jeeh ik krijg een paard!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

jeeh ik krijg een paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 18:25

zie titel. Ik was al een tijdje op zoek naar een paard, maar nu heb ik er een gevonden. Het is een paint horse ruin van 6 jaar. Hij heet super elf lasan. Het is nog niet helemaal zeker of ik hem krijg, hij moet namelijk nog gekeurd worden. Maar ik denk (hoop Schijnheilig ) dat ie wel goed gekeurd word.
Dan moet ik nog tot eind juli wachten tot ie eindelijk hier komt te staan, want daarvoor zijn we op vakantie.................opeens hoef ik niet meer zonodig op vakantie Haha!
Maar goed.
O jah hier nog ff een foto:
Afbeelding
Lovers

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:49

Hoi,

Wat een poepie Kwijl

Leuk hoor !!!
En ik snap dat je dan niet meer zonodig op vakantie hoeft... Haha!

Ik hoop voor je dat het goed komt.... en zo ja... héél veel plezier ermee !!!!

Groetjes Jolanda

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:59

Wat een suuperleuk beest zeg!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:39

Gefeliciteerd Knipoog Nou, bijna dan, nog even je vingers kruizen!! Haha!
Succes Clown

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:47

Leeeeeeeeeuuuuuuuuuuuk joh hee !! Party!! Party!!

He rotvakantie ook Haha! Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:58

he stond die niet in de hoefslag ofzo, met de link erbij??
Leuk beestje hoor!!
Groetjes

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:59

Super! Nu maar duimen dat hij door de keuring komt!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:37

He, die ken ik........da's 'Bas'!!!! Die heb ik een paar jaar gezien toen hij nog in Friesland woonde.....Bas was een boefje toen ie nog een hengst was en na zijn kastratie een hele rustige kerel geworden. Leuk joh!!!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:42

Harstikke gefeliciteerd! Dat is een mooie paint zeg! Vooral die bles vind ik grappig. Nu maar hopen dat hij door de keuring komt.
Heel veel plezier met hem!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 14:03

FlyingHigh schreef:
He, die ken ik........da's 'Bas'!!!! Die heb ik een paar jaar gezien toen hij nog in Friesland woonde.....Bas was een boefje toen ie nog een hengst was en na zijn kastratie een hele rustige kerel geworden. Leuk joh!!!

wat grappig. Maar hoe komen ze aan Bas?? Nu word ie Seran genoemd geloof ik (samentrekking van Super Elf Lasan volgens zijn eigenaar Verward )
Hij is nu idd heel rustig, maar ook nieuwsgierig en een beetje eigenwijs
En youngster: Ik weet niet of hij in de hoefslag stond, die lees ik nooit Schijnheilig . Ik had zijn advertentie van de dphc-site.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:59

Sommige mensen hebben al 't geluk v/d wereld Haha! Hopelijk komt ie door de keuring heen Knipoog Hij's echt supermooi!! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:09

Gefeliciteerd!!! Nog even en Paints rule the world Tong uitsteken Ik heb de site weleens gezien, maar heb er verder niet veel aandacht aan besteed.
In ieder geval heel veel succes met je mooie Paint, en hij wordt vast wel goedgekeurd. We gaan met zijn allen duimen! Party!!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:12

gefeliciteerd,
leuk beestje,hopen dat je hem krijgt.
Ik kan me voorstellen dat die vakantie in een keer niet meer zo leuk is
Alvast veel plezier ermee

groetjes monique

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:30

heeeel erg gefeliciflapsteert. en welkom bij de paint eigenaren. nou ja bijna dan we duimen voor je dat ie goedgekeurd wordt.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:23

steeffie"]
[quote="FlyingHigh schreef:
He, die ken ik........da's 'Bas'!!!! Die heb ik een paar jaar gezien toen hij nog in Friesland woonde.....Bas was een boefje toen ie nog een hengst was en na zijn kastratie een hele rustige kerel geworden. Leuk joh!!!

wat grappig. Maar hoe komen ze aan Bas?? Nu word ie Seran genoemd geloof ik (samentrekking van Super Elf Lasan volgens zijn eigenaar Verward )
Hij is nu idd heel rustig, maar ook nieuwsgierig en een beetje eigenwijs
En youngster: Ik weet niet of hij in de hoefslag stond, die lees ik nooit Schijnheilig . Ik had zijn advertentie van de dphc-site.
[/quote]

Ik zou het niet weten hoe ze aan 'Bas' kwamen, ik zal ze het eens vragen.... Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:55

Houd je ons overigens wel op de hoogte wat de keuring betreft? We zijn natuurlijk allen nieuwesgierig of er nog een Paint op Bokt bijkomt. Knipoog

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:06

Leuk beestje!!
harstikke gefeliciteerd!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 15:51

Huilen Huilen Huilen
ik hoor net van mijn ouders (ben op kamp geweest daarom was ik er een tijdje niet) dat we dit paard niet kopen. Die eigenaar wou het paard alleen op zijn terrein laten keuren en we mochten geen foto's laten maken. Toen mijn ouders nog een keer daarover belde deed hij niet erg aardig en willen ze niet meer onderhandelen. Ik ben nu echt Extreme duivel op die man. Maar ja er zal dus wel aan het paard iets mankeren anders zou ie niet zo moeilijk doen. Frusty Frusty
Laatst bijgewerkt door steeffie op 18-06-02 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:08

Heel erg jammer zeg Verdrietig !! Wa's 'n leuk paardje, wel erg vreemd dat ie niet gekeurd mag worden door jullie dierenarts
Zijn er nog andere redenen waarom ie niet door jullie dierenarts gekeurd zou mogen worden, behalve dan dat ie niet helemaal in orde is?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:43

Steeffie: heel jammer dat het zo gelopen is, maar bedenk wel dat als de eigenaar zo doet er misschien wel iets niet pluis is met de verkoop. Je hebt jezelf nu misschien een hoop ellende in de toekomst bespaart.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 14:46

ik heb hem gemaild, aangezien ik het toch een heel leuk paard vond en ik wel wilden weten waarom hij dan niet wou dat hij door een andere dierenarts gekeurd werd. Toen stuurde hij me terug dat hij wel door een andere dierenarts gekeurd mocht worden, maar in zijn eigen omgeving, omdat hij het overdreven vond om hem voor een keuring van maximaal een uur naar een kliniek te rijden. Daar zit wel wat in vind ik, maar nou weet ik nog niet hoe het zit met die foto's Verward
Ik ga nog wel verder mailen met die man, want het paard is gewoon precies wat ik zoek, ik vind het zonde om het zomaar op te geven. Dan moet ik mijn ouders ook nog ompraten, want die wouden niets meer met die man te maken hebben Lips are sealed wish me luck

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:10

Kun je niet gewoon een paardenarts daarnaartoe laten gaan ?

Kost wel wat maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

Ik heb Marena eerst op proef genomen , helft van te voren betaald en na 3 weken zou ik zeggen of ik haar hield.

In die 3 weken heb ik haar laten keuren ed en stond ze natuurlijk hier.

Als je het paardje een tijdje op proef wil en mag dan kun je natuurlijk ook makkelijk je eigen arts erbij halen .... heb je 2 vliegen in 1 klap !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:37

Maar is de dichtsbijzijnde kliniek (om foto's te laten maken) dan een uur rijden, en is dat ook ZIJN dierenarts? Als hij al begint met die onzin dat je hem niet mag laten keuren door je eigen DA, dan is er volgens mij iets niet pluis. Ik zou nooit een paard kopen wat ik niet mag laten keuren.

En waarom mag je het paard niet laten keuren in een kliniek wat een uur verder rijden is? Als jij er dalijk wedstrijden mee wilt gaan doen, of mee naar huis wilt nemen, staat hij wellicht wel langer in de trailer. Ik zie het probleem niet. Vraag hem daar ook eens naar.

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 17:44

ik weet niet of de dichtsbijzijnde kliniek een uur rijden is, dat zei hij maar volgens mij is het wel dichterbij. Hij wou het liever niet omdat hij niet wou dat er teveel met het paard gesolld werd; hij wou het beste voor het paard. Maja ik heb hem dus nog een keer gemaild over die foto's, maar eens kijken wat hij terug stuurd, en anders toch maar op zoek naar een ander paard Frusty

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:58

Misschien is het paard wel een ramp in de trailer en wil hij het daarom niet. Er kan vanalles mee zijn. Al met al oppassen geblazen.