jurysport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

jurysport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 19:35

Hoi,

Hebben jullie dan ook wel eens gehad, dat je proef heel netjes ging maar dat de jury het heel slecht vond gaan?
Nou ik heb dat de vorige wedstrijd gehad. Toen ik de ring uitkwam, dacht ik dus bij mij zelf zo van: 'Go dit ging goed zeg' maar toen ik bij e jury kwam zakte mn moed al weer in mn schoenen!
Ik vind dat zo jammer dat jury's soms niet eerlijke punten geven, meestal vinden ze het paard mooi, dus geven ze de ruiter hogere punten.
Wat vinden jullie hiervan?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:15

Wen er maar aan, of ga springen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:23

Of helemaal geen wedstrijden zoals ik doe Party!! Party!!
Of ga Endurance rijden, wel sternge DA controle daar maar geen zeikende jury's. Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 08:34

Haha, jep, ik kan het je aanraden..

Ik hou helemaal niet zo van die mensen die op je lip kijken, of je die ene volte nou wel mooi rond maakte, je paard wel genoeg veruimde, jij je handen wel netjes stil houdt, enz..

Maar, inderdaad.. Bij Endurance heb je dat niet!! Ik kan nu eindelijk zeggen dat Navy en ik onze sport gevonden hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 09:14

In de meeste gevallen hebben ze wel gelijk hoor.
En de ene keer krijg je voor je gevoel te weinig maar een andere keer te veel, dus gemiddeld gezien klopt het aardig goed.
Maar als mensen te veel krijgen, hoor je ze niet.

En als je gaat springen om van de jury sport af te zijn moet je wel maken dat je uit de B bent.
Daar word nog gejureerd om hoe netjes je, je parcours aflegt.
je kunt dan wel foutloos zijn, maar ziet het er bagger uit ben je nog geen 1e.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 12:16

Ik ben het met Kawa eens, ieder zijn sport en als je voor de dressuur kiest moet je het accepteren.
Verder vind ik regelmatig dat ze nog te soepel zijn; als ik sommige mensen op hun paard zie zitten.
Ik schrijf regelmatig bij juryleden en heb er eigenlijk nog geen 1 gezien die echt zat af te kraken. Eerder te soepel.
En idd als het goed is hoor je ze niet hoor, zou misschien ook een leuk zijn om dan eens daar wat van te zeggen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 12:32

tip:
ga zelf eens jureren !!!!????

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:17

Het blijft een jurysport...dat is het grote nadeel aan de dressuur.
En daarom heb ik er ook geen zin meer in , dat gezeur elke keer ! Misselijk

Iedereen heeft z'n eigen mening wat het zwaarst telt en dat kan tussen juryleden onderling nogal eens sterk verschillen .

Vaak hoor je mensen die vinden dat ze slecht hebben gereden en dan dik eerste worden , of andersom zoals in jouw geval.
Soms terecht , soms totaal niet !

Mijn ervaring van vroeger is ook dat het zo onprofessioneel is zoals maar gaan kan.... "corrupt" zooitje ! Bloos Knipoog (op manege-niveau dan)

Zo was er hier vaak iemand met een eigen pony die de proef heel netjes reed en gewoon eerste had moeten worden.
Die werd dan vaak laatste of een-na-laatste (5e/6e plek ongeveer)
omdat ze veel zwaarder beoordeeld werd .

Of werden de proefjes beoordeeld door iemand die ook aan bepaalde mensen privé-les gaf ,
tja dan weet je wel welke mensen het hoogst eindigen natuurlijk Frusty .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:57

Ik had hier gisteravond al een leuk stukje geplaatst maar toen ging bokt plat ofzo Verward Hier de herkansing *LOL* :

Ik heb gewoon besloten dat het me niet meer uitmaakt, ik rijd voor mezelf en zolang mijn paard en ik er lol in hebben zijn die punten niet zo belangrijk...als ik er een goed gevoel over heb(ben niet zo snel tevreden...) ben ik tevreden, ongeacht mijn punten *LOL*
(helpen jullie me even herinneren als ik het even niet meer zie zitten *LOL* )

Ik heb vandaag trouwens samen met een vriendin gejureerd op een onderlinge en dat was wel leuk om te doen. We hadden tot en met M2, maar vooral die kleine kinderen op shetlanders zijn moeilijk om te jureren Bloos Je wilt ze ook niet ontmoedigen, maar soms is het gewoon echt niet goed...(ze hadden wel allemaal een winstpunt of daar in de buurt *LOL* )Het M is dan makkelijker, dan is scheef achterwaarts of kop omhoog en staken gewoon een vier Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:00

Het klopt lang niet altijd, ik heb ook weleens 2 winstpunten in 1 proef gehad terwijl ik het zelf juist niet netjes vond gaan. Wat ik wel irri vond was dat mijn broertje tegelijk met mij in de B startte en dan iedereen denkt o die wil een punt voor het springen. En dan valt kennelijk zijn prestatie nog mee want liggen de verwachtingen laag en dan kreeg hij toch een punten....!! Dat stoorde me weleens, dat meiden echt beter hadden gereden maar hij als enige meneertje de punten scoorde. En dan van die opmerkingen op zijn protocaol van 'succes met springen'....hij is nooit gaan springen maar rijdt nu M! (En nu is dat voortrekken wel minder gelukkig!)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:39

Ik doe (op mijn manege) in een vrij lage klasse aan de wedstrijden mee en ik heb regelmatig het idee dat de volwassenen zwaarder wordt beoordeeld dan de jonkies. Eigenlijk onterecht vind ik, want vaak rijden die jonge meiden veel beter! Soms gaat het ook wel goed hoor, maar de laatste keer was het weer loos. Mijn vriendin had, naar onze mening, erg goed gereden. Zag er gewoon netjes uit. Uiteindelijk haalde ze nog geneens een winstpunt. Was een beetje demotiverend. Oke, je kan op sommigepunten van mening verschillen, maar ze was zo streng beoordeeld.
Nou ja, ik rijd voor m'n lol en ik heb besloten die niet te laten verpesten door een superstrenge jury. Maar soms baal ik er toch wel van...