Lekker in de bernisse gereden met Marije_Jiplover :)gezellig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Lekker in de bernisse gereden met Marije_Jiplover :)gezellig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 10:08

Zaterdag had ik afgesproken met Marije om samen te gaan rijden. We zouden in de Bernisse gaan rijden.Ik heb daar nog nooit gereden. Het was erg lekker weer, gelukkig. Marije was echt precies op tijd. Ik kwam met Car aan,toen zij het erf kwam oprijden. Jip, haar haflinger staat in Tinte, dus voor haar was het een aardig lange rit. Ze liet Jip ook even uitrusten bij mij op stal, ik moest Car toch nog opzadelen.

Car en Jip konden het goed vinden samen.Meestal is Car niet zo gesteld op andere paarden, maar Jip vond hij best. Knipoog We gingen naar de Bernisse toe, daar was het aardig druk, allemaal fietsers, wandelaars, kinderen die gingen zwemmen etc. Maar we hadden er geen last van, gelukkig.We hebben veel gestapt, lekker relaxt, tijdens het draven kan je ook niet ook echt lekker kletsen,natuurlijk Knipoog Op een lang stuk zei ik. "zullen we een stukje draven?", maar toen ik car aanspoorde, sprong hij in galop en niet een rustige, maar echt gelijk keihard Haha! Hij wilde echt ff sjeesen, ik vond het best, maar toch zit dat niet zo lekker, ik ben alleen mar bezig met hem in te houden en kan niet echt relaxt rijden, maar ja Tong uitsteken Aan de rechterkant van het pad, was een sloot met om de tien meter een brug, en je snapt het al, dat vond Car natuurlijk doodeng (misschien zit er wel een krokodil onder Haha! ) we zaten nog in galop, dus toen hij dat bruggetje zag, galopeerde hij met een enorme sprong boven op de berg, hihi *LOL* Ik kon er wel om lachen, die Car, wat een schijterd. Marije, zei ook, "wat doe die nou"??

We moesten ook over een aantal bruggetjes, ook DOODeng natuurlijk. Op de terugweg, was meneertje erg opgewonden, hij ging een beetje draaien op zijn achterbenen en een klein beetje omhoog. En Jip liep lekker rustig door, die dacht wat doet die nou druk in die hitte Verward . Jip rukte trouwens vaak een pluk gras uit de grond, en daarom was hij lekker op zijn bit aan het schuimen Knipoog Jip is 14 en Car 15, maar ze leken af en toe allebei wel 4, vooral Car.Na die galop was hij helemaal over zijn toeren en kon hij alleen maar dribbelen.

Op de terugweg moesten we onder een heel laag tunneltje door, ik kon er niet eens rechtop zitten Tong uitsteken Aan de rechterkant was een kanaal en dat water refelcteerde natuurlijk, op het plafond, oe!! een eng beest dacht Car weer, en hij ging er heel aarzelend onder door.We hebben nog het meest gelachen om onze beesten, toen ze schroken van een mini-schetlander die door het geluid van de hoeven, een berg op kwam draven. Je had ze moeten zien, ze schrokken echt alsof het een reuzemonster was. Ze stonden helemaal stijf, allebei *LOL* *LOL* We lagen echt dubbel.Op de rest van de terugweg, was car wel weer rustig Haha! Lovers en stapte hij normaal door.

Ik vond het echt heel erg gezellig en de paarden ook. Knipoog Haha!

Gr kat

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:33

Ja, ik heb ook echt superlekker gereden zeg! Ik vind Carlos echt een gave pony, zit tenminste een beetje pit in, daar hou ik wel van Haha! En ja, datie nog overal krokodillen in het water ziet, ach daar leer je wel rekening mee houden. Jip vond Carlos opok wel leuk, geloof ik, maar hij is niet zo moeilijk. Als hij niet lelijk tegen hem doet, dan is het z'n vriendje.
Op de terugweg was Jip eerst heel druk, hij wilde zo snel mogelijk naar huis en hij vond het maar raar datie ineens weer in zijn eentje was. Heb je hem nog horen roepen? Hij heeft nog even lopen hinniken. Maar na nog een stuk draven en galop wasie toch ook best wel moe, ja hij was al dik drie uur aan de wandel! Dus lekker relaxt gestapt en Jip zijn eigen tempo laten kiezen, lekker in de zon Cool . Totdat we in Brielle aankwamen. Daar was een motorcross, en op de heenweg was dat alleen een beetje interressant geweest, maar nu was het echt spannend! Hij ging dribbelen ala Carlos op de terugweg Haha! en een beetje huppelen erbij, lekker, midden in een woonwijk. Hij kon de auto's enzo nog geeneens zien, hij hoorde alleen de voice-over verslag doen van de race en wat motorgeronk. Toen ben ik maar gaan draven, om snel die woonwijk uit te zijn, en hem wat af te leiden. Nou en toen kwamen we op de dijk, waarnaast de cross gehouden werd. Hij gaf een bok en bleef maar huppelen. Toch maar een keer in galop, kennelijk wasie toch niet zo moe Verward En het laatste stuk nog in een rustige Verward stap afgelegd, maar echt opdrogen deedie nietmeer.
Terug op stal heb ik hem vlug afgezadeld en hem lekker laten eten, want honger had-ie wel gekregen.
En gister kwam ik bij hem, stond-ie echt gewoon de hele dag te suffen. Hij reageerde nog netwel als ik hem riep, maar dat was ook alles. Los in de bak met Duvel had-ie niet echt puf om te gaan spelen en Duvel vond er dan ook niks aan met Jip. Maar Jip was gewoon moe! Ik hem nog even een kort stapritje gemaakt met Jip, om zijn spieren los te maken en daarna heb ik hem weer lekker laten slapen Dromen Haha! Daar was-ie volgens mij echt aan toe.
Ik vond de rit wel supergaaf, kunnen we best nog eens doen. Misschien een keertje langs de Brielse Maas? En als er andere bokkers in de buurt van Zwartewaal-Brielle-Heenvliet mee willen? Stuur maar ff een pb en dan spreken we wat af!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 13:27

ik heb Jippie niet horen roepen, wel schattug Lovers
Wat een drukke terug weg had je, zeg Tong uitsteken ,maar je hebt je er goed uit gered, gelukkig Knipoog Ik heb een topic neergezet, of er nog mensen mee willlen naar de Brielse maas.We zullen zien.Ik heb er wel zin in iedergeval Haha!

gr Kat