zachte lenzen en rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

zachte lenzen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 09:59

er is al wel eens een topic geweest maar dat ging voornamelijk over harde lenzen.

Ik wil zachte lenzen gaan dragen, maar iemand hier ervaring mee, met zachte lenzen en paardrijden?

We rijden nu best vaak 4 tal, en ik moet dan achteraan, en dan stoft het best wel...

wat zijn jullie ervaringen met zachte lenzen en stof (paardrijden) Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:15

Super! Een absolute aanrader! Ik heb eerst altijd harde lenzen gehad, maar daar kwam steeds stof onder. Da's niet alleen hinderlijk, maar ook ronduit gevaarlijk, want als je oog echt geirriteerd raakt gaat het vanzelf dicht en ben je je orientatie compleet kwijt. Ik heb nu zachte lenzen en daar heb ik nooit last van. Wel zet ik 's avonds als ik thuis ben mijn brilletje op om mijn ogen rust te gunnen, maar dat hoeft eigenlijk niet eens. Ga anders eens langs bij Hans Anders. Daar kunnen ze je zachte lenzen aanmeten voor 75 gulden (=ongeveer 34 Euro). Dan kun je het voor weinig geld proberen en bevalt het goed, dan ga je ermee door.
Succes!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:22

absoluut geen probleem, je merkt er nix van, het enige is dat je ipv in je ogen wrijven nu ff goed moet knipperen mocht er eventueel iets in komen te zitten Clown


MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:36

Echt ideaal!! Haha! Party!!

Ik heb echt al jaren slechte ogen. Eerst had ik een bril, maar dat vond ik niet fijn omdat je buiten het "bereik" van je bril gewoon geen steek ziet!
(vooral in mijn geval van toepassing omdat ik -5 1/2 heb aan beide ogen)
Ik kreeg voordat ik naar het voortgezet onderwijs ging zachte lenzen en ik heb er nooit last van met rijden. Mijn moeder daarentegen had eerst harde, en die had er ook veel meer last van als het erg stoffig was. Omdat ze niet tevreden was heeft ze nu ook zachte genomen.
Volgens haar is het een hele goede beslissing geweest omdat ze qua draagcomfort veel fijner zijn.
Lachen Lachen

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:40

No problemo! Echt het gaat perfect, als er al eens iets achter zit even fanatiek knipperen (NIET WRIJVEN!) en het is foetsie... Party!!

:evaw:

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:46

Hier ook helemaal geen problemen. Heb nu ruim 6 jaar zachte lenzen, gaat super.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:26

Ik kan niet tegen een bril, ik kijk altijd naast/onder/boven dat ding, wat dus eindigt met gigantische koppijn. Van stof heb ik nooit last gehad, ik heb ze nu ehm 4 jaar zeker Verward En ik ben er heel goed aan gewend, als ik een vliegje in mijn oog krijg kan ik het er gewoon uithalen zonder dat de lens verschuift. Ik kan ook in mijn ogen wrijven, al is het wel zo dat als ze ze al een dag inhebt ze dan makkelijker eruit willen gaan. Ik heb ze wel eens 18 uur ingehad (vreselijk lange dag) en ja toen waren mijn ogen wel
"opgelucht" dat ze uit waren (rust) maar dat gaat dus ook.
Wat rijden betreft, nooit een probleem mee gehad. Het engste is eigenlijk in het begin om die lenzen in te doen, want je ziet je vinger op je oog afkomen, maar daar ben je ook snel aan gewend.

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:03

ik heb mijn zachte lenzen nu 6 jaar en heb er nog nooi last of problemen mee gehad
dat was met mijn bril wel anders Haha! Haha!
dan was ik weer eens van 1 van de hengsten afgknald kon ik al kruipend weer op zoek naar mijn bril Frusty
maar sinds ik mijn lenzen heb
echt heerlijk

dromen is leuk, doen is leuker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:22

Ik heb al 12 jaar zachte lenzen.
En het gaat super goed.
Voor mij nooit een bril meer.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:54

Ik heb ook al een paar jaar zachte lenzen, en ik doe er alles mee Haha! Knipoog
Ik rijd ermee, ook achtal, en ik mest er mee uit, en heb ook geen last van sigarettenrook ofzo Haha!
Heerlijke dingen
Heb overigens maandlenzen Tong uitsteken

Doei

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:58

Ik ben ook helemaal enthousiast over de zachte lenzen. Ik draag al jaren harde lenzen, maar had met name in de zomer altijd last van stof enz, dat ik uit ellende maar weer met bril ben gaan rijden. Tot iemand uit mijn les me zachte lenzen aanraadde, ik wil niet anders meer. Ik heb maandlenzen gekocht, maar ik draag ze alleen bij het rijden, dus doe er veel langer als een maand mee.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:26

ik heb ook zachte lenzen en nooit problemen mee, gaat gewoon goed hoor met paardrijden, komt geen stof achter ofzo, ook voel ik ze nooit zitten(ok, heel af en toe als ze smerig zijn).
Knipoog

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:31

Zachte lenzen ---> HEERLIJK !!!!

Ik heb een tijdje tussendoor harde lenzen geprobeerd maar wat een ramp was dat zeg ...

Pfff , ik kon alleen nog maar half naar beneden kijken want als ik een beetje omhoog keek draaide m'n pupil onder dat rotlensje uit Misselijk .
En een zere tranende ogen dat ik ervan had !!

Van zachte lenzen nog nooit last gehad , helemaal fantastisch die dingen.

Je moet er alleen niet mee in slaap vallen want dan zitten je ogen gelijk
chronisch dichtgeplakt Clown Dromen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:54

Ik heb sinds een half jaartje ook zachte lenzen, en ze zijn super Lachen
Nooit problemen mee. Er kan natuurlijk wel wat tussen de lens en het oog komen, maar dan moet je toch wel heel gek doen. Tong uitsteken

Sluit me dus aan bij de rest!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:07

pmarena schreef:
Zachte lenzen ---> HEERLIJK !!!!

Je moet er alleen niet mee in slaap vallen want dan zitten je ogen gelijk
chronisch dichtgeplakt Clown Dromen


hey
idd ze zijn heerlijk. Ik heb nu anderhalf jaar ofzo zachte lenzen (maandlenzen) en het gaat zeer goed. Had vroeger een bril en heb hem meer dan een keer terug naar de optiek mogen brengen om de oortjes opnieuw goed te zetten
Maar ik kan ze zelfs inhouden om te slapen. Ik weet het, niet gezond, maar ik doe het geregeld. ben nl te lui om ze uit te doen.
Maar idd als je ogen niet vochtig genoeg zijn, krijg je je ogen niet meer open. Dus best wel elke avond uitdoen en in de vloeistof leggen.
EN stof is geen probleem, even knipperen en het is weg.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:28

Ik heb ook al een jaar of 9 zachte lenzen en ik rijd nog maar bij hoge uitzondering met bril. Vorige week was mijn oog geïrriteerd omdat ik met een make-up kwastje wat poeder op m'n lens smeerde. Da's op zich niet zo erg, maar ik had nog chilipeper op m'n vingers van het eten Haha! . Dus toen ik mijn lens schoonmaakte en weer inzette, brandde die zowat in mijn oog Frusty Frusty . Ik heb de hele dag met bril gelopen, maar 's avonds had ik les en toen heb ik toch gewoon een schone lens in gedaan, want ik wilde niet rijden met bril. Als je eenmaal lenzen gewend bent rijdt een bril gewoon irritant, hij beslaat de hele tijd en al het stof blijft er op zitten. Lenzen zijn gewoon praktischer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers