Vrijheiddressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Vrijheiddressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 22:33

MIjn pony is dus kreupel en maar niet rennen enzo maar nou dacht is dat het misschien leuk is om toch met haar bezig te zijn om aan vrijheiddressuur te doen

Hoe denken jullie hierover???

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 08:31

Ze heeft toch een peesblessure? Buigen enzo lijkt me ontzetten belastend, ik zou het niet doen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:15

Ik weet niet wat er met je pony aan de hand is, maar vrijheidsdressuur is inderdaad heel erg leuk! Kijk anders eens op Stefs haar site (http://vrijheidsdressuur.freewebspace.com )
, of haal het boek Paardenschool van Nathalie Penquitt.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:09

vrijheidsdressuur is leuk, maar belanstend. ik qwilde het ook doen met mijn merrie, maar die heeft artrose. buigen kan dus al niet, maar er zijn meer dingen. zoals zijwarts over een balk. dat kan wel.
als je het echt wilt doen koop dan dit boek Nathalie penquit's paarden school

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 10:14

ze heeft inderdaad een peesblessure en moet dus zeker t/m oktober in het land maar ze verveelt zich en wordt erg vervelend ze ontsnapt telkens(hoe ze htet voorelkaar krijgt weet ik ook niet) Ze gaat al ergens anders heen met nog meer paarden maar ik vind het ook gewoon leuk om met haar bezig te zijn op een andere manier want na 20 keer borstelen is ze wel schoon en het is voor mij ook niks aan!!!

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:58

Je kan denk misschien wel iets vrijheidsdressuur doen, maar niet te veel. Vooral dat buigen is belastend.
Je kan wel de basis aan leren, meelopen enz.
Daarvoor voor verdere uitleg kan je kijken op Stef's website, hierboven staat de URL.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:56

Zijwaarts over een balk lijkt me ook te belastend. Als ze zich verveelt ga je toch gewoon lekker wandelen, het lijkt me dat je dierenarts je heeft aangeraden om te stappen over de harde weg.
Als je nu geen geduld hebt heb je kans dat je die pees voor altijd verknalt!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 18:07

nee ze moet gewoon de wei op op een klein stukje en dan maar net doen of je haar niet ziet zal ik maar zeggen geen aandacht geven. Maar dat kan ik niet!!!!! Frusty
En ik wil toch wat met haar gaan doen ze gaat zometeen ergens anders heen misschien ga ik dan wel veel met haar stappen over de harde weg maar daar staat ze nu te verweg voor!!!!
Ik wou het alleen maar even weten ik wist niet dat het zo belastend was!!