beter meteen vertrekken voordat ik echt van hem ging houden.

En hij verheugt zich nu al op ons toekomstige boerderijtje met stal, bak en weiland! Lovers

Dus het gaat prima samen, paard en vriend!
Maar ik heb het idd ook erg vaak gezien. Lekker paardrijden tot ze een jaar of 14 zijn en dan komen de jongens in het spel.

En de echte paardenliefhebbers blijven over.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:12

Ik zie dat ook bij onze club. Veel mensen hebben gewoon 'altijd al' paarden thuis staan en rijden dan nog zo'n twee keer per week een beetje weet je wel. En dan meer omdat je dan je clubleden spreekt dan om het paard te trainen.

Ik kan me dat echt niet voorstellen, mijn paard gaat bijna voor alles! Ook voor jongens!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:17

dat ging ook zo bij mn verz pony's. eerst gingen een vriendin en ik altijd samen, toen kreeg zij een vriendje en plotseling was de paardenliefde veeeeel minder. Bij mij is t tot nu toe altijd gebleven en t blijft ook altijd. tuurlijk wil ik ook af en toe wel lekker bij mn bf op de bank hangen maar ik zorg er altijd voor dat ik ook naar de paarden kan.
mn vriendin is al heeel lang niet meer bij de pony's geweest, ook voor de MKZ niet. nu er veulens zijn wil ze plotseling ook weer heel graag maar ondertussen kan ik steeds bellen naar de boer en zit zij op haar luie reet te drinken en te blowen, ook rookt ze bij de paarden en daar heb ik dus een s*****hekel aan en dat weet ze ook wel.
ach niet iedereen blijft altijd van paarden houden

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:43

zo gaat het meestal he, jonge meisjes/jongens zijn gek op paarden en dan komt de pubertijd, weg paarden, de echte(zoals de meeste bokkers) blijven over, ik dus ook, in mijn les vroeger waren we ook met zn 8en, een hele hechte groep en outsiders konden het wel vergeten om erbij te komen. van die 8 is er 1 nu haar 2e paard aan het verpesten, zo zonde echt een geweldig beest kon alles maar ja, wel jong, en zij vertiefd nu haar paard net als haar Z pony hiervoor. een ander rijdt nu wedstrijd op een paard en laat haar haffie die ze al 5 jaar heeft links liggen,(ik snap dat niet) 2 zijn er gestopt, ik ben doorgegaan, mn beste vriendin heeft een verzorgpaard, een ander werkt op een manege, en de laatste van ons achtal heeft ook een eigen pony gekregen, en wat doet ze ermee..niks, wat kunnen mensen toch veranderen, van de 8 is er dus maar bij 3 de LIEFDE voor paarden gebleven. word er gewoon verdrietig van, kijk als je helemaal ophoud ok, maar als je ten koste van je paard doorgaat, of alleen om te winnen, nee daar kan ik ook kwaad om worden. Net als Kimmy's zusje dus, snap best dat je bij je vriend wil zijn, maar dikke kans dat die zo weer gevlogen is, en je pony die je altijd trouw is gebleven moet er ten koste van die vriend maar aan geloven, bij mij komt ook mn paardje eerst hoor!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:53

Ik sprak laatst met iemand en die had de volgende verklaring ervoor:
Vrouwen zijn van nature verzorgende types en die willen graag wat te verzorgen hebben: een hond, een kat of een paard. Tegen de tijd dat de hormonen op beginnen te spelen, gaan ze dat verzorgende overbrengen op de jongens en dan hebben ze de paarden niet meer nodig.

Tja, het is een beetje apart, maar er zit op zich wel wat in. Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:11

Jahaaa... Irritant he? Weet je wat ik nog irritanter vind? Meisjes die hun paarden mee naar hun vriendjes nemen. Dus paard mee op sleeptouw, flink nat en moe rijden, want dat maakt indruk. Vervolgens afstappen, paard aan het hek knopen en er niet meer na om kijken tot ze naar huis moeten. GRR. Koop dan een fiets!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:15

bij mijn zusje gaat het zo: stapt gelijk op haar pony. pakt een zweep en dan gaat haar pony van dribbelen. en dan flink hard door de bak heen crossen, en het beest maar gek maken. 1 keer heb ik haar zo van die pony af gerukt he?! het snolletje, ze moet niet denken dat ze alles kan maken met die pony. En ze is nou zo goed als gestopt met het rijden, wil ze een paardenhouderij opleiding volgen!!!!!! en het mag ook nog, terwijl ik het niet mocht. Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kimmy op 2001-05-14 13:15 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:25

Dat zul je nu juist zien bij die grieten die het allemaal gemakkelijk kunnen krijgen op het gebied van paarden. Diegenen die geen eigen pony hebben die willen zo graag en dat zijn vaak de "echten", de volhouders die later ermee doorgaan, ongeacht of ze nu wel een vriendje hebben of niet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:57

