Hoeveel kosten veulens in Europa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Hoeveel kosten veulens in Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:04

Ik heb DC gekocht toen ze nog maar drie maanden was. Ze was al halterbroke en kon voetjes geven, maar verder niets. Ze is een registreerde Appaloosa en ik betaalde maar 400 Euro's. Niet veel dus! Nu weet ik wel dat als een jong veulen al in shows is geweest dat ze rond de 1320 Euro's vragen of een beetje meer. Nu zou ik graag willen weten hoeveel de veulens bij jullie kosten. Dat is dan de veulens die eigenlijk nog niet veel weten.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 01:21

Wat voor soort veulens bedoel je? Warmbloeden, QH`s, Appies?? Het valt me trouwens wel op dat de prijzen van Appies een stuk lager liggen dan bv. die van Paints en QH`s.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:11

Ik denk dat een beetje (warmbloed) veulen al gauw zo'n 2000 euro zal kosten. Maar dat zal per ras ook wel verschillen.

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:18

2000 euro zo veel, wow dat is het in USA veel goedkoper

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:22

Appies zijn hartstikke leuk hoor, als je rondvraagt zijn er vele liefhebbers voor...
maar als het er werkelijk op aan komt kopen weinig mensen werkelijk zo'n paard. Resultaat; in de pony-fokkerij zijn er wel wat app's, maar een echte markt is er niet voor....Voor de fokker is er weinig in te verdienen.
WEllicht dat ze nog wel gewild kunnen zijn als Quarter-achtige, voor de westernsport...maar de markt is erg klein in appaloosa's...

Het staat in geen verhouding tot de handel in Friesen en KWPN-ers....
De prijs van een Fries veulentje met redelijk papier ligt zo tussen de 4 duizend (hengst) en 10 duizend (merrie) gulden. Echter, toppertjes met hoge verwachtingswaarden kunnen echt duurder zijn.
Bij de Kwpn veulens is het volgens mij maar wat de gek ervoor geeft. Je hebt ze van ongeveer 2 duizend gulden, maar op veilingen loopt het soms op tot 50 (!) duizend gulden....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:15

ik heb een merens pony en ik weet niet wat zij gekost heeft als veulen, maar nu mijn pony ook drachtig is, (hoop ik) kan ik voor dat veulen zòn 3000 gulden vragen volgens de hengstenhouder. Het is een ras wat een zeer gering aantal heeft. Ik had ong 800 gulden verwacht. dus ik stond wel me mijn mond open toen ik dit hoorde. best wel veel geld voor een 1 jarige.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 07:33

Jemig, appies zijn best wel bekend in Amerika hoor! I viel bijna achterover toen ik die prijzen zag. Ik zou me dit dus nooit kunnen veroorloven. Ik denk dat inderdaad Amerika goedkoper is met de paarden.
Ja Pril, ik denk ook dat appies stukken goedkoper zijn dan de quarter horses en paints! Ik zag net in mijn appy blad voor een jaarling 2024 Euro's. Er zitten zelfs een paar tussen die 7040 Euro's kosten. Het ligt er volgens mij maar aan waar je ze koopt. Ik zou zoveel toch niet kunnen veroorloven hoor. Ik ga nu bijna bankrupcy met mijn probleem kind! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 24 bezoekers