Paardenpap, slobber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Paardenpap, slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 10:10

Wie heeft het lekkerste recept voor slobber of paardenpap? Nee nu niet zeggen, Pavo Slobber of zo dat kan ik zelf ook wel bedenken. Ik ben gewoon benieuwd hoe culinair creatief jullie zijn........ Tong uitsteken

groetjes,

Monique

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:13

haha je paard lekker verwennen dus hihi.

Ik heb een zal pavo slobber gekocht voor leys. Dat krijg hij wanneer hij hard gewerkt heeft.

Ik heb een keer geprobeerd lijnzaad te koken nou dat werd helemaal niets. Het stonk en was erg vies dat risico neem ik dus niet meer.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:17

op mn werk voerden we eerst altijd zemelen, bietenpulpbrokjes en lijnmeel. Dat gemengd en 's morgens al natgemaakt, aan t eind van de middag voeren. De paarden vonden t allemaal onwijs lekker. Tegenwoordig krijgen ze alleen nog zemelen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:51

Ha Nappie staat altijd heerlijk te slobberen Haha! Ik doe altijd 1 schep zemelen, 1 appel, 1 banaan (als ik geen fruit heb is het meestal 2 wortelen) 35ml appelazijn met knoflook, 35ml lijnzaad, 1 handje gedroogde groentenmix van Luzerne en z'n overige voedingssupplementen! Heel af en toe doe ik er wat geks doorheen zoals een beetje grenadine, of een flesje bokbier.

Oja laatst heb ik hem een mix van de AH gegeven: kiwi, banaan, sinaasappel en magere yoghurt, hij doet er nu echt een moord voor Knipoog

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:48

ik doe er ook altijd vanalles in zoals appels, sla, aardappletje, tomaat, brood,brokjes, musly, en een beetje zonnebloem olie voor de glans en een beetje haver en nog een beetje zuiker dat vind yorin echt veel lekker ze staat ook altijd te soppen met de oren naar voren haha echt lief jho en een uur na het eten laat ik haar wel eens in de bak los en dan gaat ze echt vet maf doen hihih en daarna is ze heel erg lief

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:24

Pony van mijn zusje krijgt:
zemelen
brok
fiber
schepje knoflook
lauw-warm water en door en smullen maar!!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:36

1 schep zemelen, 1 schep muesli, schepje kalk, schepje Biotine-P, klein handje rozebottels, klein handje goudsbloem. schepje gist, halve liter lauwwarm water em lekker roeren maar Lachen.
Alles wat er aan fruit, groente en brood over is kan er ook door.
En wat extra oppeppers voor de nieren en de darm (echinea etc).

PS een wormenkuur kun je hier ook heerlijk in kwijt zonder gevecht Lachen

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:42

ik maakte na een lange buitenrit of na de clubles altij dit prutje voor mijn pony.

brokken
zemelen
lijnzaad
appels
wortelen
zeewier

hier gekookt water over heen en af laten koelen tot het lauw is.
ze vonden het altijd heerlijk.
een nadeel was wel dat ze er altijd helemaal onder zaten.
als je paard hard gewerkt heeft of als hij het koud heeft!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:45

Ik week de gewone portie Pavo Stibro wel eens in water.. Dan lijnzaad, foenegriek (vooral foenegriek vindt ze heerlijk Lachen ) appel, banaan, muesli, wortel, enz enz erin.. Smullen maar! Tong uitsteken (en daarna het hele hoofd schoonmaken Knipoog )