DIERENBESCHERMING!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

DIERENBESCHERMING!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 22:07

Hoi, er was van de week een pony die al een hele tijd schruft had en exceem en hij had zijn manen helemaal weggeschuurt. Ook had hij allemaal wondjes in zijn nek, en ook de wortel van zijn staart was voor een deel afgeschuurt en daar zaten wondjes. En hij zat echt constant te schuren. zijn hoeven daar was ook al heel lang niets aan gedaan, die waren afgebrokkeld!!!! Nou wat denk je, ik en mun vriendin gingen naar de eigenaar vragen of we hem mochten verzorgen, DAT MOCHT NIET OMDAT ZIJN PAARD GOED GENOEG VERZORGD WERD en hij was gevaarlijk goh, hij lebberde me hand zeker gemeen af!!!!!!!!!! Vroegen we of we hem dan wel met een middeltje tegen schruft mochten inspuiten maar ook dat mocht niet. Ik kom thuis en bel de dierenbescherming, die zijn er geweest en ik kan over 1,5 week bellen voor de uitslag en ze hopen dat ze me ermee van dienst geweest zijn. Nou jongens heb je geld teveel???? Stuur dat wat naar hun gironummer, de dierenbescherming is goed Haha!

Obelix is gewoon stoer!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 08:25

Ik hoop niet dat je oooit langs mijn stuk land komt dan zou je ook denken dat we onze pony niet goed verzorgen Boos!
Onze pony 2 hebben ook exeem en ook de nek en de manen en de staart kapot geschuurt........
Ik weet niet of je het weet maar manen en staart exeem is heel moeilijk te verhelpen en helaas is er niet een kant en klaar middeltje voor te koop.
Ik neem aan dat die pony waar jij het over hebt dat ook heeft en dan vind ik het niet zo netjes dat als je de pony niet mag verzorgen dat je dan maar de DB belt....... Boos!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

DB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 09:01

Hier zijn ZAT van dat soort middeltjes te koop anders hoor Boos! Misschien bij jou niet, maar hier meer dan genoeg. Zelf hebben we het aangeboden maar wou de man het niet. Ook poetst hij hem nooit en het staat er eigenlijk alleen maar in een wei. Maar goed, gaan jou pony`s wel is naar de hoefsmid? Want die pony daar hadden gewoon de hoeven afgebrokkeld. Niet een klein stukje, maar een heel stuk. Hoe dan ook de dierenbescherming vond dat ik gelijk heb Haha! }> Extreme duivel en ze hebben er wat aan gedaan. Doei Party!!

Obelix is gewoon stoer!


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:38

Er zijn inderdaad "zat" middeltjes te koop. Alleen, bijna niets werkt voor een paard met erge exzeem. En dus staan er in deze tijd van het jaar heel wat zeer goed verzorgde paarden met afgeschuurde staart en manen en dat tot bloedens toe.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:43

Om eerlijk te zijn vindt ik alleen dat punt van de hoeven erg.
Zomerexceem is bijna niet tegen te gaan en je moet eerst maar t juiste middeltje vinden. Ik zou het ook niet goed vinden als mensen zomaar middeltjes op mijn pony zouden smeren. En over dat gevaarlijk zijn, misschien was het een excuus, maar paarden zijn onvoorspelbare dieren en je kunt dat niet zomaar beoordelen als je het paard niet goed kent. Overigens ben ik wel blij voor de pony dat de dierenbescherming iets gaat doen (aan zn hoeven)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:16

ben benieuwd hoe erg die hoeven dan wel niet zijn.
Jamaica heeft ook brokkelhoeven op het moment, omdat ik onregelmatig werk, kan mijn smid niet ala minute komen.
Haar voorhoeven zijn op het moment dus ook niet bepaald mooi. DB bellen hoor!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:45

het paard moet al kreupel lopen, of de hoeven moeten omgegroeid zijn, maar anders is het GEEN dierenmishandeling.
Misschien heeft het paard wel brokkelhoeven, of heeft de eigenaar geen hoefsmid (die zijn schaars). Nee, ik vind gewoon dat je je niet moet bemoeien door de db te bellen, die doen er toch niets aan.
Het paard moet al ondervoed zijn, o.i.d.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:53

Weer hoog penny gehalte.
Alles is zielig.
ook als ze er geen verstand van hebben.

