paarden in Londen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 17:40

Een tijdje terug ben ik met Bart naar Londen geweest. dat was een van de gaafste vaknaties die ik heb meegemaakt. Lekker in het park gehangen en we hebben de koninging gezien. Hieronder wat foto's met verslagje

Afbeelding
Een beeld in Hyde Park. Dit park was vroeger een landgoed. maar is nu een koninklijk park. Er word er veel in paard gereden. het park gebruikte ze ook voor duels en paardenrennen. De rolling Stones hebben hier trouwens ook opgetreden. En natuurlijk staan er beelden van paarden in.. Ons hotel lag vlak bij dit park en we hebben hir lang in geslenterd in het zonnetje.
Afbeelding
Dit beeld vond ik zo mooi. Staat ergens in het centrum maar ben even de naam kwijt.
Afbeelding
hierboven een detail van het beeld. Je ziet zelfs de peesjes van het paard.

Afbeelding
bij buckingham palace was het een drukte van jeweslte. Wat bleek' er was een of andere hoge pief uit China op bezoek en de koningin zou voorbij komen. Nou daar hebben we 'even'(ruim drie uur) op gewacht. maar veel lol gehad met een bobby daar.
En veel paarden!!!! ik keek mijn ogen uit. Dit was maar een klein gedeellte. Ze bleven maar komen. Allemaal zwarte paarden behalve van de officiers die reden op een witte.
Afbeelding

Afbeelding
en hier zat dus de koningin in. Hier saan witte paarden voor. Wist je dat er nog nooit voslkleurige paarden voor de koets hebben gestaan. zo ongeveer alle kleuren maar geen vossen Verward het ras zijn de bekende windsor Greys.

maar ze gebruiken nog meer rassen hoor. maar ik zal er niet te diep op ingaan. Als er intresse is dan hoor ik het wel.

Afbeelding
Hier de wisseling van de wacht te paard. Die twee mannen in het midden waren aan het praten voor ongeveer 20 min. zolang moeste de paarden stil staan. Was niet echt zwaar intressant ofzo. Wel leuk was dat er een ging plassen. *LOL*

Afbeelding
dit paard moest dus een halve dag stilstaan half in een hokje. Knap hoor. En de persoon erop moets ook maar zolang zitten. De paarden stonden trouwens wel op drie benen.

Afbeelding het tuig van de paarden voor de koets. dit is trouwens een kunstbeeld. knap gemaakt he?

Afbeelding deze foto is gemaakt in de koninklijke stallen. de paarden staan gewoon in stands. (wel lief he?)

Natuurlijk ben ik ook verder gelopen en daar zag ik de paarden wel in gewone stallen staan. De wacht vertelde dat dit alleen nog voor het publiek was en dat de paarden per wisseling hierin stonden. deze waren gereed om meteen uit te rukken..
Wel erg korte dekentjes

Afbeelding maar deze stallen waren er dus ook. Erg ruim en licht.

Afbeelding maar wel een te kleine deken. deze stallen waren trouwens iets kleiner als die hiervoor.

heb verder ook de lintjes gezien die de koninklijke famillie heeft gewonnen. dat is niet niets hoor. ..




_________________
<FONT COLOR="LILA">"The wind of heaven is that which blows between a horse's ears. "</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-05-13 17:41 ]</font>


paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:44

Leuk zeg! Wat kan je er veel over vertellen!!! Wil je nog meer vertellen? Kwijl Kwijl I hope so!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:48

ik ben vorig jaar ook naar londen geweest, herkende wel dat ene beeld en ik had ook die changing of the guards ofzo gezien..ja, die paarden stond echt vet lang stil!!dat ze dat kunnen!!droppie kan niet eens een seconde stilstaan!!wat vaag dat ze zulke korte dekentjes hebben!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:45

ja, meer info, volgens mij zijn er zat geinteresseerden! en dat er nog nooit vossen voor de koets hebben gestaan, is dat dan niet omdat het ras windsor greys geen vossen kent Verward ik heb voor zover ik me herinner ook nooit een camargue pony gezien met voskleur. en die windsor grijze beestje zijn neem ik aan dan ook eerst zwart vooradt ze wit worden, uitzonderingen daargelaten, of zit ik nou hele erge onzin uit mn duim te zuigen Haha!


Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 19:18

Leuk om zo te lezen en die foto's te zien! Dat tuig van de paarden voor de koets, jeetje, dat is echt absurd Knipoog maar ik vind het wel mooi! En een halve dag stilstaan pffffffff, knap van zo'n paard dat ie dat kan volhouden! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 19:45

Heb je ook gezien dat in de hoeven van die mooi zwarte paarden RH staat. Het is er in geslepen of iets dergelijks. Ik vond het ook prachtig om de dieren te zien toen ik in sept 2000 in London was. De beelden heb ik toen ook gezien.
Helaas was er de dag dat wij naar het paleis gingen geen wisseling van de wacht Huilen Maar we hebben toch wel een kleine wisseling gezien bij de paarden.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 22:43


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:30

leuk zo'n foto verslagje!
ik geloof dat ik ook nog een keer naar londen moet.
Mag iedereen in die stallen komen of waren jullie uitzondering?
Ik ga je stukkie zo lezen.
Groetjes Petra

:evaw:

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:39

Iedereen mag in de stallen komen hoor. Erg leuk om te zien. Die paardje smag je ook aaien etc.

Bart vond het geloof ik ook wel mooi ook al was het iets met paardjes.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:57

Nou Heike das weer een hele goeie reden om weer naar londen te gaan. Party!! We zijn er nu een stuk of 4 / 5 keer geweest en het blijft een hele gave stad. Maar de stallen heb ik nog nooit gezien. Wel natuurlijk de wisseling enzo en die stilstaande paarden. Echt wonderlijk en ze zijn ook zooooo lief. Iedereen aait en heb er geeneen zien bijten, schudden met hoofd of iets anders. Waanzinnig mooie beesten ook. Zien er keurig uit. Heb je ook die buitenbak gezien in de hyde park? Heel raar om in zo'n drukke stad opeens een buitenbak tegen te komen waar een paard of 5 in lopen en waar waar les wordt gegeven. Erg grappig.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 19:22

mooooooie paardjes hoor!

xxx so


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers