jemig wat een verschil! een ander bit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:35

Ja het is zachter in de mond, en dat zullen ze wel laten merken, maargoed, goed je benen erbij en diep zitten, dan rij hem er waarschijnlijk wel doorheen!
Mijn pony heeft inderdaad ook zo'n bewegelijk hoofd, erg irri, ik rij er nu western mee, met een scharenbitje, maar m'n zusje nog dressuur en springen met een dubbel gebroken bitje, maar dat is niet echt een mooi gezicht, ze wil de hele tijd vluchten, en dan zit je niet echt ontspannen.
klein Extreme duivel is het!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:37

Idd reddy, dat merkte ik ook, ik had er altijd met een dubbelgebroken gereden, en nu rijdt ik haar sinds een paar dagen met en gewone bustrens, en ze wordt iedere keer makkelijker en fijner om te rijden.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:30

Bij mijn paard werkt het goed om af te wisselen wbt bit. Ik reed hem eigenlijk altijd op dikke, dubbelgebroken bitten. Hij heeft af en toe een periode dat hij gaat rennen met mij. Voor op concours heb ik dus nu een dunner bit. Volgens mij mag het eigenlijk niet eens, 18 mm....of misschien niet wel. Maar goed, nog even en dan mag ie stang&trens, daar doet hij het niet mee. Das wel zo prettig dus, voor wedstrijden.
Maar ik heb nu een tijdje met die 18mm gereden en ben sinds een paar dagen weer op een dikke bustrens. Geen enkel probleem verder, hij loopt daar weer net zo makkelijk op.

Groetjes Suzanne

Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 06:29

Dat je geen commentaar hebt gekregen, komt omdat je kennelijk het geluk hebt gehad dat je nog nooit een bittencontrole hebt gekregen. Maar het is niet eerlijk tegenover de andere deelnemers als jij je niet aan de regels houdt en met een niet toegestaan bit rijdt. (Ookal was dat misschien niet je bedoeling).
Ik zou het wel goed vinden als er vaak gecontroleerd zou worden. Ik heb zelf namelijk ook nog nooit een controle meegemaakt. En ik ken mensen die op wedstrijd met een IQ bit (scheef bit) rijden, en ik denk niet dat dat mag.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 07:56

Kan je niet iets kiezen wat tussen de onderleg trens en de bustrens in zit qua "scherpte"?
Succes ermee

:evaw:

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:34

Ik rijd sinds kort met een argentaan watertrens. Nou, wat een verschil, maar dan in positieve zin! Voor die tijd reed ik met een holle rvs-trens, maar hij was veel onrustiger. In het begin moest mijn paard even wennen omdat het argentaan bit veel zwaarder is (bestaat nl. voor 60% uit koper) maar ik wil mijn oude bitje niet meer terug! Voordat je naar de winkel stapt: Vraag eerst aan iemand of je zo'n bit mag lenen want ze zijn knap aan de prijs (40 tot 50 euro)

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:26

De bustrens is veel zachter, daardoor durft ie veel meer druk en aanleuning te pakken. Omdat die onderlegtrens scherper is, tikt ie zich daarop een beetje los. Blijven afwisselen. En probeer eens een aurigan watertrens. Ik wissel ook vaak af tussen bustrens, aurigan watertrens en D-trens.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:08

Gewoon op een normale bustrens rijden, en hem daarop voor elkaar krijgen.
allerlei soorten bitten neem je alleen jezelf mee in de maling vaak gaat het in het begin wel goed maar na een tijdje valt ie toch weer is zijn oude fouten.
probeer eerst maar met een normaal bit hem goed voor elkaar te krijgen.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 14:42

Sinds een paar weken rijd ik nu ook met een bustrens, maar dan een dubbelgebroken K&K van Sprenger. Reed eerst altijd met een dikke dubbelgebroken watertrens (21 mm) van dezelfde fabrikant, maar door de beweeglijkheid van de ringen was de aanleuning niet constant en liep ie steeds te "rommelen" met het bit. Dat gaf in de proef, mn tijdens de zijgangen, nogal eens een slordig beeld.
Nu met de bustrens loopt ie veel rustiger in de aanleuning, hij maakt zich soms wel heel sterk, maar dat is mijn eigen schuld. Ik heb er bewust voor gekozen op een dik bit te blijven rijden, omdat ik hem daarop voor elkaar moet kunnen hebben. Het lukt heel aardig, maar ik moet zelf nog zoveel leren!!!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Eve_Nie, Jihama, laura22, Maanon_, Mark0919, sterregoud en 35 bezoekers