Weer een nieuw probleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Weer een nieuw probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:11

Hey iedereen,
K'heb weer een nieuw probleemke bij mijne pony Boos!
Steeds als ik zijn hoofdstel zijn wil aan doen,moet ik de teugels losdoen en langs zijn hals laten glijden en dan weer vastmaken.Want meneerke heeft "schrik" als ik de teugels over zijn kop doe!Het is niet echt een big problem!Maar het zou fijn als hij nu nie zo ampetant deed en als ik zijn hoofstel EINDELIJK fatsoenlijk kan aandoen.Tips????
GRoetjes Julie

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:46

Gewoon met engelengeduld blijven proberen en de hemel inprijzen als hij het toelaat. Ik vind het overigens wel vreemd, laat het het hoofdstel wel goed aandoen? Gooi je misschien de teugels overzijn hals, ipv het laten "glijden"?
Gewoon rustig blijven en proberen.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 12:00

ik doe het altijd rustig aan,omdat hij anders hysterisch Haha! begint te doen.Vroeger (toen da hij nog nie van mij was)was hij door een man die hem wou opleren geslagen.gelukkig was het maar van korte duur,want mijn pony heeft dus gesteigerd en nu loopt die man heel zijn leven met een ijzer in zijn arm!eigen schul,dikke bult!ma kom,ik doe het dus altijd rustig,maar soms probeert hij mij gewoon uit.dit is niet het enige probleem dat ik heb gehad : ne tijd wou hij geen voltes rijden,hij wou geen halster aan,hij liet zich niet pakken in de wei,terwijl ik aan het rijden was schoot hij ineens weg(zonder reden),hij wou geen zweetdek aan,hij liet zijn hoeven nemeer opnemen enz...zo kan ik nog een tijdje doorgaan.Gelukkig zijn die problemen al opgelost Lachen !maar nu is er natuurlijk weer een nieuw Scheve mond !
Groetjes Julie

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:40

Dat klinkt wel erg of je pony je aan het uitproberen is !
Gewoon rustig blijven en kalm aan de dingen doen die je wilt doen, ook deze rage vliegt vast wel weer over Haha!
Ik zou er verder geen bijzondere aandacht aan besteden, dat brengt hem vast weer op een ander idee.
Vaak helpt negeren nog het beste, dus gewoon rustig aan zoals je altijd deed.
Succes !