Dus niet zo snel moeien.
Zomer exeem is bijna niet te verhelpen.
En een paard kan ook slechte hoeven hebben en daarom brokkelhoeven hebben.
Misschien komt hij wel vaker bij een smid als een ander paard.

Dus niet mauwen maar kop houwen! (Brabant gezegde voor zeurpieten Haha! )

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:59

idd ik vind het nogal eerug! overdreven gereageerd
dan zou magned ook zielig zijn (hoe weet je dat hij hem nooit poetst) ik poets magned elke dag en zodra ze buiten komt gaat ze rollen en is ze vies, dat laat ik lekker zo totdat we gaan werken!
magned heeft nu droge en beetje brokkelhoeven.
en idd staart en manen exceem is moeilijk te verhelpen! want waarom zouden er zoveeeel middeltjes zijn als er 1 is die goed werkt? dan zou die er toch alleen zijn!
maar goed
vertel eens wat gaat de DB er aan doen?
hem bekappen en klaar Haha!
nee vertel eens ben wel benieuwd

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:10

Teveel poetsen is zowiezo niet goed als een paard dag en nacht in de wei staat. Je haalt dan alleen maar huidvet weg, wat dat paard juist nodig heeft als bescherming voor slecht weer. En aan zomereczeem is inderdaad weinig te doen. De pony kan inderdaad gewoon slechte kwaliteit hoeven hebben, waardoor ze brokkelen.

Ik heb bovendien het idee dat de dierenbescherming gebeld is door jullie, uit nijd dat je de pony niet mag verzorgen. Lekker triest. Als mensen trouwens echt niks om hun pony geven en er niks mee doen, mag je ze juist vaak wel verzorgen, dus ik denk dat die eigenaar er dus wel wat om geeft / mee doet. Iemand die zich er echt niet druk om maakt zou hem wel laten verzorgen en zou zeker een gratis middeltje niet afslaan, lijkt mij.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:31

jeetje...de DB heeft zeker nix anders te doen..er zijn wel paardne die er veel slechter aan toe zijn..
sommige mensen vinden iets zo snel zielig..ah die pony heeft geen verzorger..dat is zielig zeg... ah dat meisje heeft haar paard geslagen met haar zweep..ah dat is zielig zeg..
dus ik bedoel hier mee te zeggen dat mensen niet zo snel moeten oordelen over dingen waarvan ze weinig van af weten..

Groetjes Nicole

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:28

denk je nou echt dat de dierenbescherming er iets aan gedaan heeft?
die d88 gewoon ach gut weer zo'n klein overbezorgd paardenmeisje aan de lijn Lips are sealed

als je voor zoiets al de DB gaat bellen, kan je bezig blijven!
onzin is het om voor zoiets te bellen Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:47

Ten eerste is het geen schurft maar zomerexeem, of hij is aan het verharen en komt slecht door de vacht, waardoor hij jeuk heeft en gaat schuren. Belachelijk dat je mensen in de problemen brengt doordat je zelf niet genoeg verstand er van hebt. Ik denk dat ze erg blij zijn dat je de dierenbescherming hebt gebeld, ook de dierenbescherming zal blij zijn, verspilling van tijd!!! Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:49

ohh er zijn allemaal stukjes uit Omar zijn hoef... zal ik ook de DB maar bellen Verward Lips are sealed Schijnheilig Frusty Verdrietig

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:24

ik heb ook een keer naar een pony staan kijken, beestje was me toch een partij mager dat wil je niet weten, stond op een kaal landje, met enkel water, en een groot bord, niet voeren.
Ik had zo mijn bedenkingen omdat het beestje vel over been was.
IPV de DB te bellen heb ik mijn stoute schoenen aan gedaan (was toen 14 ofzo) en heb aangebeld bij het huis.
Het bleek dat het paardje net terug was uit Utrecht, en herstellende was van een of andere ziekte. Ze mocht enkel en alleen hooi en water. Maar omdat het paard zijn hooi altijd volledig vertrapte in de bagger, en de eigenaar een hooinetgevaarlijk vond, had ze nu niks, maar kreeg ze het 's avonds als ze naar stal ging. Een hooiruif was besteld, maar die was nog niet binnen.
Ondanks de goede zorgen van de eigenaar is het paardje 2 weken later overleden.
Had me geen raad geweten als ik de DB had gebeld, en later dit verhaal had gehoord

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:14

Jongens lees eens goed er staat toch dat die man vond dat ze goed verzorgd werd en zij vond dat niet.Sorry maar dan zou ik ook de Dierenbescherming bellen.Dan voelt die man zich maar gen**id maar ik weet dat ik die beesjes wou helpen.En misschien zijn ze wel voor niks gekomen maar er wordt wel naar gekeken en aan die paardjes gedacht.Ga jij eens op kapotte schoenen lopen.Oke hoeven brokkelen wel eens af maar het stuk waar het vanaf is dat is wel een gevoelig punt omdat de druk anders wordt.Daardoor kan het wel verder schuren en misschien zit die man daar niet mee maar die paardjes wel.Dus ik geef ze groot gelijk en al zeker omdat ze al naar die man is gelopen.Sorry maar dat is mijn mening over het verhaal dat er staat.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:39

Nou dan bel de dierenbescherming ook maar voor die dikke knol van mij, want die zal dan ook wel zielig zijn. Paar flinke brokken uit de hoeven, en wordt elke dag (aaaaaaaaahhhhh gossieeeeee) gereden, met van die pizzasnijers en een scherp bit enzo. Nooit es biks te eten (schraal weilandje) en drinken uit de sloot. AAAAAAAHHHHHH Arme Milena....... Extreme duivel

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:13

Mag je inderdaad voor mij ook de db wel bellen, kom niet elke dag, drinkt ookal uit de sloot en staat op schraal land, arme knol van mij.
Denk je nou echt dat ik 100 x op en neer ga fietsen voor leidingwater de eerste dag is mijn stalgenote zo gek geweest, ze trapten de emmer om en gingen uit de sloot drinken.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 00:38

Bij mij staan er twee op te lange hoeven en bij één zijn de achterhoeven aan het brokkelen, de Shetlander krijgt bijna geen voer (is ooit hoefbevangen geweest) en onze Welsh schuurt haar manen vanwege zomerexzeem.
De hoefsmid is goed en krijgt het met de dag drukker en komt niet meer meteen de volgende dag. Toch wil ik geen ander, dan maar even lange tenen en goed bekapt worden.
Hoe verderfelijk ben ik nu?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:48

zo te horen mag de DB er wel 39 boxen bij bouwen Tong uitsteken

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:34

My Dominique schreef:
zo te horen mag de DB er wel 39 boxen bij bouwen Tong uitsteken
ja.hahaha!!

Groetjes Nicole

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:38

Echt zielig dat de DB daar op reageerd, en bij ons komen ze niet eens langs om een gevonden kat op te halen die hier al een week zwerft. dit zijn de woorden van degene die we aan de telefoon kregen: "oja ja, je moet hem maar 5 dagen nog laten lopen en kijken of die vermaagerd, als hij dan vermageerd is moet je nog maar een keer bellen." Als een paard brokkelhoeven heeft kan je toch niet gelijk de DB bellen, moet je maar niet hier langs komen hier hebben een stuk of 3 paarden last van brokkelhoeven, en dat zomerexeem daar kunnen die eigenaren ook niks aan doen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:07

tijd voor een reactie ilovehorses4ever...

Groetjes Nicole

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:26

nicolietje schreef:
tijd voor een reactie ilovehorses4ever...


ja vertel wat heeft de DB gedaan (niet om te stangen! )
maar ik wil het gewoon weten.

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:38

mijn pony heeft ook staart en maanexeem en een beetje lange hoeven alleen de hoefsmidt heeft t druk en kan niet zo snel komen en ik heb een heleboel middeltjes tegen staart en maanexeem en die werken helaas niet genoeg.dus heb ik ook een kale pony met wondjes maar hij wordt vaak gewassen en elke dag behandeld hij krijgt druppels en wordt ingesmeerd.nog een pony voor de DB!groetjes noor

Dummie you are alway in my mind. I'll never forget you. Love you for ever!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers