Boos geworden :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 16:25

Vandaag warm zeg... Waldo liep ook totaal niet voorwaarts en ik had de eerste 15 minuten ook ernstig last van demotivatie Knipoog
Maargoed, toch maar even opgepakt en aangepakt. Met het warme weer is Wallie veel slomer dan normaal. Ik moet echt de hele tijd benen, en weet dat dat niet goed is. Ik probeer hem echt voorwaarts te houden zonder te porren, heb hem zelfs per ongeluk aan een kant een beetje geschuurd met de spoor Verdrietig Probeerde vandaag dus mn been er vanaf te houden en m ndoor veel overgangen hem actief te houden. Wat is dat moeilijk, vooral in de bochten. Heb m op een bepaald moment een flinke schop verkocht want ja hallo, ik probeer m niet te prikken maar dan zo sullig gaan doen, had ik ook niks aan natuurlijk.
Maargoed, ik had echt zoiets van, damn waar doe ik het ookalweer voor??! Verward De aanleuning is echt nog niet goed, hij loopt te kloten met zn hoofd en zet zich weer volkomen vast op links. Ik probeer dan niet vast te pakken, maar laat me af en toe weer verleiden Verdrietig
Nouja, dan heeft ie nog een nieuw kunstje. Als ik linksom rijd en een voltetje rijd linksom dus, in stap met stelling, en ik wil aandraven, dan wil ie dus niet in die stelling op de volte blijven maar valt naar binnen of gaat in de omgekeerde stelling lopen. Das echt vervelend, ik had hem al een paar keer daarop aangepakt. Toch maar even aan iemand een dressuurzweep gevraagd, en die in de binnenhand genomen, uit stelling = flinke klap! Daar was ie wel van onder de indruk dus dat was gelukkig ook weer opgelost.

Maar ik vind het gewoon zo vervelend dat ik zo moet benen en hem moet slaan! Ik wil graag dat het rijden voor ons allebei leuk is Verdrietig Maar hij onstpant dus totaal niet en probeert bij elke kans even eronderuit te komen. Boos! Ik zou zo graag willen dat ie eens voor mij WIL werken! Ik had echt een dipje, het rijden was zo poedersuiker. En ik doe echt mn best om het zelf allemaal goed te doen, niet te veel benen, meezitten, zit ontspannen, niet vastpakken; maar ik betrap mezelf er gewoon op dat ik iedere keer weer juist het tegenovergestelde doe van wat ik mezelf voorgenomen heb. Het LUKT GEWOON NIET!!!! Argh.

Waldo is zo'n scheetje, en hij kan het best wel, als ie er maar eventjes wat voor doe. Ik baal er dan echt van als ik het met geweld aan moet pakken. Maar wist echt ff niks anders meer. Ik denk dat ik hem morgen maar eens aan de longe doe en laat werken. Hij krijgt echt zoveel mogelijk afwisseling (al kunnen we niet buitenrijden nu Boos! ) Maar vind het gewoon niks volgens mij. Zucht....



Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:41

Vind jouw paard het misschien leuk om een sprongtje te maken? Je zou een laag sprongetje kunnen maken, zo maar een half metertje of zo, en dan tussen je dressuuroefeningen af en toe over dat hindernisje. Bij mij vorige paard werkte het perfect! Zodra die echt hangerig werd zette ik haar af en toe over een balkje, dan werd ze acuut weer wakker. Dat vond ze namelijk harstikke spannend. ik hoop dat het werkt. Ik weet uit ervaring dat het erg frustrerend is als je wel mild wílt zijn, maar dat gewoon niet lukt... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:37

Voor Waldo is het nog niet lonend. Wij weten dat als hij meedoet aan wat jij hem vraagt dat hij zich dan beter gaat voelen, maar Waldo weet het zelf nog niet. Hij komt steeds terug in zijn oude vertrouwde patroon. Dat is helemaal niet raar, want dat is bij elk paard wat je beter wil laten gaan dan dat hij doet.
Het enige wat helpt is: 'moed, beleid en trouw'. De moed om iedere keer terug te komen bij wat je wilt en jezelf te corrigeren, beleid om er over na te denken en trouw om altijd maar naar je doelen te streven.
Je doet het heus wel goed en je bent kritisch op jezelf, maar het is een moeilijke klus voor jullie beiden. Tijd doet een hoop, als je maar volhoudt.
Lekker longeren, balkje lopen, precisie-oefeningen en alle andere dingen die je al doet. De rest komt wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers