Western-riding vakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Western-riding vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 19:14

Wie is er wel eens op een western-riding vakantie geweest?
Was dat leuk? En waar was het? En wat hebben jullie toen allemaal gedaan?

Het lijkt me namelijk heel tof Party!! Hopelijk kunnen jullie me er meer over vertellen.


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:43

Ik heb eens (al weer wat jaartjes terug) een 2 daagse trektocht in de Ardennen gemaakt waarbij de paarden in westernstijl werden gereden. Schitterende omgeving en fantastische ervaring! Wel een klein beetje zere kont aan het eind, maar dat kwam meer omdat ik (als meest ervaren westernruiter van die groep) een 3 jarig-nog-niet-zo-lang-onder-het-zadel-weinig-trail-ervaring-paardje kreeg... die had van die dribbelbuien... Maar ik vond het heel gaaf. Wat die paarden kunnen en doen...! Op een gegeven moment waren we een beetje uit de richting en om weer de goede kant op te gaan gingen we een heel stuk van de paden af... opeens gingen we (voor m'n gevoel) recht omhoog tegen een rotserig bergbeekje op omdat we "toch echt die kant op moesten". Die paardjes deden dat alsof dat dagelijkse kost was! Als ze dát vantevoren gezegd hadden...
Als je zoiets doet moet je ook niet je eigen paard meenemen... die zijn dat klimmen, dalen en rotsbodem niet gewend en die heb je binnen een dag kreupel. Die paardjes daar zijn gehard en het gewend. Waar ik was gebruikten ze ook lokaal gefokte paardjes, van alles wat, wat Paint, maar ook andere rassen er door... stevige benen, grote hoeven... gemaakt voor het werk. Ik zou zo nog eens een weekendje gaan!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:45

Ik ga deze zomer een weekje naar Zuid-Frankrijk.
Meer informatie hierover is te vinden op www.ranch.nl
Het lijkt me echt ontzettend leuk en heb er dus veel zin in!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:08

Jannie schreef:
Ik ga deze zomer een weekje naar Zuid-Frankrijk.
Meer informatie hierover is te vinden op www.ranch.nl
Het lijkt me echt ontzettend leuk en heb er dus veel zin in!!

Prachtig gebied zeg, zie ik op de foto's! Lijkt me heerlijk! Maar ik vind het wel erg duur...

765 euro...en dan moet je er nog komen ook... 180 euro met de TGV vanuit Utrecht...reken maar uit! Lips are sealed

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:22

Ik ben laatst nog op een weekendje geweest in de Ardennen, gewoon er effe lekker uit, je vredig met de stroom mee laten drijven! Heerlijk! Ik ben bij Koen en Margreet geweest, in Vielsalm. Hartstikke mooi daar, leuke paarden, lekker eten. (via trailfinders)
Ik ben ook vaak naar de Rock River Ranch geweest, toen HenkJan er nog met Marieke zat. Dat was altijd zo enorm fijn, dan had je heimwee als je terug was….
Nu zit Jan Henk in Frankrijk, inderdaad www.ranch.nl. Schijnt ook heel leuk te zijn, ben nog wel van plan eens te gaan kijken.
Ook ben ik op een ranchvakantie geweest in Arizona in de states. Tja, geweldige ervaring was dat, alhoewel we een guestranch hadden, waar je dus niks zelf met je paard mocht doen. Op- en afstijgen met een wrangler (hulpje) erbij en alles heeeeeel voorzichtig (vanwege de claims). De volgende keer wil ik meer een working-ranch, waar je het echte werk kunt doen. Beetje met de koeien stoeien… Koe Koe Koe Koe Koe
Een vriendin van me vertrekt in september naar Canada, waar ze een week gaat doorbrengen op de ranch van Brat Whittaker. Lijkt me ook heel gaaf om te leren van zo’n grote trainer… Kwijl .

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:38


Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:12

Ik ben een paar jaartjes geleden naar Frankrijk geweest en heb daar een 10-daagse trektocht gemaakt.... Supergaaf! 'T kost wel wat, maar het was zeker de moeite waard! Het was niet helemaal western gericht, maar de paarden worden voorzien van een zgn. 'trekking' zadel (dat zit een beetje tussen een western en een engels zadel in). De paardjes die voornamelijk gebruikt werden waren dravers (of dergelijke.... Lachen ) In Frankrijk schijnen ze nogal gecharmeerd te zijn van volbloeden, dus pittige beestjes. Je kunt tegenwoordig bijna overal van dit soort vakanties houden: chili, marokko, hongarije, engeland etc... Zeker de moeite waard!! Veel plezier op je vakantie Haha!

Lads Go Shamokin, zoon van Shamokin x Mafors Lena Sugar
[EA-CO] Western instructie aangeboden in Brabant, regio Eindhoven. Neem vrijblijvend contact op: huijberthorse@live.nl

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:32

[quote="Jac"]Ik ben laatst nog op een weekendje geweest in de Ardennen, gewoon er effe lekker uit, je vredig met de stroom mee laten drijven! Heerlijk! Ik ben bij Koen en Margreet geweest, in Vielsalm. Hartstikke mooi daar, leuke paarden, lekker eten. (via trailfinders)

Ik ben 1,5 jaar geleden bij Koen en Margreet geweest toen ze nog in Durbuy zaten. Hoe is het in Vielsalm geworden? Hebben ze leuke paardjes en hoe is de omgeving daar?

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 19:38

Ik zit er ook aan te denken om volgend jaar via trailfinders (www.horseholiday.com) een vakantie in Ierland te houden. Ik heb alvast een brochure aangevraagd Haha! . Op sommige arrangementen schijn je ook te kunnen springen Pling .
Lijkt me heel cool!

Ik wil overigens ook nog een keer (deze zomervakantie) western rijles gaan olgen bij de Veluwe Ranch in Hoenderloo. Dat lijkt me ook wel wat.

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:09

Ohh, ranch Languedoc, daar had ik bijna gewerkt deze zomer (helaas was mijn vakantie te kort voor de hele periode) Huilen
Die mensen zijn echt ontzettend aardig!!!

Nu ga ik werken op Merlac en kom ik misschien een weekendje naar de ranch. Lachen

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:28

* Ellen * schreef:
Op sommige arrangementen schijn je ook te kunnen springen Pling . Lijkt me heel cool!


HAha daar ben ik dan vast geweest. Op stal opzadelen, in de gang opstijgen, te paard naar buiten het erf op en het erf af ging direct over een hek van 1,20 of zo. Waarom zou je zo'n ding ook open doen Verward
Maar springen deden ze die hunters. Haha!

PS de rest van de vakantie was achter het paard in een huifkar, héél rustig en ontspannen.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:56

ik ben vorig jaar naar ijsland geweest, ijslandse paarden met een cowboy tintje want we moesten schapen drijven.
Dit jaar ga ik weer en nu een trail rijden.
We zouden eigenlijk naar de usa maar wegens felix ging dat niet door.
Maar volgend jaar ben ik de eerste die boekt als die zelfde reis er dan weer is.(2 weken door 5 staten van amerika rijden, grand canyon etc etc)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 00:11

Hai,

ben in Del Rio Texas geweest en heb daar met wat vriendinnen geholpen op een ranch.

Was een geweldige ervaring!!

Echter was dit bij particulieren dus kan ik je er verder niet mee helpen voor een adres ofzo.

Succes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 11:51

Gaaf zeg!
Ik e-mail al een tijdje met een vrouw in Texas die arabische volbloeden heeft en ze ook uitbrengt in shows enzo. Ze zei dat als ik eens in de buurt was ik zeker wel eens langs kon komen... maar Texas is zo ver. En dan moet ik ook nog een verzorger voor mijn paardje regelen.
Ik denk dat ik volgend jaar gewoon een vakantie ga doen ergens in Europa (en dan misschien wel western). Pling

Zijn jullie trouwens in je eentje gegaan of met een groepje? Ik hoorde dat er ook vakanties zijn waar je gewoon in een groepje geplaatst wordt en dan op pad gaat.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:13

Voordeel van zo'n vakantie te paard is dat je best alleen kan gaan. Aansluiting vind je wel, want sport verbroederd.....ahum.
De ranch van Koen en Margreet is echt de moeite waard, Vielsalm is mooi, niet zo woest en mooi gelegen als de Rock River Ranch in Durbuy, maar zeker leuk voor wat mooie trails...Het huis waar ze in wonen is echt te gek. Hele aardige mensen daar overigens. Pling

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 12:35

was dat western of gewoon engels?
Lijkt me overigens ideaal. Belgie is tochniet zo ver reizen en je bent toch weer een weekje 'uit' geweest. Lachen

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:49

Hee Ellen...
Waarom denk je dat dit het westernforum heet?? *LOL* *LOL* Extreme duivel

Ik kan niet meer engels rijden......zeker geen trektocht van een uurtje of 5 op zo'n engels zadel!

greetz

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 18:03

haha Party!! foutje

ik ben wel heel benieuwd hoe die zadels rijden! ´k heb er wel eens op gezeten bij divoza maar dat was voor de gein. ik ken iet anders dan een engels zadel.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 23:13

haha Ellen, daar kom je dan vanzelf wel achter als je les gaat volgen bij de Veluwe Ranch! Ik kom daar zelf zo'n 1x per 3 weken voor les, helaas niet met mijn eigen paardje (geen vervoer) maar krijg dan instructie op een van de vele geweldig leuke paardjes daar!
Echt superaardige mensen en goede instructeurs! En je kunt daar ook echt geweldige tochten over de veluwe maken, aanrader!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers