wie is er vegetarisch?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

ben je vegetarisch?

ja, uit principe
24 (30%)
nee
56 (70%)

Totaal aantal stemmen: 80


katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

wie is er vegetarisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 22:26

ik ben er wel benieuwd naar hoeveel vegetariers er rondlopen hier op bokt....


Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 08:36

nee nu niet meer, ik ben het wel geweest maar toen ging ik ontzettend aan de diaree Lips are sealed en toen ben ik maar weer vlees gaan eten en toen ging het gelijk beter, ik weet eigelijk niet of dat door het "niet vlees eten" komt maar goed, ik vind vlees lekker en ze zijn toch al dood dus als jij het niet eet eet iemand anders het wel.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:27

Ik mis een antwoord.......

Ik ben vegetarisch maar ben dit niet geworden uit principe!
Ik heb al vanaf dat ik een heel klein hummeltje was, geweigerd om vlees en/of vis te eten omdat ik het gewoon niet lustte.

dus ik kan niet zeggen dat ik uit principe vegetarisch ben geworden.

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:29

ik ben ook vegetarisch

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:52

Ik ben ook vegetarish, omdat ik het niet eens ben met de metode hoe de dieren worden gehouden en gefokt zou dat een heel stuk verbeterd worden dan zou ik he weer gaan eten het is dus eigenlijk een soort protest.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:30

avantilover schreef:
Ik ben ook vegetarish, omdat ik het niet eens ben met de metode hoe de dieren worden gehouden en gefokt zou dat een heel stuk verbeterd worden dan zou ik he weer gaan eten het is dus eigenlijk een soort protest.


i agree Haha! en bovendien is het gezonder en beter voor het milieu

Het leven is een gebakje!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:43

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie van de principiele vegetariers dragen er leren schoenen/laarzen? Dat vraag ik eigenlijk omdat ik wel benieuwd ben tot hoe ver jullie principes dan gaan.

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:10

ik draag ook geen leren schoenen en laarzen.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:26

Ik heb maar niet gestemd, wij zijn thuis 'relatief' vegetarisch/vleesverlaters, dwz in principe geen vlees maar af en toe bio-vlees moet kunnen. Vis eten we ook regelmatig (hoewel IK daar echt niet blij van word). Ook als ik bij andere mensen eet pas ik me aan en eet gewoon wat de pot schaft, vlees of niet (niet te veel vlees, want daar krijg ik last van).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:49

Ik ben absoluut niet vegetarisch, maar ik lust gewoon geen vlees. Ik eet hooguit een beetje gehakt en eenbeetje kip maar voor de rest hoef ik et niet.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:51

daniel79 schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie van de principiele vegetariers dragen er leren schoenen/laarzen? Dat vraag ik eigenlijk omdat ik wel benieuwd ben tot hoe ver jullie principes dan gaan.


ik draag die wel, ik denk dat je dan eerder in de groep Veganisten gaat vallen. Bovendien rijden degene die geen leren schoenen/laarzen dragen ook op een kunststof zadel?

Het leven is een gebakje!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:00

Sizzy"]
[quote="avantilover schreef:
Ik ben ook vegetarish, omdat ik het niet eens ben met de metode hoe de dieren worden gehouden en gefokt zou dat een heel stuk verbeterd worden dan zou ik he weer gaan eten het is dus eigenlijk een soort protest.


i agree Haha! en bovendien is het gezonder en beter voor het milieu
[/quote]

Haha! mooi zo Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:03

daniel79 schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie van de principiele vegetariers dragen er leren schoenen/laarzen? Dat vraag ik eigenlijk omdat ik wel benieuwd ben tot hoe ver jullie principes dan gaan.


Ik ben nog niet zo lang vegetarich en ik heb nog leren laarzen (geen paardrij) van nog voordat ik vegetarish was, maar ik denk dat ik ook geen leren paardrijlaarzen gaat kopen, want dat is inpricipe pecies het zelfde al vlees eten.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:07

Ik ben niet vegetaries, maar zo heel vaak eet ik nou ook weer geen vlees, 2 keer in de week ofzo......

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:01

Sizzy schreef:
Bovendien rijden degene die geen leren schoenen/laarzen dragen ook op een kunststof zadel?


goeie vraag ja!!
Ik ben een tijdje vegetarisch geweest, maar dan moest ik van m'n moeder elke avond bonen eten (als vleesvervanger) en dat was echt niet te eten.. Ik eet nog steeds heeel weinig vlees, ook wel omdat ik het niet lust

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:14

je hebt tegenwoordig superveel vleesvervangers, vieze en lekkere. Maar dat heb je ook bij vlees, minder lekker en lekker vlees.

