is er belangstelling voor een tweedehands western shop???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

is er belangstelling voor een tweedehands western shop???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 23:38

hallo iedereen ik loop eigenlijk al een poosje met het idee rond om een tweedehands westernshop te beginnen.

en nu is mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie tweedehands kopen, en wat vinden jullie van mijn idee..... of heeft iemand dit al eens geprobeerd en wat is er dan van geworden.

spui A.U.B alle ideeen en opmerkingen die je kwijt wilt.

groetjes rina.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 07:26

Ik koop veel (heel veel) tweedehands maar dan moet het er toch wel supergoed uitzien. Echter, dat is tot nog toe ook altijd gelukt. Het zijn wel vaak de kwaliteits (lees merken) die ook goed blijven. Ik zie in de reguliere westernshops b.v. vaak zadels die echt om te huilen zijn. Daar moet je dus niet aan beginnen. Echter, hier in de buurt zijn diverse kledingzaken die alleen in het betere spul handelen en die lopen ook goed. M.i. moet het dus ook kunnen met paardespul. Ik zou er echter wel de gewone spullen zoals rijbroeken en laarzen bij doen. Dat loopt voor kinderen altijd.
En wat dacht je van jeans die gewoon nog puntgaaf maar te klein geworden zijn? Zijn er genoeg van hoor en ze liggen allemaal in de kast! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 08:47

Op ieder potje past een dekseltje, dat geldt ook voor 2e hands spullen. De één wil dat het er nog puntgaaf uitziet en de ander gaat voor een goed doorleefde 2e hands.
Let er wel op dat als je een leuke voorraad wilt hebben om geen 'nee' te hoeven verkopen dat je wel met een behoorlijke investering komt te zitten.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:09

ik denk dat het een heel goed idee is. Ook als je bv. een jong paard heb is het denk ik voordeliger om een tweedehands zadel te kopen omdat hij er toch weer uitgroeid. En zolang het er goed uitziet maakt het toch niet uit dat het tweedehands is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:55

Heel goed iedee alles is al duur zat!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:26

Goed plan Party!! !

Een vriendin van me gaat regelmaatig bij een tweedehands zaakje paardenspulletjes halen. Beenbeschermers, halsters, hoofdstelletjes, pads, er is van alles te verzinnen wat je best tweedehands kan kopen. Vooral als je paard nog in de groei is Haha! .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:04

Alleen in de buurt van Rotterdam Knipoog

Nee...geintje. Ik vind het een heel goed idee. Kleding e.d. zal ik nooit tweedehans kopen, waarom? Ik voel me er niet prettig in...Zadels en dergelijke wil ik wel tweedehans kopen. Zeker in het begin. Ik heb nog een jong paardje, en als hij eruit groeit, heb ik een splinternieuw zadel die niet meer past.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:00

Echt wel Haha! Knipoog !!!!!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:14

Jaaaaaaa! Alles is al zo duur en tweedehands is soms net goed voor dat wat je zoekt. Er zijn soms ook dingen waar je gewoon op uitgekeken bent of eigenlijk toch nooit gebruikt, maar dat je zonde vindt om weg te doen. En als je hier dan iemand anders mee gelukkig kan maken...

Zo gaat er ook altijd een hoop kleding ed. naar de kringloopwinkels. Die zijn er hartstikke gelukkig mee en niet iedereen heeft het geld om alles nieuw te kopen.

Succes!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:09

Wanneer kunnen we onze 'inleg' bij je kwijt *LOL*
Dan duik ik even de kast in wat ik over heb.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:32

great!!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:50

Haha , ik ben het helemaal eens met Sugarmiss ,
heb nog een complete set liggen Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 22:22

nou zoveel reacties wauw
hier had ik niet van durven dromen, jongens en meiden ik begin bijna te blozen.

er is dus belangstelling voor. enne sm kom maar op en ga maar zoeken in je kast. Haha! enne pmarena wie weet kan ik wat voor je betekenen.

het is dus mijn bedoeling om:
A kwaliteitsspul te verkopen, rotzooi wordt er in nederland al genoeg verkocht en ik erger me daar nog steeds dood aan die zadels van karton zoals ik ze noem.
B dat mensen spullen kunnen inbrengen die ze om wat voor reden dan ook niet meer gebruiken en kwijt willen, voorwaarde die ik daarvoor stel is wel dat het enigzins kwaliteit heeft. denk aan de kartonnen zadels Knipoog

ik heb dus na aan leiding van al jullie berichtjes ook al wat spullen gekocht. 2e hands wel te verstaan dus de eerste aanzet is er.

enne buddy wilde jij dit jaar niet halterklasses met je paardje gaan doen Lachen heb ik toch een mooi showhalster gekocht. is dat nog niets voor jouw Haha! Knipoog Haha! }> en nee ik blijf toch lekker in drenthe wonen hoor maar er is altijd nog de PTT, en anders moet je toch eindelijk eens naar drenthe toekomen hi, hi

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:12

Wanneer denk je 'm echt te openen? Haha! Of is 't al open?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:13

Kais schreef:
Wanneer denk je 'm echt te openen? Haha! Of is 't al open?

ja dat wil ik ook weten. Moet straks alles nog kopen en zo rijk zijn mijn ouders ook weer niet. Dus als je nog wat leuks heb Schijnheilig Schijnheilig

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:07

Je zou het op consingment moeten doen, dwz mensen leveren spullen bij jou in, jij geeft je oordeel, vraagt wat ze er voor willen hebben, en neem zelf 10 procent. Dan hoef je in eerste instantie niet zoveel te inversteren. Ik heb nog wel een aantal westernspullen voor je. Is een heel goed idee.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:16

Rina, zodra het zover is, zal ik aan je denken Lachen Ik wil nu eventjes heeeeel zuinig zijn op de centjes die ik nog heb Schijnheilig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Super idee !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:03

Hoi!

Ik vind het een heel goed idee... voor mensen die niet zo heel veel te besteden hebben (zoals ik dus ook...) is het een fantastische oplossing !! *LOL*

Succes ermee !!

Groetjes

Vera

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 22:23

goed we zijn dus nog niet open maar het is de bedoeling om over 1 maand te openen . we houden jullie op de hoogte.

diegene die dus spulletjes in wil brengen. mail me dan even.

het is trouwens voor de volledigheid zo dat diegene die spullen inbrengt een percentage van de verkoopprijs aan mij betaald voor mijn moeite die ik ervoor doe. dit gebeurt in overleg, en is afhankelijk van wat je inbrengt.

de lijst met spullen die te verkopen zijn komt eraan, ik heb namelijk al het een en ander gekocht maar de pakjes moeten nog aankomen. dus zodra het binnen is zet ik het op bokt.

iedereen die gereageert heeft heel hartelijk dank en als je nog ideeen hebt laat maar horen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:30

Als je nog 3-in-1 beenbeschermers kunt vinden voor 'n grote New Forest of Shetlander (als die bestaan) kun je me dan 'n berichie sturen? Lachen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:14

rina schreef:
....al het een en ander gekocht maar de pakjes moeten nog aankomen. dus zodra het binnen is zet ik het op bokt.


Je vraag of er interesse bestaat voor een 2e hands winkel is prima(leuk initiatief), maar op commerciële basis spullen te koop aanbieden mag niet (Lees de regels op EA).
Via PB kun je natuurlijk wel het nodige kenbaar maken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:57

Sugarmiss schreef:
Via PB kun je natuurlijk wel het nodige kenbaar maken.

Inderdaad, we zetten gewoon ipv een mailinglist een pblist op Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 00:43

sm mag ik dan wel melden als dat de spullen zijn aangekomen cq. dat de shop is geopend???????????

enne inderdaad buddy we maken gewoon een pb list.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:30

rina schreef:
sm mag ik dan wel melden als dat de spullen zijn aangekomen cq. dat de shop is geopend???????????


Humm, moeilijk Verward je maakt er een grensgeval van. Het blijft reclame maken en dat is commercieel. Lees de regels op Eenmaal/Andermaal eens.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:36

Gewoon bij Paardepraat "vandaag m'n western-shoppie geopend !!!"
of bij Verslag van de Dag , kan dat dan niet Haha! Extreme duivel Verward