Zadel klappert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Zadel klappert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 12:39

Gisteren ging ik met mijn Haflinger rijden en liet haar een paar rondjes in de round-penn lopen en zag ik dat het zadel echt onwijs 'klapperde' achter op haar rug.

Er zat dus niemand op. Is dit een teken dat het niet goed (meer) past?

groetjes Susan

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:00

Klopt...het ligt niet goed op haar schouders. Waardoor de achterkant gaat klapperen. Dat gebeurt ook als je erop zit, alleen zie je het dan niet. Het ligt te krap op de schouders.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 14:04

ja zo'n vermoeden had ik ook al, het ligt daar nl niet al te ruim. hè bah, het is ook altijd wat met die zadels Scheve mond
Dit is al de 2e die niet (meer) past...

Maar iig bedankt Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:36

Als je het zadel achter de schouders legt (waar het eigenlijk hoort Haha! ) sluit het ook beter aan op de rug. Het kan dus zijn dat het klapperen er dan ook niet meer is. Probeer het eens zou ik zo zeggen. En anders heb ik nog een breed zadel te koop Knipoog

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 12:03

Ja, het zadel ligt wel gewoon goed voor zover ik weet, niet te ver naar voren. Maar het probleem is dat ze extreem breed is van voren en het daardoor erg lastig is om een passend zadel te vinden...

maar ik hou je zadel in mn achterhoofd Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:11

De boombreedte van mijn zadel is 33 en dat is al erg breed. Maar, er zijn ook zadels die naar de schouder toe nog wat naar buiten uitlopen. Dit kan in sommige gevallen ook handig zijn. Verder zou ik niet weten waar het nog aan zou kunnen liggen. Ik neem aan dat je dan al wel aangesingeld hebt e.d. En met rijden dan? Klappert het dan nog?

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:19

cornelie schreef:
De boombreedte van mijn zadel is 33 en dat is al erg breed.


Waar meet je dat precies. Wat dit is wel erg breed.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 13:41

cornelie schreef:
De boombreedte van mijn zadel is 33 en dat is al erg breed. Maar, er zijn ook zadels die naar de schouder toe nog wat naar buiten uitlopen. Dit kan in sommige gevallen ook handig zijn. Verder zou ik niet weten waar het nog aan zou kunnen liggen. Ik neem aan dat je dan al wel aangesingeld hebt e.d. En met rijden dan? Klappert het dan nog?


ja ik heb dan gewoon aangesingeld, maar ik zal de boombreedte eens opmeten

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:24

Ja het is breed maar nog niet breed genoeg. Met zo'n speciaal meetapparaatje. Mijn paard heeft nu breedte 34. Maar de meeste paarden hebben tegenwoordig zo rond de 33. Mijn huidige zadel (maat 33) is dus maar weer eens te koop. Zadel 3 in 3 jaar tijd pffffffffff. (voor geinteresseerden, een donkerbruine Bighorn)

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:33

Cornelie: 7" is een gangbare maat (17,5 cm), 8" is voor behoorlijke dikkerds (20 cm) en breder dan 9" heb ik ze nooit gezien.
Dus ik denk dat we het over verschillende meetpunten hebben Haha! want jij zou op een 12" uitkomen Verward