Ga eens bij de Albert Heijn kijken of een in reform/natuurwinkel

misschien wordt je weer wel veggy als je geen bonen hoeft te eten Knipoog

Het leven is een gebakje!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:09

Ik ben al 21 jaar vegetarier ,geworden omdat ik alergies reageerde, Nu deels overtuigd ,maar niet omdat ik het zo zielig vind voor die beestjes maar omdat ik denk dat je zonder heel goed kunt leven en dat dat veel beter voor je lichaam is .Hoewel ik geen veganist ben en ook niet lactovegetarisch .
Ik vind wel dat iedereen zelf moet kunnen kiezen maar als iemand zo overtuigd vegetarisch is moet ie wel consequent zijn vind ik (voedingsmiddellen ,benen en lederen producten )
Het valt me op dat heel veel overtuigd vegetarische mensen verschrikkelijk verslaafd zijn aan sigaretten.????

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:45

nee daar merk ik eigenlijk niets van, dat vegetariërs verslaafd zijn aan sigaretten. De vegetariërs die ik ken, roken juist niet. Misschien zijn ze zich meer bewust van het ongezonde ervan? omdat ze zich ook bezighouden met de gezondheid van vlees Verward het is maar een idee

Het leven is een gebakje!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:55

Jep, ook ik ben vegetariër. Sinds m'n elfde.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:58

ik ben niet vegetarisch, ik ben van vlees en bloed Clown Extreme duivel

vegetariër ben ik ook niet meer, ik vond vlees gewoon te lekker Lips are sealed

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:04

hmm.. ik ben niet echt vegetarier maar ik lust het gewoon niet, hooguit een hamburger van de mac donalds of een kipburger Haha!
meer eigenlijks niet.
mensen vragen altijd ben je vergetarier dan zeg ik uit gemak meestal maar gewoon ja Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:53

Ik ben niet vegetarisch. Ik vind vlees gewoon erg lekker.
Vis eet ik niet, maar alleen omdat ik het gewoon niet te hachelen vind.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:02

Ik ben nu 4 jaar vegetarisch maar word vaak doodziek van mensen waarbij je je altijd maar weer moet verdedigen. Jullie daar geen last van?

Ook altijd vragen ''maar eet je dan wel kip??'' dat vind ik ook zo'n vraag... Een kip is toch ook een beest??

En ja, ik eet wel eieren, drink wel melk, eet kaas, draag leren schoenen.

Maar mensen verwarren vegetarisch met veganisten. Bij vegetarisch eet je alleen geen vlees. Bij veganisten heb je helemaal geen dierlijke producten.

De zin die ik hier las klopt dus niet, over hoever je principes gaan. dan moet je vragen wie vegetarisch is en wie veganist is.

Mensen die wel af en toe vlees eten mogen zich zelf geen vegetarier noemen. dat zijn gewoon vlees eters. Want je eet het, of je eet het niet.
Dat wil niet zeggen dat ik het slecht vind ofzo, maar tja.. dat is gewoon zo.

En las ook nog dat de meeste vegetariers wel roken?? nou dat heb ik nog nooit gehoord, maar t zou kunnen. Ik rook niet...

Maar ik zeg altijd maar, accepteer gewoon van mij dat ik geen vlees eet, want ik accepteer van iedereen toch ook dat ze vlees eten?
Laatst bijgewerkt door Joyce op 10-06-02 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ruby_babe
Berichten: 14
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:17

heey ik ben ook vegetarisch en dat al meer als 2 jaar ik doe het omdat ik het heel erg zielig vind voor de dieren en omdat ik een hele grote dieren vriend ben is dat wel lochies! xxx Laurie

people becareful on youre horse befor you know it she's gone!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:43

Ik ben geen vegetarier maar eet eigenlijk nooit vlees. Die paar keer in het jaar dat ik wel vlees eet komt dat van de biologische slager vandaan. Ik ben niet tegen het eten van vlees of het gebruik van leer maar wel tegen het leed dat wordt veroorzaak in de bio-industrie. Ik vind het een grove schande dat wij dieren zo uitbuiten voor ons eigen genot.
Ik eet verder alleen dolfijn vriendelijk gevangen tonijn en ik hoef ook geen kweek zalm of paling Misselijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 29 bezoekers