Dat gebeurt idd best vaak!! Maar ik ben zo echt niet he!! Ik heb zo lang moeten zeuren en wachten op een eigen pony.. die helemaal van me eigen is (heb vroeger nl. wel een deelpony gehad) Nu heb ik er een en laat hem nóóit meer los. Ik hield best veel van m'n ex, maar hij had tegen me gezegd die pony eruit of ik.. dus heb ik het uit gemaakt! daar kan ik echt niet tegen.. mijn nicht is ook gestopt met rijden, had nog geen eigen paard, wilde ze wel heel graag.. komt er een leuke jongen en stopt ze meteen! dat was ook de reden dat ik nooit een eigen pony mocht.. mijn moeder is vroeger ook gestopt met rijden toen ze mijn vader leerde kennen Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:33

wat dat betreft heb ik het dan maar goed getroffen met mijn vriend! Anderhalf jaar geleden kreeg ik iets met hem, ik reed toen niet meer op de manege (ik was die klote manege na 8 jaar zat) maar had 2 verzorgpony's. Marjon & Pinky. Hij heeft nooit moeilijk gedaan als ik naar hun wou ipv naar hem. Een paar maandjes later moest Pinky verkocht werden, en hij steunde me erg. Gelukkig mocht ik hem kopen en ondertussen is Pinky al weer ruim een jaar van mij! Als mijn vriendje hier is en ik wil/moet naar Pink gaat hij altijd mee, hij vind het echt boeiend om Pinky grasjes te voeren Knipoog Is kei lief als je die 2 bezig ziet hehe. Hij zal ook nooit moeilijk doen als ik naar Pinky, Marjon of Mysty wil! Echt relaxed dus Lovers

Groetjes, xxxjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:44

Tja Kimmy, zo gaat dat heel vaak. Ik ben nu 26 jaar en rij sinds mijn 13e bij de manege waar ik nu zit. Daarvoor zat ik bij een andere manege. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik rij nog steeds met dezelfde vriendinnen in de les als 13 jaar geleden, leuk he! Een groepje van 5 meiden. MAar verder zijn bijna geen mensen meer te bespeuren die vroeger ook reden. Wij horen wel tot de harde kern mag ik zeggen. Maar dat zie je dus vaak he, pubertijd, jongens, dag paarden! Trek je er niks van aan, blijf gewoon lekker je hobby uitoefenen, het is toch altijd een komen en gaan van mensen.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 20:44

QOUTE:Nou, ehh, ik kan me wel voorstellen dat als je 5 jaar op de manege rijdt, je het rondje links en rechtsom op een gegeven moment wel kent. Dan moet je dus of een eigen/bijrijd paard krijgen, en anderen stoppen er dan mee. END QUOTE.

Ik denk dat je dan op zoek moet gaan naar een betere manege! De Maneges waar ik heb gereden, op de ponyclub na, hadden paarden die toch zeker wel M oefeningen en misschien nog een paar Z konden lopen. Tuurlijk zijn er mindere paarden, maar er zijn dus ook mindere ruiters die niets doen tenzij de instructrice iets zegt en geen initiatief nemen om verder te komen.
Als je idd zo'n ruiter bent die niets zelf doet en achter de rest aanhobbelt tenzij de instructrice er iets van zegt... ja dan kom je niet verder, maar of een bijrijdpaard dat oplost? Als je je qua niveau gaat vervelen en je rijd het hoogst haalbare op die manege dan zou ik om prive lessen vragen en duidelijk maken dat je meer wilt leren!
Enneh, niet iedereen leert even snel je ziet mensen die 2 jaar rijden waarvan je denkt dat ze al minstens 10 jaar rijden en mensen die 10 jaar rijden die je het liefst op een beginners les stopt....

Lachen


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 20:29 ]</font>

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 20:59

Nou ja, vrouwen zijn niet veel beter hoor. Toen ik mijn paard kocht dacht iedereen ook dat het maar voor een paar jaar zou zijn. Ik heb haar nu 15 jaar, dat ze haar langste tijd gehad heeft wordt zo af en toe duidelijk, maar zolang het gaat, gaat het. Daarna zien we wel verder.
Een vrouw in mijn leven? Ik zie wel, er zijn er niet zo veel die paarden en Land -Rovers kunnen waarderen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:05

Lovers Ik ben gek op paarden en Land Rovers en ken zat meiden dito !!
Dus als je van stevige vrachtwagen chauffeuzes met D-pony New Forest verkiest??
stuur ik mijn vriendin naar je toe *LOL*

Ik ben inmiddels ruim 4 jaar getrouwd en mijn man rijdt nu ruim 1 jaar ook paard, weliswaar western.... Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:10

Wat is er mis met western?
En ja, ik ken wel vrouwen die die combinatie kunnen waarderen. Misschien een kwestie van geduld, ik zie wel.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:29

Als ik een vriendje neem, dan moet hij van paarden houden doet hij dat niet en wilt hij mij niet naar mijn pony late ngaan of zo, dan moet hij maar oprotten! Boos!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, CharleyT, Kimmej en 44 bezoekers