houding (nu met foto's :o )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

houding (nu met foto's :o )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 18:30

ok ik wil heeel hard aan me houding werken
dan vooral aan:
- rechtop zitten, schouders naar achter Frusty (sorry zat te denken moet me schouders niet naar voren doen, draai ik het om stom stom stom)
- handen hoger

tips? alle tips zijn welkom
ik rijd nu nog op de manege maar word er nooit (echt nooit!) op gewezen.
het zit er nu dus helemaal ingebakken Verdrietig
wie weet er zit oefeningen. (ik kan thuis rijden (dus oefenen) )
Laatst bijgewerkt door My Dominique op 10-06-02 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:50

Schouders naar voren? Het is toch schouders naar achteren? Eigenlijk zou je eens les moeten hebben van iemand die er heel erg op let, maar om die te vinden is best moeilijk. Als je gaat doorszitten kan je meestal ook beter zitten.
Sic6!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:14

Je moet dan al sje gaat rijden gewoon iemand bij je hebben die naar je zit te kijken en dan goed gaat opletten op je houding. En er gewoon ook zelf aan denken. Suc6 ermee!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:18

Daar moet je toch echt een instructeur voor hebben die je er telkens op wijst. Want een goede houding leer je niet alleen.
Zelf probeer ik in ieder geval ook als ik niet op het paard zit goed recht te lopen/zitten. Want dan ben je ook snel geneigd om je schouders te laten zakken. En door er zo elke keer aan te denken, train je in ieder geval de spieren, waardoor het weer makkelijker wordt om het op je paard beter te doen.

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:09

ga af en toe eens zonder beugels rijden,maar hou daarbij wel je hakken uitgedrukt en ontspan zoveel mogelijk,dan moet je wel rechtop zitten!

Dit is echt een leuk onderschrift!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 21:52

ik rijd heel vaak zonder zadel
en dan alle gangen
ik blijf echt goed zitten zelfs als ik helemaal 'ingedeukt Haha! ' zit
het is zo irritant
en ja dan druk ik netjes me hakken uit zonder ze in me paard de duwen
het probleem is
ik heb les, (mag dus niet nog meer les) maar daar word gewoon niet op mijn houding gelet, terwijl ik dat zelf erg belangrijk vind.
Frusty maar ik zal het zeker proberen
ik heb vandaag iemand op het midden laten staan die erop lette
en als ik fout deed Schouders! riep
na een tijdje ging het steeds beter en hoefde ze het minder te zeggen Lachen

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 07:46

zorg dat je schouders ontspannen zijn en ga ze niet bewust naar achteren doen want dan span je ze te veel en dan krijg je een holle rug. verder moet je je aanleren on bijvoorbeeld elke keer als je langs A rijdt te checken of je schouders je heup en je hak 1 rechte lijn vormt. verder let je op dat je recht op je paard zit. als je dit heel vaak controleerd dan wordt deze houding vanzelf een gewoonte en hoef je re niet meer zo op te letten. Zonder zadel rijden is inderdaad een goede mannier maar ik denk dat je daar op een manege niet zomaar de kans voor krijgt maar je zou eens aan je instructrische kunnen vragen of je een zit les kan krijgen?
veel succes!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 07:49

Heel vreemd dat er in je les niet op je houding wordt gelet Verward . Wat je zegt, houding is erg belangrijk. Een goede houding is de basis. Zou toch eens kijken of je wel de goede instructrice hebt?!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 09:26

ik heb (naar mijn mening) geen goede les, maar heb nog geen kans om daar te stoppen (anders heb ik helemaal geen les, dan maar een beetje les ipv niets)
zonder zadel rijden is op mijn eigen paard (magned) en dus niet op de manege.
ik hoop binnenkort met magned te kunnen lessen (zodra de trailer klaar is Haha! )
en musje: bedankt! zal het vanmiddag proberen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:41

Misschien kan ik wel een X langs komen om je recht te laten zitten. Maar dan ZAL je ook recht zitten Extreme duivel .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 09:46

ja grraaag!
inneke wijst je er gewoon NOOIT op
en dat deed niemand (gister bar Lachen )

maar dan word het een gewoonte Frusty en die wil ik weer afleren maar das moeilijk Haha!

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:00

Mijn vorige instructrice zei altijd als ik in elkaar ging zitten dat ik maar moest laten zien wat ik niet had...als je begrijpt wat ik bedoel. Haha!
Zij was daar zo streng in dat ik vanzelf al rechtop ging zitten uit voorzorg, anders kreeg ik toch behoorlijk op m'n donder. Lips are sealed Knipoog
Ondertussen moet ik laten zien wat ik wel heb, maar die opmerking helpt me nog steeds als ik mezelf erop betrap dat ik met m'n schouders iets naar voren ga zitten. Lachen

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar iig succes!

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:49

Als je aande tafel zit niet met je rug tegen de leuning en geen eleebogen op tefel en zo recht mogelijk zitten! Help echt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:17

Je moet je schouders niet naar achteren doen. Dat staat stom. Je moet je borstbeen naar voren drukken, en dan vallen je schouders vanzelf op de plaats. DAarnaast bekken ietsjes kantelen, dat doe je door je buikspieren aan te spannen. Hoofd netjes DRAGEN OP het lichaam, en er niet aan laten hangen zoals veel mensen doen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:50

Mijn advies: vanaf internet is het erg moeilijk om advies te geven, omdat je zelf vaak niet voelt wat je verkeerd doet. NEem goed!!! les, heel veel succes.


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:42

misschien iemand die zelf misschien niet eens paardrijdt?weet niet hoor,maar als je geen instructrice kan vinden,kan je misschien eerst in halt de goede houding aannemen,die ander ziet hoe het moet en kan je er proberen op te wijzen?alle beetjes helpen...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 19:46

het probleem is dat ik wel les heb (maar die niet op houding let, niet genoeg naar mijn idee Knipoog )
en dat voor ik naar een andere les kan, het nog minimaal 4 weken duurd
maar in de tussentijd wil ik wel zelf wat aan doen, maar er zijn al wat mensen van bokt die (hopen Haha! ) mij te kunnen helpen en binnenkort langs willen komen Lachen
hoop dat ook dat helpt!
heb vandaag les gehad van 'dennis' (zonder beugels) ging opzich lekker maar na een tijdje dwaalde we van het onderwerp houding af (af en toe een brul, je handen! schouders! benen! Haha! )
het helpt wel Lachen

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:51

Ik heb precies hetzelfde probleem... ik maak mijn rug juist bol, moet mijn schouders dus wat naar achter doen en laten zien wat je hebt Knipoog
Ook moet ik er erg aan denken vooruit te kijken en niet naar het mooie hoofd van het paard Knipoog
Maar goed, zelf vind ik dat het al beter aan het worden is, ik had gister een onderlinge wedstrijd en ik had een zesje voor de houding, niet echt goed dus, ik ga voor de 8 Lachen , maar zover is het nog lang niet, hihi
Maar de beugels waren ook te kort, tenminste, dat stond er
Ik ben volgens mij ook wat te onrustig met mijn benen, maar goed, dat ligt eraan of het paard voorwaarts is of niet hihi

Maar voor je rug wat holler te maken ipv bol moet ik toch gewoon vooruit kijken en dan zeg maar laten zien wat je hebt, dus borstbeen vooruit? Dan zitten de schouders goed en de rug niet te hol of te bol, toch?

Druk druk druk... Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 20:01

ok hier wat beeld materiaal (hoe schrijf je dat nu weer Haha! )

die in de bak (met bomen erom heen ) dat is van een maand geleden ong
die ander is al weer langer geleden
maar dan hebben jullie een idee Bloos Frusty Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

ok even niet letten op hoe mijn paardje loopt (met die dikke buik is vlak voor de geboorte (naja vlak Haha! )
en de rest toen zat ik er na 3 maanden rust weer voor de 2e x op Haha!
vandaar
maar brand los Tong uitsteken

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:17

Lijkt wel op mijn houding Bloos
Nou ja, van eerst dan, ik vind het al wat verbetert, toen ik gister de video zag van hoe ik gister reed, maar goed, ik let er nu dus ook op, net als jij
Maar ik wil ook alle tips horen, ook voor als je niet op je paard zit ik rijd namelijk 2 keer per week, een keer op verzorgpaard en een keer op manege met les... ik neem binnenkort ook weer een aantal privelessen denk ik!
maar goed, ik ben benieuwd naar de tips Haha!

Druk druk druk... Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 05:51

Jij doet hetzelfde als ik!
Jij houdt je ellebogen niet genoeg langs je lichaam maar houd je armen meer gestrekt zeg maar.
Probeer je ellebogen langs je lichaam te houden dan zijn je schouders vanzelf recht!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:11

ik moet zeggen dat ik het nog niet eens zo heel erg vind Haha! ik heb mensen zien zitten..... Gaaaap nou ja ik denk dat als jij zoals kaj al zegt je armen lang je lichaam houd en over de oren van je paard kijkt en niet naar je zijn hoofd!!! je al een stuk rechter zit. probeer recht naar voren over de oren van je paard te kijken. je hoofd recht boven je lichaam te houden en je schouders te laten rusten. je hebt zo wie zo het voordeel dat je al recht boven je paard zit dus ik denk dat als je een week of 3 oefend (elke keer bij A even checken) dat je probleem opgelost is.
good luck!

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:19

Ik had ook niet echt een super houding en toen kreeg ik les van iemand die daar alleen op lette en dat deed hij erg hard Haha! .
Maar nu hoef ik niet meer op mijn houding te letten en zit ik netjes rechtop. Zelfs als ik niet opmijn paard zat lette hij nog op mijn houding en nu loop ik ook recht op. Het is gewoon HERHALING HERHALING EN NOG EENS HERHALING!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 10:55

ok ik ben dus niet de enigste (pfieuw Haha! )
en er is nog hoop (en nu hard aan de slag Lachen )
al 2 dagen 'les' gehad, dus iemand op het midden die op mijn houding let
hoop dat het helpt! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers