[WN] The Big NG Award! (Nice Guy/Girl) Nomineer je keus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

The Big NG Award! (Nice Guy/Girl) Nomineer je keus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:29

The Big NG Award! (Nice Guy/Girl)

Namens enkele anonieme personen heb ik de eer om een nieuwe prijs in Westernland aan te kondigen: The Big NG Award 2004 (Nice Guy/Girl).

Waar gaat het om:

Iedereen die wedstrijden heeft bijgewoond kan een echte nice guy of nice girl nomineren. Dat is iemand waarvan jij vindt dat die persoon bijzonder netjes en mooi heeft gereden het afgelopen jaar. Iemand die heel netjes met zijn/haar paard(en) omgaat. Kortom: iemand die een publieksprijs verdient.

De winnaar krijgt een zadel ter waarde van 2500 euro
(passend bij de discipline die hij/zij rijdt).

De Nice Guy of Nice Girl van 2004 zal in januari via Bokt bekend worden gemaakt. Vanaf januari 2005 kun je dan kandidaten voor de NG Award 2005 nomineren.

Hoe moet je stemmen?
Je mag iedereen nomineren die westernwedstrijden heeft gestart dit jaar. Een prof, een amateur, maar ook een beginner. Het mag je trainer zijn, iemand die je niet kent, maar ook je zusje of vriend.

Wel is het belangrijk dat je uitlegt waarom je nu juist die persoon nomineert. Waarom komt nu juist die persoon in aanmerking voor de titel Nice Guy of Nice Girl.

Je mag maar 1x nomineren onder je boktnaam, er wordt gecheckt op schaduw-accounts. Ook nieuwe (western)bokkers mogen stemmen, maar om te voorkomen dat allerlei mensen dubbel stemmen, moeten nieuwe bokkers zich via PB of mail naar de moderators van western, of in het topic zelf bekend maken.

Voor mensen die onoverkomenlijke bezwaren hebben zich aan te melden bij Bokt.nl is een niet aan Bokt gelieerd messageboard in het leven geroepen door de sponsoren van deze prijs. Daar kun je je nominatie ook achterlaten. Dagelijks worden na een check op dubbels en schaduws) de nominaties door de systeembeheerder aan mij doorgegeven. Ik zet ze dan op bokt om de nominaties wel centraal te houden. Deze mensen kunnen hun stem uitbrengen op http://ruitervanhetjaar.web-log.nl/

de regels
* Commentaar op nominaties van anderen mag niet. Ieder commentaar in dit topic zal worden verwijderd.
* Nominaties die niet voldoen aan de voorwaarden (bijvoorbeeld omdat er geen reden van nomineren bijstaat) worden verwijderd.
* stemmen is mogelijk tot en met 31 december 2004

hoe weet je wie gewonnen heeft?

* De winnaar is degene met de meeste nominaties. Voorwaarde is dat deze persoon 5% meer stemmen heeft dan de tweede genomineerde.
*Als blijkt dat er een aantal nominaties zo dicht bij elkaar zitten dat het niet mogelijk is een winnaar aan te wijzen dan wordt door een notaris een winnaar uit de 5 hoogst genomineerden getrokken.
Laatst bijgewerkt door Anya op 08-12-04 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:44

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:52

Dan wil ik de eerste zijn die iemand nomineert!

Ik stel aan u voor...
Angelique Vink

De reden waarom ik haar nomineer is dat ze haar rijstijl heeft veranderd OK dan! . Ik weet niet of ze het erg vind als ik het zeg, maar ze was vroeger van de harde kant (je weet wel.. de rukkers en de plukkers Knipoog ) Zo heeft ze heel wat jaren gereden.
Op een dag kwam ze erachter dat dat meer kwaad deed dan goed en probeerde iets nieuws. Met een zachtere hand en beloning.

Om uit een systeem te stappen, en daardoor ook uit een bepaalde groep, vind ik echt top. Ze maakt zich nu ook hard tegen de andere (harde) manier van rijden.
Ik vind dat ze absoluut de prijs mag winnen. Ik hoop ook dat haar voorbeeld andere doet volgen OK dan!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:57

Jan.Pieter Koopman is mijn nominatie

Ik heb zelf nog nooit een woord gesproken met hem, maar iedere keer als ik hem zie rijden, vraag ik mijn zelf af, wat ik daarvan nou zou moeten zeggen.
Ik kan er niks van zeggen, het enige wat ik weet, is dat ik niemand anders ken, die zo netjes, strak, dan wel niet heel onopvallend rijd. Misschien dat hij mijn daarom zo opvalt.
Ik vond het even te simpel, om mijn dochter te nomineren, maar het zal duidelijk zijn wat ik van haar vind.

Vr Gr Peter Vet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 15:02

Ik was al wat langer op de hoogte van dit topic, dus ik heb al wat langer kunnen nadenken. Mijn eerste idee was om mijn trainster te nomineren, maar ik kies toch voor iemand anders.

Mijn genomineerde is Claudia Vermee.

Iedere keer dat ik haar zie rijden ben ik onder de indruk van de rust die zij en haar Jo uitstralen, terwijl ze toch ook regelmatig bij de prijswinnaars zit. Bij het inrijden rijdt ze haar paard gewoon netjes warm, tussen wedstrijdonderdelen stapt ze af, haalt water of zet haar even terug op te trailer. En nooit heb ik haar haar teleurstelling zien afreageren op haar paard.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:17

ik nomineer Silvia Schoenmaker, om haar rijcapiciteiten,haar filosofie hoe te trainen en paardvriendelijkheid.

rinus

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:21

Ik nomineer : SANDRA H. (voorheen K.)

Reden dat ik haar nomineer is:
Ik vind dat zij altijd goed en eerlijk met haar paarden (paard) omgaat, ze zorgt ervoor dat Sam netjes warm gereden wordt en huurt ook trouw iedere wedstrijd (waar mogelijk is) een stalletje zodat die pony niet de hele dag op de wagen staat, verder heb ik tijdens het inrijden een EERLIJKE RUITER gezien.

Een eerlijke ruiter is het belangrijkste neem ik aan Knipoog

Dus mensen SAN moet het worden!!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:29

Ik nomineer Sandra_H

Om de simpele rede dat zij vanaf het begin Sam op een eerlijke en nette wijze heeft bereden en hem alle tijd gunt.
tevens heeft ze mij ook er van kunnen overtuigen dat dit de manier is om een paard te beleren.
Op wedstrijden zal de zorg van haar paard altijd voorop staan en tijdens het inrijden zul je haar totaal niet gefrusteerd bezig zien.
Als Sam haar tijdens een show in de steek laat zal ze altijd het positieve eruit halen en de schuld bij zich zelf zoeken.
En let op komend jaar zal haar en Sams jaar worden Tong uitsteken

Al deze kwaliteiten heeft ze ook weten over te brengen op mij Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 08-12-04 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:32

ik nomineer: Silvia Schoenmaker
omdat ze mijn trainster is en ik vind dat ze goed les geeft, en ze er heel hard voor traint en altijd heel positief is, en geduldig is, en ze je altijd wil helpen Lovers en ook nog dat het dankzij haar, zo goed gaat met het rijden van Dana en mij

ze moet het gewoon worden OK dan!

groetjes Emma

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:46

Dan wil ik bij deze mijn vriendin Claudia Vermee nomineren!

Claudia heeft dit jaar onder moeilijke omstandigheden toch weer een aantal goede prestaties neer weten te zetten. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Claudia's manier van omgaan met paarden is enorm, echt om jaloers op te zijn. Ze werkt met zo veel rust en vertrouwen en dit zie je aan haar paarden terug.

Ik heb veel van haar mogen leren, niet alleen nu ik een tijdje met de westernsport bezig ben, maar ook toen ik nog dressuur reed.

Dus Anya, ik ben het helemaal met je eens....

Groetjes Linda

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:52

Ik nomineer
Roel

natuurlijk om dat het mijn kind is Haha!
maar ook en vooral omdat hij netjes rijdt.
roel heeft altijd op gewone paardjes gereden, en daarvan heeft hij veel geleerd.
vooral calamity jane.
roel blijf altijd rustig, ook als het niet gaat zoals het moet.
wordt eigenlijk nooit boos of teleurgesteld en dat vind ik een fijne instelling.

hij heeft sinds kort een "goed" paard, waar hij heel veel van kan leren.
laatst zei hij tegen mij:
' mam, ik kan zo veel van shiner leren, dat het niet uit maakt of ik ooit een prijsje met hem win. ik rijd nu al heel anders op solanos".

en dan ben ik best wel een beetje trots op mijn 17 jarige Ach gut

Bellebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:53

Silvia Schoenmaker:

Reden: Altijd positief en geduldig naar mens en paard.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:09

Alida v/d Hoff

Ik ken haar niet goed persoonlijk.
Maar zij is zo ongelofelijk rustig en lief met paarden!
Voor mij echt een voorbeeld van iemand die heel goed presteerd zonder dat ze haar paarden daartoe dwingt.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:38

Ik wil Silvia Schoenmaker nomineren.
Omdat ik elke week les van haar heb en omdat zij (en andere mensen bij die stal) met veel geduld mij over mijn angst heen hebben geholpen die ik soms had in de buurt en tijdens het rijden van paarden!
Bedankt Sil en de rest OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:12

Ondanks dat ik nog minimaal 20 andere nette en sympathieke ruiters kan noemen die ik heel graag een nieuw zadel zou gunnen, nomineer ik:

Brigitta Wijnberg

Omdat Brigitta's paard denk ik never nooit geen andere eigenaar zou willen. Zelden zie ik een ruiter die na al die jaren nog ZO dol op z'n beestje is, die altijd eerlijk met het dier omgaat, die zo betrokken is bij het wel en wee van het dier en die af en toe (eerlijk is eerlijk) ook zulke domme opmerkingen over haar paard naar haar hoofd krijgt.
"Witje verkopen?????????" reageert ze dan altijd stomverbaasd. "Hoe komen ze op zo'n idee????" Haha! Wat Wit haar biedt, zal de gemiddelde WereldTopKnol niet kunnen!

Zij heeft altijd alle tijd voor het dier genomen om 'm z'n oefeningen te leren begrijpen, behandelt 'm nooit onterecht, en zal nooit een pesthumeur (heeft ze dat wel eens? ik heb het nog nooit meegemaakt) op het paard afreageren. Ze zal nog liever door mensen die in de weg staan heen rijden dan dat ze Wit een keer onterecht in z'n mond rukt om 'm te stoppen door andermans fout.

Daar komt nog bij dat Brigitta zich altijd zeer sportief opstelt richting anderen. Altijd een bemoedigend woord, een vriendelijke lach en een babbeltje. Of je nou een Bekende Nederlander bent of met je uit de blubber getrokken karreponnie aan komt zetten, ze zal altijd aardig tegen je doen.
Verder altijd vol respect naar de jury. Ook als een oordeel niet herkend wordt of zelf anders ingeschat is, dan volgt een sportieve opvatting en geen gekaffer op iemand anders.

RUITER NAAR M'N HART! En ik hoop dus ook van harte dat ze meer nominaties krijgt en dat felbegeerde zadel wint!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:22

En ik nomineer:

Sonja Meijer

Ik heb inmiddels het één en ander van haar gezien en ik weet dat ze puur vanuit het paard (en zijn lichamelijke en geestelijke gezondheid) denkt en vanuit dat uitgangspunt haar paarden traint en behandelt. Erg prettig Lachen

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:26

ik nomineer:
Jan Pieter Koopman

ik nomineer hem omdat ik vind dat hij met elk paard super ter werk gaat en onder alle omstandigheden koel en rustig blijft, iets wat je niet bij elke prof tegen komt Lachen
super gedaan!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:06

Ik nomineer: SYLVA VAN DER WAL.

Ik sta sinds 2 maanden bij haar op stal en bewonder haar voor haar geduld en liefde voor paarden. Ze zien er altijd verzorgd uit en ze gaat door het vuur voor ze. Ze heeft mij enorm veel met Bud geholpen en de kans gegeven nog meer te leren door me vaak te helpen en me de kans te geven verschillende paarden te rijden. Ze is geduldig, soms een beetje streng, maar dat heb ik soms wel nodig Tong uitsteken en geeft goed les! Verder vind ik het top dat zij één van de mensen is die haar paarden naar de top rijdt, zonder daarbij naar harde maatregelen te grijpen. Ze staat open voor andere suggesties en meningen en ze doet vaak mee aan clinics, wat ik ook erg kan waarderen in een trainer.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:34

Ik kies voor YONI NIJBOER

Dit omdat zij bij ons op de manege heeft gereden (ook bij mij in de les) en al een paar keer 1e is geworden in de reining, en ik vind haar netjes rijden Knipoog

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:42

ik kies voor Yoni Nijboer
idd Klaas, ik kies ook voor Yoni, heb haar een paar keer zien rijden en vond dat ze heel netjes en eerlijk reed OK dan!

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:52

Ik nomineer Silvia Schoenmaker
De redenen zijn hier al eerder genoemd: altijd positief en geduldig, werkt zich helemaal een slag in de rondte en wat me altijd bijzonder opvalt (dat is dan trouwens over alle Jackeroo mensen) dat ze iedereen in zijn/haar waarde laat. Echt een supermens OK dan! .

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:55

Ik kies voor Warren Staas
Ik ben nu een paar keer bij een wedstrijd de hele dag toeschouwer geweest en hij viel mij direkt positief op. Vooral de rust, geduld en vertrouwen dat hij naar een dier uitstraalt. Ik vind hem netjes losrijden en hij blijft ook netjes. Ook zijn leerlingen haal je er zo tussen uit. Ik hoop ook dat hij komend jaar nog vaak te zien zal zijn op een wedstrijd.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:10

Ik nomineer Jan Pieter Koopman

Ik ken hem totaal niet, maar hij straalt altijd rust uit als ik hem zie rijden. En verder sluit ik me aan bij de redenen die anderen over hem gegeven hebben.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:59

ik nomineer karin van bekkum
ik vind dat ze elke keer weer bewijst dat ze met verschillende paarden aan de top kan draaien

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:18

Er zijn meer mensen die bij mij op het lijstje staan maar bovenaan staat toch staat:

Silvia Schoenmaker

helemaal bovenaan!

Ik heb diep respect voor iemand die met zo weinig middelen, zoveel heeft weten op te bouwen.
Samen met Wiebe, Diana en Dennis hebben ze een eenheid weten te creeren die elkaar in alle vormen aanvullen.
Silvia weet elke ruiter in zijn waarde te laten en te trainen op het niveau wat voor die ruiter en paard geschikt is.
Haar aanwijzingen en uitleg zijn oprecht en helder waardoor je altijd weer verder kunt.
Er straalt een inzet en positivisme van haar uit die je stimuleren om alles met hetzelfde enthousiasme op te pakken.
Daarnaast verliest zij nooit het welzijn van haar paarden uit het oog.

Ondanks dat ze aan de andere kant van Nederland zit (helaas) geeft ze me bijna dagelijks les want je vergeet haar kreten nooit Clown

Voor mij een superkanjer!! OK dan!